בנות נבחרת ההתעמלות אמנותית של ישראל נדרשות על ידי האיגוד לשלם כל אחת אלף שקל על הוצאות אוכל, מה שעורר זעם גדול אצל הוריהן.
המתעמלות, שהתגוררו בעבר בווינגייט ובבית מלון בבת ים, הועברו לאחרונה לדירה שכורה הסמוכה לאולם האימונים בהיכל טוטו שבחולון כדי לחסוך את הנסיעות, אך במקביל הן נדהמו לשמוע שיצטרכו להוציא מכיסן סכום חודשי לא מבוטל, בניגוד למה שהיה נהוג קודם לכן.
1 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות האמנותית
נבחרת ההתעמלות האמנותית
נבחרת ההתעמלות האמנותית
(צילום: אורן אהרוני)
הספורטאיות מסרבות לקיים את הדרישה החדשה, ובאיגוד איימו שאם לא ישלמו הם יפונו מהדירה. בינתיים ההורים אספו כסף כדי לעזור לבנות, שמשתכרות 6,000 אלף שקל בחודש. חשוב לציין שחברות הנבחרת, שהשיגו את הקריטריון לטוקיו, מתאמנות כל יום מ־7:30 עד 22:00 בלילה, והדבר האחרון שהן צריכות בשנה אולימפיות זה להתעסק בהישרדות כלכלית.
"רוצים שהבנות יתכוננו בשקט וגם מהמעט שהן מרוויחות לוקחים להן? לא היה להן שום אופציה להגיד משהו אחר ולסרב", סיפרה איילת לויט, אימה של המתעמלת אופיר דיין. "אלו כספים שהן צריכות כדי להשלים בגרויות. הן חיות ודואגות לעצמן, אין שום סיבה שישלמו".
מאיגוד ההתעמלות נמסר: "עצוב לשמוע כי במקום לשמוח על הדאגה והמשאבים שהאיגוד משקיע בנושא, ההורים בוחרים להלין על המודל הכלכלי, הכולל לינה ושהות מלאה בדירה שנבנתה בתיאום מולם ובהסכמתם המלאה ועל התנאים, וזאת כאשר האיגוד השקיע ומשקיע בנבחרת הקבוצתית תקציבים אדירים וחסרי תקדים לצורך מתן המעטפת הטובה ביותר".
אתמול יצאה הנבחרת לקייב, שם תצא מחר לדרך אליפות אירופה.