אליפות אירופה בהתעמלות מכשירים לגברים תצא מחר (רביעי) לדרך ברימני שבאיטליה, כאשר את הנבחרת הישראלית מייצגים חמישה גברים בקטגוריית הבוגרים וחמישה גברים בקטגוריית הנוער. בדומה לאליפות העולם, גם vתחרות היבשתית המוקדמות יהיו קבוצתיות ומהן העפלה לגמרים.
שלושה חודשים לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז, כמובן שהעיניים יהיו נשואות אל עבר ארטיום דולגופיאט, שבשנה שעברה זכה במדליית הכסף בתרגיל הקרקע. זו התחרות השלישית במחזור עבור האלוף האולימפי, שבשנת 2022 הוכתר לאלוף אירופה ומחזיק בטריפל יוקרתי במיוחד.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הגברים והנשים של ישראל בהתעמלות
נבחרת הגברים והנשים של ישראל בהתעמלות
הנבחרת מתכוננת לאליפות אירופה
(צילום: עודד קרני, איגוד ההתעמלות)
אלא שדולגופיאט לא מגיע בשיא מבחינה בריאותית. בשבוע שעבר באימון הפתוח לתקשורת לפני היציאה לתחרות שיתף אלוף העולם ומדליסט הזהב מטוקיו בגלוי שהכאבים ברגלו חזרו.
"המטרה היא להצליח בסופו של דבר ולעשות טוב, כמה שיותר טוב", אמר המתעמל ממועדון מכבי ת"א. "איך אני עם כאבים? בשבועיים האחרונים הכאבים עוד פעם החמירו, עברנו כמה שבועות מאוד עמוסים. מקווה ששבוע הבא יהיה יותר טוב. מתחילים ביום המוקדמות ואתן תחרות טובה, משתתף בכל המכשירים בשביל הנבחרת".
על האפשרות שיעלה פעם נוספת לפודיום: "אני לא כזה רוצה לחשוב על המדליות. זה לא משהו שאני יכול להבטיח במאה אחוזים, אבל גם באליפות העולם לא הייתי בטוח שאגיע דרך הקרב רב, זה היה נראה לי שצריך להיות ממש בטופ ובסוף כן הייתי. אני אגיע לשם ואקווה לעשות הכי טוב ומה שיהיה יהיה. הקרקע בסופו של דבר הוא מכשיר קשה ועל כל נחיתה קטנה שלא תצליח אתה יכול להיות בחוץ. השנה עדיין לא כולם עשו את התרגילים הגבוהים בדרגת קושי".
על כך ששוב יתחרו במסגרת קבוצתית הוסיף: "אני חושב שבסופו של דבר אתה לבד מול המכשיר. זו אותה תחרות, פשוט צריך לבוא ולעשות את התרגילים שלך. אני רואה שההתעמלות אצלנו כן עולה. היינו ארבע עשיריות מכרטיס קבוצתי לאולימפיאדה. אני מאמין שזה כן אפשרי וצריך להמשיך לעבוד. עכשיו גם החבר'ה הצעירים שלנו עובדים ונכנסים לנבחרת. אם הם יעברו מהנוער לבוגרים, יכולים להשתנות הרבה דברים. מקווה שבאולימפיאדה הבאה נוכל להגיע כקבוצה".

"אנחנו לומדים מדולגופיאט"

איליה ליובימוב דיבר גם הוא על ההשתפות בתחרות: "אני מרגיש בסדר. יש לי בעיות עם מכשיר אחד משום aלא התאמנתי עליו, אבל אנסה לעשות את תרגיל הטבעות בתחרות. המטרה היא להשיג את הקריטריון לפריז דרך הקרב-רב, ואני חושב שאם אשיג 82 נקודות זה יספיק בשבילי, וזה אפשרי. אני מקווה שאצליח, מרגיש שאני יכול להשיג את הקריטריון ואעשה בשביל זה הכל".
3 צפייה בגלריה
המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט
המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט
"ארטיום חבר שלנו"
(צילום: עודד קרני, איגוד ההתעמלות)
על התחרות כקבוצה הוסיף: "האמת, יש לנו עכשיו קבוצה ממש טובה. יש הרבה בעיות שאין מספיק מתעמלים, אבל אני רואה שאנחנו קבוצה אמיתית. יש לנו סיכוי טוב להתברג בטופ 5-6. אני מקווה שנצליח לעשות את זה, להיות ביום התחרות הקבוצתית. איך זה להתאמן עם ארטיום? אנחנו לא חושבים שהוא ממש אלוף אולימפי בשבילינו, ארטיום חבר שלנו, ואנחנו מתאמנים איתו. הוא אומר משהו, עוזר. אנחנו לומדים ממנו".
רשימת המתחרים המלאה: ארטיום דולגופיאט, פבל גולידוב, אלכס מיאקינין, אורי זיידל, איליה ליובימוב ורון פיאטוב בבוגרים. רון אורטל, נועם ברקוביץ', נועם סלוצאקי, מייק ברונשטיין וארז הכהן בנוער. את הנבחרת מלווים המאמנים סרגיי וייסבורג, אנדרי גריבנוב, אילן קורצק ותום ארגון.
מחר בשעה 12:00 יחלו המוקדמות הקבוצתיות וביום שישי יהיו הגמרים האישיים בתרגילי הקרקע, סוס הסמוכות והטבעות. ביום שבת יהיו הגמרים בתרגילי הקפיצות, מקבילים והמתח. ביום חמישי בבוקר תתחרה נבחרת הנוער במוקדמות הקבוצתי ובראשון ייערכו הגמרים.

הנשים ייצאו בשבוע הבא

נבחרת הנשים תפתח את אליפות אירופה שלה בחמישי הבא, ארבעה ימים אחרי שיסיימו הגברים להתחרות. המתעמלת המוכרת מכולם היא ליהיא רז בת ה-20 שבדרך לאולימפיאדה שנייה ברציפות, וזכתה במדליית ארד ב-2020 בתרגיל הקרקע בתחרות היבשתית. גם אופיר נצר, שלפני 11 שנים סיימה במקום הרביעי בתחרות ומאז עברה מספר פציעות לא פשוטות ברצועה הצולבת תיקח חלק בנבחרת הנשים.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים של ישראל בהתעמלות
נבחרת הנשים של ישראל בהתעמלות
יתחרו בחמישי הבא. נבחרת הנשים
(צילום: עודד קרני, איגוד ההתעמלות)
רשימת המתחרות המלאה: ליהיא רז, אלמוג לייזרוביץ, אופיר נצר, יהל שושני ורוני שמאי בקטגוריית הבוגרים. בקטגוריית הנוער תתחרה תמר מזרחי. את הנבחרת מלוות המאמנות כריסטינה ריירה, נופר אמיר, רוני רבינוביץ' מורן קלפנר בן שמעון ומעיין מירקין.
בשעה 15:30 ביום חמישי (ה-2 במאי) יחולו מוקדמות הקרב-רב ולמחרת בערב יפתחו המוקדמות לנערות.
פורסם לראשונה: 07:19, 23.04.24