פיל מיקלסון, אחד משחקני הגולף הטובים והמוכרים בעולם, אישר את מה שהיה ידוע לכולם. יש לו בעיית הימורים. "הכסף מעולם לא היה העניין מכיוון שהביטחון הפיננסי שלי היה מובטח", כתב מיקלסון בפוסט שהעלה ברשתות החברתיות והוסיף: "אבל דעתי הייתה כל כך מוסחת שלא יכולתי להיות נוכח עם אלה שאני אוהב וגרמתי הרבה נזק".
ספר של המהמר הנודע ביל וולטרס, שיצא לחנויות והפך מידית לרב-מכר, טען כי מיקלסון הימר בסכומים שקרובים למיליארד דולר בשלושים השנים האחרונות ונחל הפסדים כבדים, אולי הסיבה שבגללה החליט להצטרף בשנה שעברה לסבב הסעודי שזעזע את הענף. כעת, טוען מיקלסון כי החליט להפסיק עם זה. "רובכם תהנו מעונת הפוטבול הזו במתינות תוך כדי הנאה ובידור. אני לא מהמר השנה", הסביר.
2 צפייה בגלריה
פיל מיקלסון
פיל מיקלסון
מודה ועוזב? מיקלסון
(צילום: Suhaimi Abdullah/Getty Images)
הפוסט שפרסם מיקלסון
כידוע, מיקלסון עלה בשנים האחרונות לכותרות, ולא דווקא בפן החיובי. הסופר-ליג הסעודית ביקשה בתחילה להתחרות בסבב הגולף, והצליחה לפתות, בין השאר, את מיקלסון, עם סכומי כסף דמיוניים. רובם סירבו. "הכסף הסעודי", אמר מיקלסון, "סוף כל סוף נותן לנו מינוף לאתגר את הסבב".
עד כאן שום דבר שערורייתי לא נאמר. מה זה סבב גולף סעודי אחרי מונדיאלים ברוסיה ובקטאר ואולימפיאדה בסין? רק שמיקלסון חווה נפילת צנזורה-עצמית כשחיווה את דעתו על המשטר הסעודי: "מדובר ב'מאדרפאקרס' מפחידים שאסור להסתבך איתם. אנחנו יודעים שהם הרגו את העיתונאי חשוקג'י, ואנחנו יודעים בדיוק מה הרקורד שלהם בכל הנוגע לזכויות אדם. הורגים שם אנשים בגלל שהם הומואים".
2 צפייה בגלריה
פיל מיקלסון
פיל מיקלסון
"אחרי שנים רבות של עזרה מקצועית, אני מסוגל כעת לשבת בשקט". מיקלסון
(צילום: Andrew Redington/Getty Images)
יש לציין כי מיקלסון לא התראיין מאז שהספר של וולטרס התפרסם, בטח כשהאחרון טען כי הימר יחד עם כוכב הגולף לאורך שנים - בין 2008 ל-2014. אגב, ב-2016 וולטרס הועמד לדין בתיק של סחר במידע פנים שעסק בחלקו בטיפים למניות שהתובעים טענו כי העביר למיקלסון. וולטרס אומר שהוא מעולם לא מסר למיקלסון מידע כלשהו.
מיקלסון דיבר בעבר על הרגלי ההימורים שלו ואמר שהוא ביקש עזרה. בפוסט שלו, סיפר שההתמכרות שלו הובילה לאי נוחות בקרב קרוביו. "זה השפיע על אלה שאני אוהב בדרכים שלא הייתי מודע או יכולתי להבין לגמרי", כתב. "זה כאילו שבחוץ משתוללת סופת הוריקן ואני מבודד במקלט ולא יודע מה קורה. כשיצאתי היה כל כך הרבה נזק, שפשוט רציתי לחזור פנימה ולא להתמודד עם זה".
מיקלסון, מהמעוטרים בשחקני הגולף, זכה בעשרות תארים, כולל שישה מייג'ורים - האחרון לפני שנתיים. בגיל 50 הוא יחמיץ לראשונה מאז 1993 את גביע ריידר. "אחרי שנים רבות שלעזרה מקצועית, אני מסוגל כעת לשבת בשקט", סיכם.