מדליה ראשונה לאסף יסעור ב-2022. אלוף העולם בטאקוונדו זכה היום (שבת) במדליית ארד בתחרות גביע העולם שנערכה באלבניה.
ברבע הגמר בקטגוריית משקל עד 58 ק"ג ניצח יסעור את הטורקי מיקאיל אקאי בתוצאה 8:38. הוא הפגין עליונות ברורה על פני יריבו, שזכה בספטמבר במדליית ארד באליפות אירופה במשקל עד 63 ק"ג. בעקבות הניצחון ברבע הגמר הוא הבטיח מדליה. בחצי הגמר הפסיד הישראלי לטורקי עלי אוזקאן.
1 צפייה בגלריה
אסף יסעור
אסף יסעור
אסף יסעור
(צילום: ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
סיפורו של יסעור בן ה-19, תושב אלוני הבשן שברמת הגולן, ריגש מדינה שלמה. הוא איבד את שתי ידיו שבוע לפני שחגג את בר המצווה כאשר התחשמל מכבל מתח גבוה בעת ששיחק עם חבריו וניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר החשמל. לאחר מכן עבר תקופה קשה של אשפוזים בבית החולים שיבא, טיפולי פיזיותרפיה והכנה לפרוטזות.
המגבלה שממנה סבל יסעור לא שינתה אפילו במעט את אהבתו לספורט. להפך. תחילה התאמן בהישרדות ובהגנה עצמית אצל המאמן רן שטיינברג. הוא כתב בפוסט מרגש ששאיפתו הגדולה היא להיות אלוף אולימפי. מאמן נבחרת ישראל בטאקוונדו, יחיעם שרעבי, שקרא את הפוסט, יצר איתו קשר והזמין אותו להתאמן.
גם שטיינברג המליץ ליסעור לעבור לטאקוונדו, והילד נענה להזמנה. מאז הוא מתאמן עם ספורטאי נבחרת ישראל, ספורטאים בריאים ברמה גבוהה שאינם סובלים ממוגבלות, ואף זכה במאי 2021 בתחרות שבה השתתפו ספורטאים בלי נכות, ובדצמבר האחרון זכה באליפות העולם.