עונת 2019/20 בפלייאוף התחתון הסתיימה, והחלטתי לסכם את המסע המוצלח של הפועל כפר סבא בדרך להישארות בליגת העל.
מיקום בטבלה ויכולת: מהמשחק הראשון שמתי לב שכפר סבא משחקת טוב והתקפי, ורק חוסר מזל מנע ממנה להשיג נקודות בפתיחת העונה. בסופו של דבר הירוקים הצנועים במקום ה־11 עם 38 נקודות, אחרי שהבטיחו את ההישארות שני מחזורים לפני הסוף.
1 צפייה בגלריה
הפועל כפר סבא
הפועל כפר סבא
הפועל כפר סבא חוגגת הישארות
(צילום: אורן אהרוני)
אופיר חיים, שפוטר במהלך העונה, השתדל לשחק התקפי, לפעמים מדי, ואולי שילם על כך. גם במשחקים מול הגדולות הקבוצה לא ויתרה ושיחקה פתוח. אם בעונה הבאה עמיר תורג'מן, המאמן הנוכחי, יצליח לשחזר ואף להתעלות על היכולת של העונה ולהיות קצת פחות נאיביים, אז כפר סבא תוכל להבטיח את ההישארות בשלב הרבה יותר מוקדם.
והמספרים? עשרה ניצחונות, 15 הפסדים, 8 תוצאות תיקו – סביר בהחלט. כפר סבא כבשה 28 שערים שזה מרשים, אבל ספגה 38.
שחקן העונה: התשובה כנראה לא תפתיע אתכם, אבל שחקן העונה שלי הוא ללא ספק עומר פדידה. הקשר שגדל בהפועל כפר סבא הוא הכוכב של הירוקים, והעונה הוא בלט יותר מכולם על המגרש. יש לו 10 שערים וחמישה בישולים, הרבה מעל היתר. יש לו נוכחות חזקה במגרש, הוא בועט לשער, מאיים, מחלץ כדורים, ונותן את כל הלב והנשמה למען הקבוצה. שחקן כישרוני ביותר, עם ראיית משחק שאין להרבה שחקנים, והוא עוד מסוגל להשתפר.
הפתעת העונה: כשאני אומר הפתעת העונה, אני מדבר על השחקן שלא ציפו ממנו להרבה, אבל הוא שיחק אותה ובגדול. השחקן שנותן את הכל, ומביא תוצאות על המגרש. הפתעת העונה שלי הוא בובקאר טראורה. הקשר הסנגלי הגיע בתחילת העונה מקבוצת טיוטה דורס האלבנית, והפך להיות בורג משמעותי בכפר סבא עם שלושה שערים ושני בישולים. שחקן מוכשר, עם הנעת כדור טובה, שיכול לעשות את השינוי בכל רגע. תמיד יודע להיות במקום הנכון בזמן הנכון. יודע לעשות את התנועה לרחבה, יודע לבעוט מרחוק, ולדעתי אם יישאר הוא יוכל להשתדרג עוד יותר.
משחק העונה: היו הרבה משחקים טובים, בהם הקבוצה הראתה אופי, אבל המשחק הבולט ביותר הוא ה־0:3 על הפועל רעננה. זה היה המשחק האחרון לפני פגרת הקורונה, שסגר את העונה הסדירה. משחק חד צדדי שהוכיח לכולם שכפר סבא כאן כדי להישאר. שערים של פדידה, יהב אפריאט וסוקונה הכריעו תוך הצגת כדורגל נפלאה ששווה עונה נוספת בליגת העל.
לסיכום, לדעתי בעונה הבאה כפר סבא תחזור חזקה יותר, טובה יותר ושמחה יותר, ואני כבר לא יכול לחכות לראות מה תורג'מן מתכנן. הייתה עונה טובה, שהייתה יכולה להסתיים במיקום יותר גבוה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.