זו הצעה לזווית ראיה מעט שונה או משלימה לגבי ההזדמנות האחרונה של נבחרת ישראל לעלות ליורו. לא פגשתי אותו אף פעם, אבל מעמדת הצופה נראה שערן זהבי הוא איש בעל כריזמה יוצאת דופן וממגנטת.
זה לזכותו וזוהי גדולתו, אבל גם הבעיה. כשזהבי על המגרש, העיניים נשואות אליו. הוא כל הזמן יוצר תחושה של "פנו מקום, עוד רגע אני פותר את זה". ואז האחרים פחות יוזמים או פחות לוקחים אחריות. השחקנים סביבו חייבים לקבל מהמאמן היתר לא לסמוך רק על זהבי ולקחת מנהיגות.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
החלוץ עצמו צריך להיות מסוגל להגיד את זה בכנות (וגם לשדר בהתנהגותו): אל תסמכו רק עליי, חשוב לי שתגדלו סביבי. (דבר זה כמובן במובן מסוים סותר את האישיות שלו).
מי שמוביל – המאמן – חייב לדעת להסתכל מעבר לכריזמה של זהבי ולהחליט ש"עד כאן" ולהחליף אותו. או אולי להעלות אותו כקלף מנצח בדקה ה־60. אבל לטובת מהלך כזה, צריך להבין את הסיטואציה הרגשית שעל המגרש ואת ההתמגנטות שהאישיות הכובשת של זהבי יוצרת. משחק המפתח היה בעיני ההתמודדות עם קוסובו. זה היה המשחק שבו אלון חזן נתקע עם זהבי ולא הצליח לראות מעבר לשליטה שלו. אפילו נקודה מול קוסובו היתה גורמת לשינוי אווירה מול רומניה ואז... אולי היינו מוציאים שם גם תיקו.
וכך, גם אם לא היינו עולים, לפחות התחושות היו של בנייה והתקדמות ולא של כישלון. ובעצם זה מה שצריך. גם התקשורת אשמה כמי ששמה את זהבי כפנים של הנבחרת גם לקראת חצי גמר הפלייאוף מול איסלנד. חייבים להבין שזהבי ממגנט, אבל אם לא מגבילים את הכריזמה שלו, זה גורם לסביבתו לתפקד פחות טוב.
תחשבו מה המסר שהתקשורת מעבירה לדור הצעיר. ולכן – דרוש שינוי. אז מי לא יהיה בפרונט? – זהבי. הוא יהיה שחקן משלים. מי כן? - תבחרו – תורג'מן, סולומון, עבדה, גלזר, פרץ, גלוך, וייסמן ועוד ועוד. הדור הצעיר הביא לנו יופי של שחקנים, תנו להם לראות ולהיראות. תנו להם להוביל ולהרגיש שסומכים עליהם.
וזהבי – בכל משחק יהיו לו את הדקות שלו – או בהתחלה או בסוף. הוא ישמור על הדור הצעיר ויתמוך בהם וגם יעשה את מה שהוא יודע הכי טוב ויראה להם איך עושים את זה נכון. הוא יהיה ההשראה. לעיתים המבצע, אבל בעיקר רק ההשראה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.