שערורייה כפי שהתרחשה בצהריים (שני) בהגרלת שמינית גמר ליגת האלופות לא אירעה מעולם. עשרות שנים שאופ"א מקיימת את ההגרלות שלה, של המפעלים לקבוצות ולנבחרות, ומעולם לא היה צורך לקיים הגרלה חוזרת, כפי שקרה היום בניון, שוייץ.
שעה קלה לאחר שאנדריי ארשבין שלף את הפתקים מ-16 הכדורים ו"קבע" שבשמינית הגמר ייפגשו שני הכוכבים הגדולים בעולם, לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, במפגש הכפול בין פריז סן ז'רמן ומנצ'סטר יונייטד, הוחלט לבטל הכל – ולהתחיל מהתחלה.
11 צפייה בגלריה
ארשבין עם הכדורים
ארשבין עם הכדורים
ארשבין במהלך ההגרלה. פאדיחה רצינית של אופ"א
(צילום: רויטרס)
הבלגן התחיל כאשר אחרי שיצא הפתק של ויאריאל, נקבע כי היריבה שלה בשמינית הגמר תהיה מנצ'סטר יונייטד. אבל זה לא היה הגיוני. שכן אחת משתי המגבלות בהגרלה הן שאין מצב ששתי קבוצות ששיחקו זו מול זו בשלב הבתים ייפגשו שוב בשמינית. המגבלה השנייה היא שלא ייפגשו שתי קבוצות מאותה מדינה.
ג'ורג'יו מרקאטי, מנכ"ל התחרויות של אופ"א, מי שמנהל את ההגרלות כבר שנים רבות, מיהר לתקן. הוא ביקש מארשבין לשלוף פתק נוסף. הפעם עלתה בגורל מנצ'סטר סיטי.
11 צפייה בגלריה
ג'ורג'יו מרקאטי
ג'ורג'יו מרקאטי
ג'ורג'יו מרקאטי. המשיך כאילו כלום לא קרה
(צילום: רויטרס)
על הבמה היו חיוכים מאולצים של מבוכה וחוסר נעימות, אולם התחושה הייתה שמדובר בטעות קטנה שתוקנה במהירות. ואכן, ההגרלה הגיעה לסיומה כאשר המשחק האחרון שנקבע היה הגדול מכולם, זה שרבים ייחלו לו: פ.ס.ז' מול מנצ'סטר יונייטד, מסי נגד רונאלדו.
אבל הבלגן רק התחיל. צופים חדי עין שמו לב שבהגרלה השלישית, אחרי שנקבע שאתלטיקו מדריד תהיה המארחת, הכדור שבו הפתק של מנצ'סטר יונייטד לא נכלל בהגרלה. ככל הנראה בשל הטעות הראשונה, שאחריה נקבע בטעות שיונייטד כבר הוגרלה.
11 צפייה בגלריה
ההגרלה הלא נכונה
ההגרלה הלא נכונה
ההגרלה הלא נכונה
(צילום: AFP)
אתלטיקו קיבלה את אחת היריבות החזקות ביותר, אם לא החזקה מכולן, באיירן מינכן. וזה כמובן לא עבר בשקט. נציגי אתלטיקו שלחו תלונה מהירה ודרשו מאופ"א לקיים הגרלה חוזרת.
בעוד ראשי אופ"א שוברים את הראש מה לעשות במקרה התקדימי הזה – וזה כאשר הם עסוקים גם בהגרלות של הליגה האירופית והליגה האזורית – גם נציגי ריאל מדריד התעוררו.
ריאל הרי הגרילה כבר את בנפיקה, יריבה נוחה לכל הדעות. ונציגי הבלאנקוס אמרו כי גם אם תהיה הגרלה חוזרת, מן הראוי שהיא לא תתחיל מאפס, אלא רק מהמקום שבו החלו הטעויות. והטעויות החלו מהגרלת המשחק השני. אחרי שנקבע בצורה נקייה שבנפיקה תפגוש את ריאל.
11 צפייה בגלריה
אנדריי ארשבין
אנדריי ארשבין
אנדריי ארשבין. לא ידע איזה יום עומד להיות לו
(צילום: AFP)
אופ"א פסלה את דרישת ריאל מדריד על הסף, ובדיעבד אפשר להבין את הזעם של פלורנטינו פרס ושל קרלו אנצ'לוטי, שבמקום לפגוש את בנפיקה בשמינית הגמר מצפה להם כעת מפגש כפול מול פ.ס.ז', מסי, ניימאר וגם קיליאן אמבאפה, היעד הכי גדול שלהם לעונה הבאה, וסרחיו ראמוס, שעזב את ריאל בסיום העונה שעברה.
