לרגעים נראה היה שאנחנו בדרך לגמר חד צדדי. בתום הסשן הראשון של גמר אליפות העולם בסנוקר רוני אוסאליבן הוביל 2:6 על קיירן ווילסון – וסטיבן הנדרי, שיאן הזכיות באליפות העולם המשמש כיום כפרשן, אמר כי לדעתו המשחק גמור.
בפתיחת הסשן השני דבריו של הנדרי רק התחדדו, כשאוסאליבן ניצח בשני המשחקונים הראשונים וברח ל-2:8. נראה היה שאולי זה יותר מדי עבור ווילסון בהופעה הראשונה שלו במעמד הגמר בקרוסיבל – ועוד כשמולו האדם המוכשר ביותר שאחז מקל סנוקר מעולם.
3 צפייה בגלריה
כבר ברח ל-2:8. אוסאליבן
כבר ברח ל-2:8. אוסאליבן
כבר ברח ל-2:8. אוסאליבן
(צילום: AFP)
אבל ווילסון הוכיח פעם נוספת שלא לחינם הוא מכונה בסבב "הלוחם" - ועד לסיום הסשן הצליח למזער נזקים ולסיים את היום הראשון בפיגור 10:7. האמת היא שווילסון צריך להיות מאוכזב, אלמלא החטאה עגומה במשחקון ה-17 הוא היה מסיים את היום ב-9:8.
צריך להודות, היום הראשון של הגמר היה מאכזב למדי בכל הקשור לאיכות הסנוקר. למרות ששני הפיינליסטים נחשבים לשחקנים התקפיים – עד כה נרשם רק סנצ'רי אחד במשחק, מצדו של ווילסון. מעבר לכך, השניים הרבו לבצע טעויות לא אופייניות לרמה שלהם.
3 צפייה בגלריה
 לא לחינם הוא מכונה בסבב "הלוחם". ווילסון
 לא לחינם הוא מכונה בסבב "הלוחם". ווילסון
לא לחינם הוא מכונה בסבב "הלוחם". ווילסון
(צילום: gettyimages)
בסשן הראשון ניכר מאוד הלחץ על ווילסון ששיחק הרבה מתחת לסטנדרט שלו. אוסאליבן בעצמו לא הבריק וגם טעה מפעם לפעם אבל ידע לנצל את השגיאות החמורות של יריבו כדי לנצח במשחקונים וסיים את הסשן ב-2:6.
ווילסון יכול היה לנצח במשחקון הראשון של הסשן השני, אבל מכת הגנה רעה שלו עלתה לו ביוקר ואפשרה לאוסאליבן לנקות את השולחן ולגנוב את המשחקון. ברייק של 51 במשחקון העשירי העלה את "רוקט רוני" ל-2:8.
כאן החל הקאמבק של ווילסון שניצח בארבעה משחקונים ברציפות. רגע ביזארי התרחש במשחקון ה-12 כשאוסאליבן היה זקוק לסנוקר – אבל למרות זאת המשיך להטביע את הכדורים ולמעשה ויתר על המשחקון. כנראה שבסגנונו המיוחד הוא העדיף להימנע מקרב הגנתי ופשוט להמשיך הלאה למשחקון הבא.
3 צפייה בגלריה
גביע אליפות העולם בסנוקר
גביע אליפות העולם בסנוקר
מי יזכה בו? גביע אליפות העולם בסנוקר
(צילום: רויטרס)
במשחקון ה-16 הגיע הסנצ'רי הראשון והיחיד עד כה במשחק, כשווילסון השיג ברייק של 100 נקודות וצימק ל-9:7. המשחקון ה-18 היה רווי בהחטאות של שני השחקנים. אוסאליבן נראה זורם בדרך לניצחון במשחקון לפני שהחמיץ כדור אדום פשוט יחסית, ווילסון לא ידע לנצל את המתנה שניתנה לו ובעצמו החטיא כדור אדום קל. מהנקודה הזו אוסאליבן כבר לא התקשה לנקות את הכדורים שנותרו והבטיח לעצמו יתרון של שלושה משחקונים לקראת היום השני והמכריע.
הגמר יוכרע היום בשני סשנים ב-15:30 וב-21:30 כשהראשון שינצח ב-18 משחקים יוכתר לאלוף העולם.