בשיתוף הטוטו
שם: אריאל אלקין
גיל: 15
מקום מגורים: קריית ים
ענף: קארטינג
איך הגעתי לספורט הזה: "הכל התחיל בגיל מאוד צעיר, אבא שלי בעל מוסך, אז מגיל שנתיים שלוש כבר פיתחתי אהבה מאוד גדולה למכוניות, והפעם הראשונה שבה ישבתי מאחורי ההגה הייתה בגיל חמש", מספר אריאל, "ומשם, התחלתי להתחרות באליפויות הארץ, התחלתי להתאמן, ולאט לאט, זה התגלגל כמו כדור שלג. המרוצים זורמים אצלי בדם", הוא אומר בחיוך.
אריאל מתאמן בעיקר באיטליה. "התחום בארץ לא ממש מפותח", הוא משתף, "כשאני בארץ יש סימולציות שמדמות נהיגה ואני מתאמן על פורמולה 4 אבל הייתי רוצה שהענף יהיה מפותח יותר בארץ ויותר אנשים יגיעו להתחרות איתנו". הספורט, כדבריו, עיצב לו את האישיות מחדש והפך אותו לבוגר יותר. "גיליתי הרבה מאוד עצמאות כי מגיל שמונה אני טס לבד בכל בעולם. בנוסף, היום אני דובר חמש שפות: עברית, אנגלית, רוסית, איטלקית וצרפתית".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 אריאל אלקין קארטינג
טופ טאלנט 2 אריאל אלקין קארטינג
אריאל אלקין
(צילום: חיים הורנשטיין)
הישגים בולטים: מדליית ארד באולימפיאדה המוטורית לשנת 2022, אלוף איטליה בקארטינג לשנת 2022, מקום ראשון במירוץ ה-FIA Academy Trophy שהתקיים באיטליה, פודיום במירוץ ה-SKUSA SuperNationals 25 שהתקיים בשנת 2022, בלאס וגאס – והרשימה עוד ארוכה. בסך הכל מעל ל-130 גביעים ומדליות מתחרויות עולמיות וארציות.
כמה אני מתאמן: "רוב האימונים שלי באיטליה. כשאני שם אנחנו מתאמנים בלי הפסקה, מבוקר ועד ערב, וזה כולל גם לדבר עם המהנדסים והמכונאים ולראות איפה אני יכול להיות מהיר בעוד עשירית השנייה". קארטינג זה ספורט פיזי מאוד. "אני הולך לחדר כושר פעמיים בשבוע ורץ, באליפויות אני מגיע 150-160 קמ"ש, זה ספורט מאוד רציני ומסוכן ויש מלא אקשן, מלא אדרנלין והרבה מאוד לחץ שפועל עלייך גם מהבחינה הפיזית וגם מהבחינה המנטלית".
למרות שאריאל מצטיין בבית הספר, הוא משתף בקשיים בתחום. "אין לי הרבה זמן לחברים ולימודים וזה קשה. האתגר השני הוא החלק הכספי כי מדובר בספורט מאוד יקר. בארצות אחרות יש להן התאחדויות גדולות שעוזרות להן להתקדם בענף ולגייס את המימון הכספי, ואצלנו, זה פשוט לא קיים".
מה החלום: "החלום שלי הוא ללא ספק פורמולה 1", אומר אריאל בגאווה. "כל החיים שלי זה הספורט. יש לי מוטיבציה מטורפת. אני זוכר שזכיתי באליפות העולם וזאת הייתה הפעם הראשונה בה דגל ישראל התנופף בענף הקארטינג. זה היה ממש מרגש. אני גאה להיות המדליסט הראשון והיחיד עד כה שהביא מדליה אולימפית בספורט המוטורי".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 אריאל אלקין קארטינג
טופ טאלנט 2 אריאל אלקין קארטינג
חולם להגיע לפורמולה 1
(צילום: חיים הורנשטיין)

דבר המומחים: השייטת האולימפית ורד בוסקילה מסבירה: "כשאנשים שומעים את המילה "קארטינג", הם חושבים, בדרך כלל, על מכוניות מתנגשות. הם לא מבינים שמדובר בענף ספורט מאוד מאוד רציני, מאוד יוקרתי, מאוד נחשק בעולם, וזה שיש לנו נציגות ישראלית בענף הזה זה דבר גדול".
"מצאנו פה בחור שיכול להביא לנו כבוד בפורמולה", אומר מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון, "ילד נבון שמשקיע באימונים, נוסע לחו"ל מגיל 8. הוא, לדעתי, ילד שיגיע, בענף הספציפי הזה, להישגים גדולים".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו