איגוד מקצועות המים באירופה, הכולל בתוכו את איגוד הכדורמים האירופי, הודיע הערב (חמישי) על ביטול אליפות אירופה שאמורה הייתה להתקיים בינואר במכון וינגייט הן לגברים והן לנשים. בהודעה שפירסם היום האיגוד האירופי והועברה דרך האיגוד הישראלי נמסר שלאחר מספר פגישות בין האיגוד האירופי לישראלי נכתב שאי אפשר לארח את האליפות בתנאים שסוכמו טרם פרצה המלחמה.
"כתוצאה מהתקפות הטרור האחרונות על ישראל, שני המוסדות הסכימו על כך שלא יהיה אפשר לארח את אליפות אירופה בכדורמים נתניה 2024, כפי שהיה מתוכנן", נכתב בגוף ההודעה. "האיגוד רוצה לנצל הזדמנות זו פעם נוספת כדי לגנות בחריפות את האחראים לזוועות הטרור נגד אזרחים ישראלים ולהביע את תמיכתנו ואת הזדהותינו איתם בתקופה קשה כזו".
1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל כדורמים
נבחרת ישראל כדורמים
נבחרת ישראל בכדורמים נשים
(צילום: MAJA HITIJ / gettyimages)
יושבת ראש איגוד הכדורמים רויטל גלוסקא כהן אמרה: ״אנחנו נמצאים בתקופה קשה למדינת ישראל, ולצערנו לא היה מנוס מאשר לא לקיים את האליפות בינואר הקרוב בארץ, וזו ההחלטה שקיבלנו יחד עם האיגוד האירופי. איגוד הכדורמים ושחקני הנבחרות עושים כל שביכולתם על מנת לתרום בימים קשים אלו לתושבי העוטף והצפון בשלל פעילויות".
"כרגע אנו מתרכזים בהווה ומקווים לימים של שקט, לאחריהם נקבל החלטות להמשך. אני מודה למשרד הספורט, מכון וינגייט וחברת קומטק על העבודה המשותפת בשנתיים האחרונות. בהזדמנות זו אני מבקשת להשתתף בצער המשפחות השכולות ושולחת חיזוקים למשפחות החטופים. יחד ננצח״, הוסיפה.
על פי ההודעה, כרגע נבדקות אפשרויות שונות לגבי "הליך הסכמה הראוי לאליפות העולם הבאה בכדורמים בדוחא (פברואר 2024) ומידע נוסף בנושא יועבר בהקדם האפשרי" וייתכן כי אליפות העולם תועבר מקטאר למקום אחר.
המשמעות היא שביטול האליפות היבשתית יכול לשבש את הקריטריונים למשחקים האולימפיים בפריז 2024, כאשר כל האלופה, הן בנבחרת הנשים והן בגברים, באליפות אירופה הייתה אמורה להעפיל ישירות לטורניר האולימפי.
באליפות העולם מדובר בנבחרות העומדות על הפודיום. כך נוצר מצב שלא יוכלו לדעת מי זכאי לקריטריון ומי לא. לדוגמה, במצב שבו נבחרת שזכתה באליפות אירופה, עומדת גם על הפודיום באליפות העולם, מתפנה כרטיס לנבחרת שסיימה במקום הרביעי.