דני אבדיה הוא כישרון יוצא דופן במחוזותינו, כולם מסכימים על כך. יכולותיו המגוונות כאול אראונד פלייר הופכות אותו לתפוח אדמה לוהט פוטנציאלית ברוטציה של כמעט כל קבוצת NBA. גילו הצעיר (21), גובהו ואישיותו הנעימה, יחד עם עובדת היותו שחקן קבוצתי הנותן מעצמו ללא עכבות של אגו, רק מעצימים את הנתונים הנ"ל.
אוקיי, עד כאן הכל טוב ויפה, אבל בניתוח טיפה יותר מעמיק מגלים בעיה פסיכולוגית שהיא, אולי, המכשלה הגדולה ביותר שעומדת בדרכו של אבדיה להפוך לכוכב NBA בקנה מידה של אולסטאר. גילו אינו מהווה פקטור בכל מה שקשור לבגרות מנטלית, מאחר שלאבדיה יש בגרות מנטלית טבעית מגיל צעיר מאוד, ובמובן הזה כל מאמן יחטוף אותו אל תוך מבנה הרוטציה מבלי לחשוש מתגובות אגואיסטיות מצידו של דני כאשר יוחלף. ובכל זאת, יש תחושה חזקה שהכוכב הישראלי לא ממריא.

1 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: AP)

להבנתי, הסיבה לכך נובעת מהעובדה שאבדיה נלכד בתוך קורי העכביש שנטוו בתווך של היחס בין הציפיות שיש ממנו מצד מאמניו וחברי קבוצתו, ובין הציפיות שיש לו מעצמו. ובעצם, יש לכל התופעה הזאת מילה אחת המבטאת אותה טוב מהכל - רצון. כן, רצון. כי השאלה האמיתית אינה מה רוצים מאבדיה בסביבתו, אלא מה הוא רוצה מעצמו.
כי דני צריך ואפילו חייב לרצות מעצמו יותר ולא להיתפס בתוך קורי העכביש של הציפיות ממנו, כי הציפיות ממנו הן שיעלה מהספסל, יעשה הרבה הגנה ולפעמים יקלע פה ושם. זה הכל. ובאמת מבחינת הפוטנציאל, אבדיה יכול להיות בתוך ליבו של הקלאץ' של המשחק, כי יש לו את כל הנתונים לכך. ולדעתי זה מה שיעשה את ההבדל בין דני אבדיה שהוא עוד שחקן NBA לבין אולסטאר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.