ארגון ה-BDS פתח היום (שני) בקמפיין נגד השתתפות קבוצת הרכיבה הישראלית 'סטארט אפ ניישן' בטור דה פראנס. הארגון פרסם הודעה בה פנה לרוכבים הצרפתים: "קבוצה הישראלית תשתתף השנה בטור דה פראנס, בזכות מימון של מיליארדר ישראלי, שקונה רוכבים מהשורה הראשונה. אנחנו פונים לרוכבים הצרפתים ומבקשים מהם לא לקחת חלק באירוע". בארגון הודיעו כי הם מתכוונים להפגין נגד השתתפות הקבוצה לפני פתיחת הטור ב-31 באוגוסט.
בקבוצה הישראלית הגיבו למחאות: "יזראל סטארט אפ ניישן היא קבוצה ישראלית עם רוכבים ישראלים ובינלאומיים, ששמה לה למטרה להצליח בשדה הספורטיבי, לפתח את ספורט האופניים הישראלי ובאותו זמן להעניק הזדמנות לרוכבים ישראלים ולא ישראלים.
2 צפייה בגלריה
איתמר איינהורן, עומר גולדשטיין, גיא ניב
איתמר איינהורן, עומר גולדשטיין, גיא ניב
הרוכבים הישראלים של סטארט אפ ניישן
(צילום: אפי שריר)
הקבוצה דוגלת בפתיחות וסובלנות ומאמינה שספורט משמש דרך לבניית גשרים. הקבוצה גאה בדרכה ובזהותה ותעשה היסטוריה השנה כקבוצה הישראלית הראשונה בטור, עם רוכב ישראלי. לא נירתע מאיומים".
זאת לא הפעם הראשונה שהארגון מנסה לפגוע באירוע ספורטיבי בהשתתפות ישראלים. לפני כשנתיים הופעל לחץ כבד על מארגני הג'ירו ד'איטליה שהתקיים בחלקו בישראל. באותה שנה גם הצליח הארגון להוביל לביטול משחק הידידות בכדורגל בין ישראל לארגנטינה בטדי.
2 צפייה בגלריה
הפגנות BDS בבואנוס איירס
הפגנות BDS בבואנוס איירס
הפגנות BDS לפני משחק הידידות של ארגנטינה ואורוגוואי
(צילום: AFP)
בסוף השנה שעברה אישר איגוד העולמי לאופניים את עלייתה של קבוצת סטארט אפ ניישן (לשעבר סייקלינג אקדמי) לסבב המרוצים העולמי, כשהמשמעות העיקרית לכך היא שהקבוצה הישראלית תשתתף במרוץ היוקרתי ביותר בענף - טור דה פראנס.
הדבר התאפשר בזכות רכישת רישיון הפעילות של קבוצת הדרג הבכיר קטיושה-אלפסין, החל מ-1 בינואר 2020. רק לאחרונה הכריזה הקבוצה על כך שכריס פרום, אחד הרוכבים הטובים בעולם יצטרף לשורותיה.