בארגנטינה הכדורגל הוא כמו דת, את זה כולנו יודעים. כמו שכולנו בלחץ לנקות את הבית לפני פסח, ככה בארגנטינה לחוצים לפני שהנבחרת עולה לכר הדשא. אחרי הזכייה במונדיאל האחרון של הנבחרת הבוגרת והכישלון של הנבחרת הצעירה במונדיאליטו הביתי, המטרה היא להחזיר עטרה ליושנה בקיץ הקרוב: מדליית זהב באולימפיאדה בפריז.
לפני ההווה נתחיל בעבר: הציפיות בטורניר האולימפי צריכות להגיע מאיפשהו. באולימפיאדת אטלנטה 96 הנבחרת הגיעה לגמר, שם הפסידה לניגריה בדקה האחרונה, בראשותו של המאמן האגדי דניאל פסארלה, קפטן הנבחרת שזכה במונדיאל 78, ועם כמה אגדות על הדשא כמו אז'אלה, צ'ולו סימאונה וחאבייר סאנטי.

1 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת הנוער של ארגנטינה חאבייר מסצ'ראנו
מאמן נבחרת הנוער של ארגנטינה חאבייר מסצ'ראנו
חאבייר מסצ'ראנו
(AP)

8 שנים אח"כ, באתונה 2004, הנבחרת שוב הגיעה לגמר אבל הפעם גם ניצחה בו, בתצוגות כדורגל אדירות ובמאזן מטורף של 0:17! מרסלו ביילסה העמיד נבחרת של כוכבים עם מסצ'ראנו, סביולה וטבס. בתור האלופה המכהנת, האלביסלסטה הגיעה לבייג'ינג 2008 במטרה לעשות בק טו בק ובנוסף למדליית הזהב, השלימה את המשימה ללא הפסד. את הנבחרת הובילו לאו מסי, ריקלמה, די מריה ואגוארו. בדרך למדליה הם פירקו 0:3 את ברזיל של רונאלדיניו בחצי הגמר וגם נקמו בניגריה 12 שנה אחרי.
נחזור להווה. לשתי האולימפיאדות האחרונות ארגנטינה לא הצליחה להעפיל לשלב הנוקאאוט, ולכן הם מינו את האיש הכי מתאים למשימה, חאבייר מסצ'ראנו. אל חפסיטו (הבוס הקטן) הוא אחד משני ארגנטינאים יחידים בהיסטוריה שזכו במדליית זהב אולימפית יותר מפעם אחת. הבעיה הגדולה של מסצ'ראנו בבניית הסגל היא הקופה אמריקה, שתתקיים הקיץ בארה"ב. ישנם רק 10 ימים שמפרידים בין הטורנירים. עוד בעיה היא שהמועדונים לא חייבים לשחרר את השחקנים לאולימפיאדה, כי היא לא רשומה בלוח השנה של פיפ"א. בנוסף לכל, מסצ'ראנו יצטרך להחליט מי יהיו שלושת חריגי הגיל שיסעו לפריז. הוא כבר אמר בכלי התקשורת במדינה שהוא מאוד רוצה את מסי וכבר הציע לו להגיע. בנוסף למסצ'ראנו, בוועד האולימפי הארגנטינאי מעוניינים שמסי ישא את דגל הלאום בטקס הפתיחה. ולא רק מסי בין המועמדים לחריגי הגיל, יש כבר כמה אלופי עולם שהודיעו כי ישמחו להגיע כמו דיבו מרטינס, דה פול, לאוטרו ועוד.
לרצות זה נחמד מאוד, אבל בקיץ כ"כ עמוס, קשה להאמין שהשחקנים הבכירים ישחקו בשני הטורנירים. אצל מסי הבעיה עוד יותר מסובכת כי הקבוצה שלו, אינטר מיאמי, משחקת בליגה האמריקאית ולא יוצאת לפגרה ביולי-אוגוסט. לגבי זה, מאמן הקבוצה טאטה מרטינו אמר: "יש שני טורנירים הקיץ, השחקנים יצטרכו לבחור אחד מהם, היעדרות של חודשיים לא באה בחשבון".
אם ככה, מסצ'ראנו צריך להתמודד עם מה שיש ויש לו עם מה לעבוד. רוב שחקני הנבחרת מככבים בליגה המקומית, אבל יש כמה שמחייבים איזכור: טיאגו אלמאדה, קפטן הנבחרת ואלוף העולם מקטאר מאטלנטה יונייטד. קלאודיו אצ'ברי, אל דיאבליטו (השטן הקטן) בן ה-18, כוכבה של ריבר פלייט שכבר הספיק להירכש ע"י סיטי לשם יעבור בקיץ הקרוב. ניקו פאס, שנולד בספרד ובעל שורשים ארגנטינאים מריאל מדריד, והכישרון הגדול תוצרת בוקה ג'וניורס, ולנטין ברקו, שמאוד מקווים שיוכל להגיע, כי קבוצתו האנגלית ברייטון אמרה כי לא תשחרר את שחקניה לאולימפיאדה.
עם כל הלחץ שיש בארגנטינה, במדינה הדרום אמריקאית יודעים לעשות כבוד גדול לאלופים, כמו שראינו אחרי המונדיאל בקטאר. ברוסאריו, עיר הולדתו של מסי, נמצאת השדרה האולימפית, שדרה רחבה שמוקדשת לכל ילידי רוסאריו שזכו במדליה אולימפית. כל ספורטאי זוכה לקוביה על המדרכה עם שמו וענף הספורט שהוא מייצג. למסי כבר יש קוביה על שמו, אבל אולי הוא בכל זאת ירצה שיחרטו לו גם את 2024.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.