אופ"א האשימה בתקלה שאירעה "ספק חיצוני" שנותן לה שירותי מחשוב ואמור לדאוג לקבוע לפני כל סיבוב של הגרלה מי הקבוצות שניתן להגריל ואיזה קבוצות אי אפשר להגריל.
קצת בעייתי, שכן יש גם יד אנושית שמזינה את הנתונים. השאלה כעת היא האם באופ"א יחקרו את מה שהוביל באמת לשרשרת הטעויות המביכה – והאם מישהו ישלם על כך בראשו.

ועכשיו, כדורגל

סוף טוב הכל טוב. אחרי שכל העולם התרגש לקראת המפגש הכפול הצפוי בשמינית גמר ליגת האלופות בין לאו מסי לכריסטיאנו רונאלדו, ואז התאכזב לשמוע על ביטול ההגרלה – הגיע פיצוי לא רע בכלל.
בהגרלה החוזרת, אחרי הפאשלה המביכה, הוגרלה קבוצת הכוכבים של פריז סן ז'רמן מול שיאנית הזכיות בגביע האלופות, ריאל מדריד. מפגש עם כמות עצומה של סיפורים. האמת, קשה לדעת מאיפה להתחיל: האם בחזרתו של לאו מסי לסנטיאגו ברנבאו, או אולי בהגעתו של קיליאן אמבאפה לאצטדיון המפורסם, שעשוי להיות ביתו החדש החל מעוד חצי שנה.
11 צפייה בגלריה
מסי עם אמבאפה
מסי עם אמבאפה
מסי חוזר לאצטדיון של ריאל, אמבאפה אולי ישחק בו עוד שנה
(צילום: גטי אימג'ס)
ואולי מהאפשרות שסרחיו ראמוס ישחק מול הקבוצה שהוא כה מזוהה איתה, ושבמדיה זכה ארבע פעמים בליגת האלופות. ולא נשכח את העובדה שקרלו אנצ'לוטי אימן את פ.ס.ז' בעשור הקודם, בתחילת העידן הקטארי.
איך שלא נסובב את זה, מדובר במפגש של שתי ענקיות, שתיים מהפייבוריטיות לזכות העונה בגביע האלופות. מצד אחד ריאל, עם 13 זכיות בגביע עם האוזניים הגדולות, ומהעבר השני פ.ס.ז', שהפסידה בגמר של 2020 אבל זו שצירפה לסגל הנוצץ שלה את לאו מסי, שיאן הזכיות בכדור הזהב, ושואפת לזכות סוף סוף בתואר שהכי חשוב עבורה ועבור הבעלים הקטארים שלה.
11 צפייה בגלריה
מסי וראמוס
מסי וראמוס
מסי וראמוס בימים אחרים. עכשיו הם משתפים פעולה, מול ריאל מדריד
(צילום: גטי אימג'ס)
מבחינת אוהדי ריאל מדריד, מסי היה ונשאר שחקן של ברצלונה. הם זוכרים כל כך הרבה משחקים מולו ב-15 השנים האחרונות, ובעיקר כל כך הרבה שערים שהוא הבקיע מולם.
מסי זכה בפעם האחרונה בליגת האלופות ב-2015. כשיגיע הגמר בסנט פטרסבורג ב-28 במאי, נספור כבר 7 שנים מאז שזה קרה, מאז שברצלונה ניצחה בגמר בברלין את יובנטוס. מסי יהיה בקיץ הקרוב בן 35 ואולי העונה זו ההזדמנות האחרונה שלו לזכות שוב בגביע האלופות.
על הנייר יש לפ.ס.ז' סגל והרכב שיכולים ללכת עד הסוף. נכון, יש לא מעט שאלות ותהיות בקשר לקבוצה ובמיוחד בקשר למאמן שלה, מאוריסיו פוצ'טינו, אבל אין ספק שהיא מסוגלת. במיוחד אם קיליאן אמבאפה ימשיך להפגין את היכולת שהוא מראה לנו בתקופה האחרונה.
11 צפייה בגלריה
אנצ'לוטי
אנצ'לוטי
אנצ'לוטי. מחכה לכוכבים של האקסית
(צילום: גטי אימג'ס)
אמבאפה הוא החלום הרטוב של פלורנטינו פרס, נשיא ריאל מדריד. בעוד שבוע בדיוק הכוכב הצרפתי יחגוג יום הולדת 23 ובעוד 17 יום הוא יוכל, תיאורטית, לנהל מו"מ רשמי עם ריאל מדריד על מעבר אליה בסוף העונה.
