מוחמד סלאח בדרך כלל לא מחמיץ פנדלים, אבל דווקא במשחק הכי חשוב שלו בזמן האחרון זה קרה לו. הוא החמיץ מול סנגל בפלייאוף העלייה למונדיאל, ונבחרת מצרים שלו לא תהיה בקטאר. כשמסתכלים על הפנדל קשה לא להתרגז, סלאח סונוור בבירור ע"י אוהדים מהיציע. דו קרב הפנדלים המשיך כרגיל, למרות שאנחנו בעידן ה-VAR וכל העולם היה יכול לראות שסלאח פשוט לא יכול לבעוט בתנאים הללו. זאת לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה, ובדרך כלל פיפ"א מסתפקת בקנס. לאף אחד בסנגל לא יהיה אכפת לשלם כמה עשרות אלפי דולרים, העיקר שהם במונדיאל.
"זה פשוט סקנדל, ברור שסאלח לא היה יכול לבעוט את הפנדל הזה. היו צריכים להפסיק את דו קרב הפנדלים. אם הקהל היה שורק בוז זה משהו אחר, אבל השימוש בלייזר פשוט לא הוגן. זה ממש לא בסדר", אמר הפרשן הסקוטי אלי מקויסט. ההתאחדות המצרית הגישה תלונה, אבל לא רק בגלל הלייזרים. לטענתה, אוטובוס הנבחרת נרגם, הושלכו אבנים ובקבוקים במהלך החימום והונפו שלטים עם כיתובים בעלי אופי גזעני. הלייזר על עיניו של סלאח עלה למאמן קרלוס קיירוש במשרתו. המאמן הפורטוגלי פוטר ע"י ההתאחדות המצרית לאחר שני ההפסדים הכואבים לסנגל, בגמר אליפות אפריקה ובפלייאוף המונדיאל
3 צפייה בגלריה
סלאח והלייזר
סלאח והלייזר
סלאח והלייזר
(צילום מסך)
3 צפייה בגלריה
סלאח מאוכזב אחרי ההחמצה
סלאח מאוכזב אחרי ההחמצה
סלאח מאוכזב אחרי ההחמצה
(צילום: AP)
האוהדים של נבחרת סנגל היו בטירוף לקראת המשחק. ברשתות החברתיות הם קראו להביא את אותם לייזרים למגרש על מנת להפריע לנבחרת מצרים. המשטרה המקומית החרימה מאות לייזרים שאוהדים הביאו לאצטדיון, אבל המבצע המשטרתי לא הצליח למנוע מאוהדים אחרים להשתמש במכשיר. חלק מהאוהדים גם "קינחו" עם שריקות בוז צורמות במהלך ניגון ההימנון המצרי. העיתונאי צ'רלס פירס עקץ בטוויטר: "זה נראה כאילו נתנו לכל אוהד מכשיר לייזר בכניסה". הסנגלים אגב טוענים כי גם במשחק בקהיר שחקניהם סונוורו ע"י הקהל המקומי וכי מדובר בסוג של נקמה.

קאמבק ב-2020

השימוש בלייזרים ע"י אוהדים נושא חדש, הוא עשה קאמבק למגרשים לפני שנתיים. בחצי גמר היורו האחרון אוהדי אנגליה סינוורו את שוער דנמרק קספר שמייכל במהלך בעיטת הפנדל שהעלתה את אנגליה ל-1:2. שמייכל התלונן על כך בזמן אמת לשופט, אבל זכה להתעלמות. העונש לאנגליה? קנס של 30 אלף אירו. אבל כאמור, למי אכפת מקנס של כמה עשרות אלפי אירו כשאתה עולה לגמר אליפות אירופה?
אוהד סנגל בפעולה
ב-2013 הלייזרים הירוקים היו נפוצים מאוד בספרד, התקשורת התחילה לשים לב לתופעה לאחר ששחקני ברצלונה סונוורו ע"י אוהדי ריאל מדריד, אבל התופעה הזאת חלפה. במונדיאל 2014 שוער נבחרת רוסיה איגור אקינפייב סונוור ע"י אותה קרן לייזר ירוקה, שגרמה לפספס את הכדור ועזרה לאלג'יריה להשוות את התוצאה ל-1:1, תוצאה שעלתה לרוסיה במקום בשמינית הגמר. "זה לא תירוץ, כולכם ראיתם שזה הפריע לו לראות את הכדור", אמר מאמן רוסיה אז, פאביו קאפלו.
זה קרה גם לנבחרת ישראל מול יוון. במוקדמות מונדיאל 2010 הקהל היווני סינוור שוב ושוב את השוער דודו אוואט, כולל בפנדל שנכבש ע"י גאורגיוס סמראס וקבע 1:2 ליוון. ההתאחדות לכדורגל הגישה עירעור לפיפ"א, היא קיוותה שתוצאת המשחק תבוטל ויהיה משחק חוזר. פיפ"א איכזבה את ישראל וקנסה את היוונים ב-16 אלף אירו בלבד. תוצאת המשחק לא בוטלה. גם בפוטבול סבלו מהלייזרים הטורדניים. ב-2016 ברוק אוסוויילר מיוסטון טקסאנס התלונן כי אוהדי אוקלנד ריידרס סינוורו אותו "זה היה בלתי אפשרי לשחק ככה, הלייזרים האלה השפיעו עלי מאוד", אמר הקוורטרבק.
3 צפייה בגלריה
שחקני סנגל חוגגים
שחקני סנגל חוגגים
שחקני סנגל חוגגים. הקהל עזר?
(צילום: EPA)
על פי כתבה שפורסמה באתר "אינפוט" לא רק שהלייזרים הללו מסנוורים - הם גם מסוכנים. רובם מיוצרים ללא פיקוח כלשהו. מחקר שנעשה ב-2013 בדק 122 מכשירים כאלה וגילה שהם פי 1,000 יותר חזקים מהמותר בחוק האמריקני. הם גורמים לסינוור זמני, ובחשיפה ממושכת עלולים לגרום לנזק בעיניים. "אפשר למצוא אותם באיביי ואמאזון ולקנות אותם תמורת דולרים בודדים, אין עליהם פיקוח", נכתב. הסיכוי ששחקן יתעוור מלייזר שמכוון אליו מהיציע נמוך מאוד, אבל הוא כן עלול לגרום להפרעה זמנית בראייה.
עושה רושם שפיפ"א לא מתכוונת באמת להילחם בתופעה, ותמשיך להסתפק בהטלת קנסות. אולי כל מה שצריך זה שופט אמיץ אחד שיפסיק את המשחק ברגע שהאוהדים יתחילו לסנוור שחקנים. למוחמד סלאח ומצרים זה כבר לא יעזור, הם יצפו במונדיאל מהבית.