אחרי שהפסידה את אליפות איטליה לראשונה זה עשור, פתחה יובנטוס את הקיץ האחרון בידיעה ברורה שבסגל שלה יש חורים. יובה הייתה זקוקה למגן ולקשר, אולי גם לשחקן כנף, אבל בנוסף לכל אלה פתאום נפער בור אחר, ענק - כשנודע שכריסטיאנו רונאלדו עוזב במפתיע. בור כזה לא קל למלא, ורק בחודש שעבר לקחה הגברת הזקנה את חפירה, והחלה בפעולת המילוי מחדש. היא סוף־סוף צירפה סקורר.
דושאן ולאחוביץ' הוא התקווה של יובנטוס לחזרה לגדולה. הוא לא הרכש היחיד – גם דניס זקריה תוספת מצוינת – ובקיץ יצטרכו להגיע שחקנים נוספים, אבל ולאחוביץ' הוא אחד הכישרונות הגדולים בעולם. לא מעט קבוצות חפצו בו, ורק יובה השיגה. זה עלה לה 70 מיליון יורו, הרכש היקר ביותר בחלון ההעברות האחרון. להגיע למקום הראשון באיטליה כבר העונה יהיה קשה, הפער 9 נקודות, אבל בליגת האלופות, שם תפגוש הערב יובה את ויאריאל, הכל אפשרי.
4 צפייה בגלריה
ולאחוביץ'
ולאחוביץ'
ולאחוביץ'. אחד הכישרונות הגדולים בעולם
(צילום: EPA)
ולאחוביץ', שחגג יום הולדת 22 בחודש שעבר, סומן ככוכב הגדול הבא כמעט מהרגע הראשון בו לבש מדים של קבוצת כדורגל. בגיל 16 ו־24 ימים ערך בכורה בפרטיזן בלגרד, והפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של המועדון המפואר. פחות משבוע מאוחר יותר שבר את שיאו של לוקה יוביץ' (היום בריאל מדריד), כשחקן הצעיר ביותר שמופיע בדרבי החם של העיר. בעונה שעברה, במדי פיורנטינה אליה עבר בגיל 18, נבחר לשחקן הצעיר של העונה באיטליה.

בין רונאלדו ללבנדובסקי

מדובר בסנסציית כיבושים. בשנת 2021 כבש ולאחוביץ' לא פחות מ־33 שערי ליגה, השני שעושה זאת באיטליה מאז שנות ה־50, אחרי רונאלדו. בשנה הזו היה רוברט לבנדובסקי מבאיירן מינכן השחקן היחיד בליגות הבכירות שכבש יותר מוולאחוביץ'. הוא מגיע לטורינו עם היסטוריה של שערים מול הקבוצות המובילות באיטליה. בשנה האחרונה בלבד כבש שני צמדים מול אטאלנטה, צמדים נוספים נגד לאציו ומילאן, ושערים במשחקים שונים מול יובנטוס עצמה.
4 צפייה בגלריה
זלאטן חוגג
זלאטן חוגג
קם לו יורש? זלאטן
(צילום: gettyimages)
בעבר, ולאחוביץ' כינה את עצמו "זלאטן של בלגרד". איברהימוביץ' המקורי הגיע בזמנו ליובנטוס בגיל 22, ממש כמו ולאחוביץ', ומבנה הגוף שלהם די דומה. החלוץ הסרבי, 1.90 מטר, מצליח לשלב לצד ממדי גופו המרשימים גם שליטה מצוינת בכדור. היכולת שלו לעצור ולהשתלט על הכדורים הארוכים שנשלחים לעברו היא בסגנון זלאטני – עם הראש, הרגל, החזה או הכתף.
יש לוולאחוביץ' אפשרות להחזיק כדור למשך זמן רב עם הגב לשער, ואז להסתובב על השומר בדריבל. וכמובן התנועה ללא כדור והסיומת, כמו השער שלו במשחק הבכורה בשחור־לבן מול ורונה. 41 מתוך 44 השערים שכבש בפיורנטינה הגיעו מתוך הרחבה.
השער הזה, נגד ורונה, היה ה־18 של הסרבי בליגה העונה, אחד פחות מהמוביל צ'ירו אימובילה. אבל במשחק האחרון, הדרבי של טורינו, ולאחוביץ' התקשה. המאמן מסימיליאנו אלגרי דיבר על כך בסיום, וציין שהשחקנים האחרים צריכים להכיר טוב יותר את התנועה של החלוץ החדש.
4 צפייה בגלריה
ולאחוביץ' חוגג
ולאחוביץ' חוגג
ולאחוביץ' חוגג. יודע מה הוא שווה
(צילום: EPA)
השאלה היא אם יש ליובה מספיק שחקנים מתאימים לכך. למרות גובהו, ולאחוביץ' לא מגיע למצבים שלו דווקא בזכות הגבהות מהאגפים, אלא ממסירות עומק של הקשרים והשחקנים הקדמיים האחרים. לפחות בקישור יובה טעונת שיפור בהקשר הזה.

אליך, דיבאלה

מי שכן מסוגל, וצריך, להפעיל את ולאחוביץ' יותר מכל הוא פאולו דיבאלה. לא ברור איפה ישחק הארגנטינאי בעונה הבאה, אבל כרגע הוא עדיין ביובנטוס, ויכול ליצור שיתוף פעולה מעניין עם ולאחוביץ'. אלגרי עושה משהו מעניין. הוא מציב את אלבארו מוראטה בצד שמאל, בסגנון דומה לזה ששיחק בעבר מריו מנדז'וקיץ' ביובנטוס, ואת דיבאלה מימין. משם יורד הארגנטינאי לעמדה נמוכה, ומחלק מסירות לאחרים. כך, מבישול של דיבאלה, הגיע השער הראשון של ולאחוביץ' במדים החדשים.
למרות היכולת המוכחת בליגה האיטלקית, והסכום העצום שהחליף ידיים, תמיד קיים הסיכוי שהמעבר לא יהיה חלק. "עכשיו נראה אם ולאחוביץ' באמת שחקן גדול", אמר אגדת יובנטוס אדגר דווידס לפני כשבועיים והוסיף: "יובנטוס מועדון כל כך גדול שלאף אחד לא אכפת מאיפה באת ומה עשית קודם". זה נכון, ולאחוביץ' מעולם לא שיחק בקבוצה כזו, ובטח לא במפעל כמו ליגת האלופות.
4 צפייה בגלריה
ולאחוביץ' חוגג
ולאחוביץ' חוגג
היום המבחן שלו מתחיל
(צילום: EPA)
אז הערב (שלישי, 22:00) התקווה הגדולה של יובנטוס יערוך את בכורת ליגת האלופות שלו. ההתמודדות בין יובה לוויאריאל אמורה להיות צמודה וקשה לחיזוי, גם בגלל כמות הפציעות בשני הצדדים, אבל הציפיות מהקבוצה האיטלקית גדולות יותר. גם מוולאחוביץ' עצמו.