הרוחות סביב אירועי גמר המונדיאל ממשיכות לסעור. אמיליאנו מרטינס - שוערה של אסטון וילה שכיכב במונדיאל בקטאר עם שלל הצלות, סייע לארגנטינה לזכות בגביע בפעם השלישית ואף נבחר לשוער הטורניר - חגג את הזכייה עם שלל מחוות ילדותיות וכמה אקטים מקניטים במיוחד נגד קיליאן אמבפה. בין היתר, צעק מרטינס בחדר ההלבשה "אמבפה מת" במהלך "דקת דומייה" לכוכב הצרפתי ובמהלך מצעד הניצחון בבואנוס איירס החזיק בובת תינוק עם פרצופו של אמבאפה.
בעקבות האירועים, נואל לה גראט, יו"ר ההתאחדות הצרפתית, פנה לקלאודיו טאפיה היו"ר המקביל של ארגנטינה ושלח לו מכתב שבו הוא נוזף בשוער הפרובוקטור.
2 צפייה בגלריה
שוער נבחרת ארגנטינה אמיליאנו מרטינס
שוער נבחרת ארגנטינה אמיליאנו מרטינס
אחד מגיבורי הזכייה. מרטינס
(AFP)
"כתבתי מכתב לקולגה שלי מארגנטינה נגד השוער", סיפר לה גראט, "אני חושב שזו התנהגות חריגה ולא תקינה במונחים של ספורט וזה קשה להבין. הוא הלך רחוק מדי נגד אמבפה, שההתנהגות שלו מאידך היא מופתית והוא לא הגיב". סביר להניח שלא תהיה ענישה מצד ההתאחדות של ארגנטינה, ושהתלונה היא רק בשביל לפרוטוקול בלבד.
בצרפת מדווחים בהמשך לכך שגם אמילי קאסטרה, שרת הספורט של צרפת עשויה לפנות למקבילה הארגנטינאי כדי להתלונן על ההתנהגות ה"המתגרה" של אוהדי ארגנטינה כלפי אמבפה בחגיגות הזכייה בגביע העולמי שנערכו בבואנוס איירס. מעבר לאקטים שביצע אמיליאנו מרטינס, קבוצה של אוהדי ארגנטינה שרפה שלט ארון קבורה שליו תמונה של אמבאפה.
בניגוד לאמבאפה, מי שכן הגיב הוא בלם טרואה עדיל ראמי, שזכה עם נבחרת צרפת במונדיאל 2018. ראמי, ששיחק בעבר בוולנסיה ומילאן, כתב בסטורי שלו שמרטינס הוא "הבן זונה הכי בכדורגל, האיש הכי שנוא שיש". בנוסף, הבלם טען ששוער מרוקו יאסין בונו היה צריך לזכות בפרס כפפת הזהב ולא מרטינס. הוא גם שלח מסרים של עידוד לאמבאפה וכתב שחלוץ פריז סן ז'רמן הותיר ביריביו טראומה כזו שהם היו חייבים לחגוג את העובדה שהם ניצחו אותו יותר מאשר שזכו בגביע העולם.
2 צפייה בגלריה
עדיל ראמי שחקן נבחרת צרפת
עדיל ראמי שחקן נבחרת צרפת
הגן על אמבאפה. ראמי
(צילום: גטי אימג'ס)

פרובקציה בדרך?

לפי דיווחים בצרפת: ליאו מסי פנה לראשי פ.ס.ז' בבקשה לקיים טקס בפארק דה פראנס בו יציק לאוהדים את גביע העולם. במועדון הפריזאי חוששים מפרובוקציה מול הקהל הצרפתי וקיליאן אמבפה, וכרגע לא ברור האם יאושר לכוכב הארגנטינאי לעשות כמבוקשו.
פורסם לראשונה: 09:32, 23.12.22