ג'וזף מריה ברתומאו, נשיא ברצלונה לשעבר, הוא ללא ספק האיש שאחראי על המשבר הכלכלי של המועדון. האיש חתם עם קבוצות ושחקנים רבים על חוזים מטורפים, ושילם סכומי עתק על שחקנים שהתגלו כ"פלופים", כמו עוסמאן דמבלה ופיליפה קוטיניו, שעלו יחד כ־310 מיליון יורו והפכו משחקנים חמים ומדוברים בשוק ההעברות, למחליפים. כל הטעויות האלו הכניסו את בארסה לחובות בשווי של יותר ממיליארד יורו, חובות שקשה לראות אותה מכסה.
לאחר התפטרותו של ברתומאו והמינוי של הנשיא החדש־ישן ז'ואן אפורטה, בקאטלוניה ציפו לחזור להיות המלכים של ספרד, כמו שהם היו רגילים. רק שלא הכל קרה כמו שהם תכננו. בעקבות המשבר הכלכלי היה צריך להקטין משמעותית את ההוצאות, ובין היתר להיפטר משחקנים משמעותיים, שביניהם נמצא גדול שחקני המועדון בכל הזמנים, לאו מסי.
1 צפייה בגלריה
דה יונג מול למאר
דה יונג מול למאר
דה יונג מול למאר
(צילום: גטי אימג'ס)
בשביל ההנהלה הכסף הוא בשביל הקבוצה, והקבוצה היא בשביל הכסף, וגם תארים וכבוד אם אפשר. אז אם אין כסף, אין קבוצה. וזה מה שקרה לברצלונה. קחו את אנטואן גריזמן: כשהיה כסף, בא גריזמן. כשלא היה כסף, גריזמן הלך, מה שהפך את ברצלונה לעוד יותר גרועה, מה שהוביל אותה לעוד יותר חובות. רק שגריזמן לא לבד, גם לואיס סוארס עבר אותה דרך. כמובן שמעל שניהם נמצאת סערת העזיבה של מסי, שגם היא נגרמה בגלל החובות העצומים. לשלושת השחקנים האלו, וגם לשחקנים שכושרם ירד והם כבר לא ברמה הנדרשת לקבוצה כמו בארסה, לא הגיעו מחליפים ראויים, כך שהסגל שנבנה הוא אחד הגרועים בהיסטוריה של המועדון.
לדוגמה, להלן ההרכב שעלה במשחקה האחרון, ההפסד 2:0 לאתלטיקו מדריד: טר שטגן, מינגסה, אראוחו, פיקה, דסט, גונסאלס, בוסקטס, דה יונג, קוטיניו, גאבי, דפאי. ברצינות, זה לא הרכב שאמור לשאוף לטופ 4 בליגה הספרדית.
עד עכשיו דיברנו רק על מה שגרם למשבר, אז בואו נדבר קצת על תוצאות ההידרדרות של בארסה. כבר בפתיחת העונה אפשר לשים לב שברצלונה הרחק בטבלה מריאל ואתלטיקו והיא לא קרובה להיות מועמדת לאליפות. שני הפסדים מביכים לבאיירן ובנפיקה בצ'מפיונס מראים שגם הדחה בשלב הבתים של המפעל היא תרחיש הגיוני. פתיחת עונה זוועתית של שלושה ניצחונות בתשעה משחקים מראה שכרגע הכל אפשרי, או בעצם הכל לא אפשרי, עבור ברצלונה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.