באיטליה לא נרגעים מזכייתו של יאניק סינר אתמול (ראשון) בטורניר הגראנד סלאם הראשות בקריירה שלו - אליפות אוסטרליה הפתוחה. האיטלקי בן ה-22 כבר פיגר 2:0 במערכות מול דניל מדבדב, אך גילה אופי מברזל וביצע קאמבק מופלא בדרך ל-6:3, 6:4, 4:6, 4:6, 3:6 בלתי נשכח.
למי שעוקב אחרי סינר, הזכייה שלו לא באה בהפתעה. בחודשים האחרונים הנסיקה שלו באה לידי ביטוי בהגעה לחצי גמר ווימבלדון, שם הפסיד לנובאק ג'וקוביץ', אך בעיקר בהובלת נבחרת איטליה לזכייה מדהימה בגביע דייויס בפעם השנייה בתולדותיה.
1 צפייה בגלריה
יאניק סינר עם גביע אליפות אוסטרליה הפתוחה
יאניק סינר עם גביע אליפות אוסטרליה הפתוחה
"זו רק ההתחלה". יאניק סינר עם גביע אליפות אוסטרליה הפתוחה
(Kelly Defina/Getty Images)
אגב, ג'וקוביץ', בחודשיים האחרונים סינר רשם שלושה ניצחונות על המדורג מספר 1 ושיאן הזכיות בתארי המייג'ור בכל הזמנים: אחת בטורניר גמר הסבב, השנייה בחצי גמר גביע הדייויס במפגש בין סרביה לאיטליה והשלישית - בחצי הגמר במלבורן, שם הוא קטע לסרבי רצף מדהים של 20 ניצחונות לעומת 0 הפסדים במעמד חצי הגמר והגמר של האליפות.
בתקשורת האיטלקית לא מפסיקים לנתח את האליל החדש של עולם הספורט בארץ המגף שהפך "מהבטחה גדולה, לאלוף טוטאלי", כפי שנכתב ב'גזטה דלו ספורט'. הבוקר, סינר הצטלם במלבורן עם הגביע ולאחר מכן ענה על שאלות העיתונאים.
ערוצי הטלוויזיה וכלי התקשורת שאלו את סינר בנוגע להשוואת שיא הזכיות של ג'וקוביץ' באוסטרליה (10), אך הוא יודע שיש לו עוד דרך ארוכה. "אני ממש לא חושב על זה", אמר סינר. "'נולה' נמצא בקטגוריה משלו, ואני חושב שיש לי עוד הרבה מה לעשות כדי שיזכירו אותי יחד איתו באותו משפט".
לגבי ההשוואות מצד העיתונאים לסרבי, סינר דווקא טוען כי המודל שלו הוא ענק אחר: "תמיד רציתי להיות כמו רוג'ר פדרר, הוא המודל לחיקוי שלי. לא רק מבחינת הקלאסה שלו, אלא גם האופן בו היא מייצג את עצמו. הדבר הכי חשוב הוא להקיף אותך באנשים הכי טובים ולחייך".
ומה התוכניות לעתיד? בריאיון ל'קוריירו דלו ספורט' אמר סינר: "עכשיו אני מתכוון לנוח במשך כמה ימים, ואז אחזור למגרשי הטניס. שום דבר לא השתנה. אני שמח שזכיתי להעניק הנאה ושמחה לאוהדים איטלקים, אבל העבודה שלי ממש לא הסתיימה. למעשה - היא רק התחילה. אני חייב לחזור לחדר הכושר, להתחזק מבחינה פיזית - וגם מנטלית. אני רוצה לזכות בעוד תארים, והיריבים שלי כבר מכירים אותי היטב".