נכון, זה היה צפוי, אבל בכל מקרה מדובר ברעידת אדמה ב-NFL. אחרי 24 שנים, ביל בליצ'יק, מהמאמנים האגדיים בספורט האמריקאי, עוזב את ניו אינגלנד פטריוטס - הקבוצה אותה הפך לאימפריה.
"בשבילי זה יום של הכרת תודה", אמר בליצ'יק. "היה לנו בתחילה בניו אינגלנד לבנות קבוצה מנצחת, אבל גם בחלומות הפרועים שלי לא חלמתי שזה יהיה כך. תמיד יהיו לי את הזיכרונות הנהדרים האלה ואשא אותם לשארית חיי".
2 צפייה בגלריה
רעידת אדמה. בליצ'יק
רעידת אדמה. בליצ'יק
רעידת אדמה. בליצ'יק
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
טום בריידי וביל בליצ'יק חוגגים את הזכייה בסופרבול 2003
טום בריידי וביל בליצ'יק חוגגים את הזכייה בסופרבול 2003
בליצ'יק עם טום בריידי, הכוכב אותו גידל
( צילום: AP)
בליצ'יק בן ה-71 הוביל את הפטריוטס לשושלת המפוארת אי פעם ב-NFL: שש זכיות בסופרבול מתוך תשע הופעות בגמר. כמו כן, הגיע עם הקבוצה לרצף מדהים של 17 עונות עם מספר דו-ספרתי של ניצחונות והחמיץ את הפלייאוף רק חמש פעמים.
בליצ'יק מדורג שני בכל הזמנים במספר הניצחונות על הקווים עם 333 כאלו, מתוכם 31 בפלייאוף - יותר מכל מאמן אחר. הוא גידל אחריו דור שלם של מאמנים צעירים בפוטבול האמריקאי, אבל בעיקר ייזכר כמי שטיפח את טום בריידי, השחקן הגדול בכל הזמנים (ומי שעזר למאמנו לזכות בשישה סופרבולים).
מאז עזיבתו של בריידי לטמפה ביי ב-2020, הסיפור נראה אחרת עבור הפטריוטס ובליצ'יק. ניו אינגלנד הייתה בפלייאוף רק פעם אחת והעונה סיימה במקום ה-16 והאחרון ב-AFC. יש לציין כי השמועות לגבי עזיבתו של המאמן הוותיק החלו לעלות בעונה שעברה ולפי הדיווח ב-ESPN, הפטריוטס קבעו מסיבת עיתונאים בשעות הערב, ובה הם צפויים לאשר את ההודעה הדרמטית.