לאחר שהנהלת איגוד השייט הודיעה כי ספורטאי העבר גל פרידמן, שחר צוברי וגידי קליגר יאמנו את נבחרות השייט בקמפיין לפריז 2024, נערכה היום (שלישי) מסיבת העיתונאים בהשתתפות השלושה.
פרידמן, מדליסט הזהב מאתונה 2004, ייאמן את נבחרת הגברים בגלישה בדגם הפויל. את נבחרת הנשים בפויל ייאמן צוברי, מדליסט הארד מביג׳ינג 2008. מאמן צוותי סירות ה-470 יהיה גידי קליגר, שהשתתף באולימפיאדות כשייט וזכה בשלוש מדליות ארד באליפויות העולם. בטוקיו 2020 הוא זכה במדליית ארד כמאמן הצוות הספרדי.
2 צפייה בגלריה
גל פרידמן
גל פרידמן
גל פרידמן
(צילום: עוז מועלם)
פרידמן: "אני מודה לאיגוד השייט על האמון החדש, כיף לחזור. בטח אחרי האולימפיאדה המוצלחת לספורט הישראלי, זה נותר הרבה מוטיבציה. שמח שהצוות החדש מונה גם את שחר וגידי, שהיינו ביחד באין סוף נסיעות בעולם".
"אני מרגיש כמו בבית ומאמין בדרך של נבחרות מסודרות", המשיך פרידמן. "יש לנו הרבה אתגרים בדגם החדש, הספורטאים התחילו במעבר הלא פשוט. יש סגל מאוד גדול ורחב שמראה על עומק. כל אחד בעשירייה הראשונה באליפות ישראל יכול להיות המועמד הבא. אנחנו מכוונים הכי גבוה".
2 צפייה בגלריה
צוברי
צוברי
שחר צוברי
(צילום: אורן אהרוני)
קליגר: "התגלגלתי למשרת האימון די במקרה וגיליתי שאני אוהב את זה. אמנתי במדינות שונות ואני שמח לחזור לישראל לעבוד עם כל הנשמה. יש פה דור צעיר ב-470. יש הרבה עבודה לפנינו, אבל נראה לי שיש פוטנציאל ושלוקחים דוגמאות כמונו - זה כדי לתת השראה ולהראות שהדרך לא כל כך מסובכת. יש לנו אליפות עולם עוד שנה בישראל ואפשר לעשות פה קריטריון. אחרי זה, אם נצליח - ההתמקדות בפירוש תהיה במדליה".
צוברי סיכם: "מהלך כזה מראה שיש המשכיות. אני מבחינתי לא חוזר הביתה, אלא נשאר. יש לנו ספורטאים טובים ויש גם מערכת מצוינת ותומכת, שעוזרת להצליח".