הכדורגל הטורקי עדיין בהלם מהתקרית החמורה במשחק בין אנקרגוצ'ו לריזספור אמש (שני). נשיא המארחת פארוק קוצ'ה פרץ לכר הדשא וחבט באגרופו בשופט חליל אומוט מלר, שנפל ארצה. בנוסף, השופט ספג בעיטות בכל חלקי גופו בזמן שהיה על הדשא.
משרד המשפטים הטורקי הודיע היום כי פארוק קוצ'ה נעצר יחד עם שני אנשים נוספים שהיו מעורבים בתקרית. "החקירה נמשכת בכל הכוח", אמר שר המשפטים הטורקי, יילמאז טונק. "אנחנו נרד לשורש המקרה ונאתר את כל החשודים במעשה".
3 צפייה בגלריה
השופט שרוע על הדשא
השופט שרוע על הדשא
השופט שרוע על הדשא
(צילום: REUTERS/Abdurrahman Antakyali)
3 צפייה בגלריה
השופט שרוע על הדשא
השופט שרוע על הדשא
אדם שנראה בועט בשופט בעודו על הדשא
(צילום: DEPO PHOTOS / AFP)
3 צפייה בגלריה
השופט שהותקף על ידי נשיא אנקרגוצ'ו
השופט שהותקף על ידי נשיא אנקרגוצ'ו
השופט שהותקף
(צילום מסך)
בעקבות האירועים הודיעה ההתאחדות הטורקית כי תעניש את אנקרגוצ'ו במלוא החומרה, והחליטה להפסיק את כל פעילות הכדורגל במדינה עד להודעה חדשה. השופט שהוכה כבר הודיע למקורביו כי אין לו כוונה לחזור למגרשים.
המקרה הגיע עד לנשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו שאמר: "אין לאלימות כזו מקום בספורט ובחברה שלנו. אין כדורגל בלי שופטים". גם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הגיב: "לא ניתן לאלימות להשתלט על הספורט הטורקי, לא נגלה סבלנות למקרי אלימות כאלה". השופט שהותקף הוא חליל אומוט מלר, אחד מהשופטים הבכירים במדינה, ששפט בליגת האלופות העונה. הוא עדיין מאושפז בבית חולים עם סדק בלסת.
מאמן אנקרגוצ'ו, אמרה בלזוגלו, ששיחק בעברו בליגה האיטלקית והאנגלית, התנצל על המקרה, בעוד מאמן ריזספור, אילהאן פאלוט, התקשה למצוא מילים: "אין מה להגיד, אני מקווה שזו הפעם האחרונה".
המשחק אגב, הסתיים ב-1:1, כאשר אנקרגוצ'ו הגיעה לדקות הסיום כשהיא ביתרון 0:1 ובעשרה שחקנים. בדקה ה-95 גם לריזספור הורחק שחקן אך שתי דקות לאחר מכן היא הצליחה להשוות מרגליו של הארגנטינאי אדולפו גאיץ'.