אף אחד עדיין לא יודע היכן אמבאפה ישחק בעונה הבאה, אבל רק הוא יחליט. בפ.ס.ז' לוחצים עליו להישאר ולהאריך את החוזה שלו בעוד כמה שנים. בריאל מקווים שהוא יחליט לעזוב, ואז פריז תיאלץ כנראה למכור אותו בקיץ הקרוב, ולא לשחרר אותו בחינם בקיץ 2023.
כולם מכירים את התמונה המפורסמת של קיליאן בן ה-13 יחד עם האליל שלו כריסטיאנו רונאלדו, כשהגיע לשבוע אימונים והתרשמות במדריד לפני 10 שנים. הוא עצמו הודה בראיון לתיירי הנרי שבקיץ האחרון הוא רצה לעזוב את צרפת.
11 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
עתידו לא ידוע. קיליאן אמבאפה
(צילום: getty images)
בינתיים הרבה דברים השתנו, בעיקר כי לאו מסי הגיע. ואמבאפה נהנה מאוד לשחק עם איתו. ראינו את שיתוף הפעולה הנהדר ביניהם בשני המשחקים האחרונים, מול ברוז' ומול מונאקו.
קשה להאמין שעד ששני המשחקים יתקיימו, בפברואר ובמארס, אמבאפה יכריז על עתידו. למעשה, העובדה שפ.ס.ז' הוגרלה לשחק דווקא מול ריאל מדריד עשתה לו טוב בעניין הזה. עד שיוכרע מי מבין השתיים תעפיל לרבע הגמר הוא כנראה לא יגיד דבר בנושא. אבל שלא יהיו אי הבנות, התקשורת בפריז ובעיקר במדריד תתעסק בסוגייה הזו ללא הרף.

רונאלדו פוגש את היריבה המועדפת

מנצ'סטר יונייטד "ניצלה" ממפגש כפול מול פ.ס.ז', אבל קיבלה במקום את אתלטיקו מדריד. שתי הקבוצות לא בשיאן, אבל ביונייטד סומכים על כריסטיאנו רונאלדו ששוב יעשה את ההבדל במפעל "שלו" – רונאלדו הוא שיאן השערים של ליגת האלופות.
וכמובן, אתלטיקו היא הקבוצה המועדפת על כריסטיאנו. ב-35 משחקים שלו מול הקולצ'ונרוס הוא הבקיע 25 שערים ובישל עוד 9. אין קבוצה שמולה CR7 כבש כל כך הרבה כמו מול אתלטיקו. וכן, ארבע פעמים הוא כבש מול אתלטיקו שלושער – יותר מכל קבוצה אחרת. ומהצד השני אתלטיקו בעידן סימאונה, כלומר ב-10 השנים האחרונות, ספגה שלושער שלוש פעמים – כולם מאותו שחקן. רונאלדו.
11 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
פוגש יריבה שהוא אוהב
(צילום: רויטרס)
צריך לומר את האמת, בשלושה מתוך ששת המשחקים האחרים של שמינית הגמר, קשה להאמין שיהיו הפתעות. באיירן מינכן תנצח את זלצבורג (הקבוצה האוסטרית הראשונה בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות), מנצ'סטר סיטי לא תיתקל בקשיים גדולים מול ספורטינג ליסבון, ואלופת אירופה צ'לסי אמורה לעבור די בקלות את ליל, אלופת צרפת היוצאת, שעוברת עונה מאוד בינונית.
אגב, המפגש בין צ'לסי וליל הוא היחיד שחזר על עצמו גם בהגרלה החוזרת. והוא גם המפגש היחיד שבו המדורגת ראשונה נחותה באופן ברור מהמדורגת שנייה. אבל לא לשכוח, חוק שערי החוץ בוטל העונה ולכן לעובדה שליל תארח את הגומלין אין משמעות מיוחדת.
11 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי. צפוי לחגוג מול זלצבורג
(צילום: getty images)
המפגש בין בנפיקה לאיאקס, שתי אלופות אירופה בעבר, נראה שקול למדי, עם יתרון קל לאיאקס, שסיימה את שלב הבתים עם 100 אחוזי הצלחה.
ליברפול כמובן פייבוריטית מול אינטר, אבל יורגן קלופ יהיה האחרון שיזלזל באלופת איטליה. ויובנטוס, הנציגה השנייה של איטליה, קיבלה הגרלה שבמבט ראשון נראית קלה יחסית, אבל ממש לא בטוח שזה יהיה המצב בפועל. ויאריאל אומנם עוברת עונה מאכזבת בליגה, אבל זה גם בגלל שהיא משקיעה מאמצים מיוחדים בליגת האלופות. הניצחון המרשים שלה על אטלאנטה באיטליה מוכיח זאת. ואטלאנטה, נכון לרגע זה, קבוצה לא פחות טובה מיובנטוס.