המטבחון

מכבי חיפה עובדת על אופ"א
דבר גדול מאוד עשתה השנה מכבי חיפה, ולא פחות הקהל שלה, אבל דווקא ההתחככות בקצפת של הכדורגל האירופי הוכיחה שהמועדון ממש לא השתחרר עדיין מהשכונה.
מאחר שהביקוש לכרטיסים למשחק בפריז שבר שיאים, היה צריך לבשל איזו קומבינה שתכניס לאצטדיון את שני הטבחים של הקבוצה. כך מצאו עצמם השף שמלווה אותה, בוריס פאוקמן, והסו-שף משה מימרן ביציע העיתונות בפארק דה פראנס. כלומר תיחמנו את המארחים ואת אופ"א, בחסות המועדון של יעקב שחר.
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
עומר אצילי. מפקד הצבא לא הכי מוסרי בעולם
(צילום: ראובן כהן)
5 צפייה בגלריה
איור יעקב שחר מכבי חיפה הטור של פלג
איור יעקב שחר מכבי חיפה הטור של פלג
(איור: אופיר בגון)
כל זה לא היה שווה בלי האפשרות לרוץ לספר לחבר'ה. אז פאוקמן צילם את עצמו במעלה האצטדיון והעלה לרשתות החברתיות. "לוק של עיתונאי", הגיב לו מימרן. "רק עיתונאי יכול לזהות עיתונאי", זרם השף עם הדאחקה. "לגמרי! לא סתם למדתי צילום עיתונות", הסתלבט הסו-שף. בשלב זה התערב בדיון המתוקשר מנהל הניו-מדיה במועדון, יוסי פרץ ארי, ונזף בשניהם: "חברים, בתור המנהל הישיר של שניכם, אני מבקש שלא תדברו על עבודה ברשתות". מטבחון הכתבים הפיקטיביים בפריז נסגר.
צמד השפים היו רק חלק מפסטיבל הקרובים לצלחת, שהפך את המשחק הקריטי לטיול משפחות המוני. היו שם נשים, צאצאים ואחיינים של הבעלים - ממשפחות שחר וקז, לצד שחקנים, חברי הנהלה, אנשי צוות ומקורבים, שרבים מהם הגיעו עם בנות זוגם - כמו למשל ברק קנה, גל אלברמן, ג'ובאני רוסו, המנהל גיל אופק ועוזר המאמן גיא צרפתי (טוב, אצלו השם מחייב). והיו כאלה שלא הסתפקו במועט. אחת מעובדות המועדון שהתה בעיר האורות שישה ימים, ושבה רק יומיים אחרי הקבוצה עם מספר מאבטחים, ליתר ביטחון.
5 צפייה בגלריה
גיא צרפתי
גיא צרפתי
טיול שורשים עם האישה בצרפת. גיא צרפתי
(צילום: עוז מועלם)
ביציעים חגג גם הבלגן. שחקני קבוצת הנוער, שהפסידו כמה שעות קודם לנוער של פ.ס.ז', נשלחו לאחת מפינות האצטדיון, שלא נכללה בהקצאת הכרטיסים של מכבי חיפה, סמוך לאולטראס הפריזאים שהשליכו לעברם מכל הבא ליד. האם הפיכת המפגש הגורלי לחבילת נופש, על בסיס הכל וכולם כלולים, תרמה לאווירה שהסתיימה בתבוסה מחפירה? והאם נכון המידע שלפיו במועדון עמלו לאחרונה על נסיעה בפגרת המונדיאל למשחק ידידות מול אל-עין באמירויות (יעד שנשמע ודאי אטרקטיבי עבור עובדי "שחר טורס")?
במכבי חיפה נמסר בתחילה שהדברים נבדקים, אך לבסוף בחרו לא להגיב. אז איך כולם יידעו מה קורה במועדון היוקרתי שעלה לגדולה? נצטרך כנראה להמתין לדיווחים של הטבחים.

האציליות

"צבא" הנשים שנלחם בקטינות
למשחק בין מכבי חיפה להפועל חדרה בחודש שעבר הגיעה אוהדת ירוקה עם כרזה שעליה נכתב: "אף ילדה בגילי לא מתכננת לעבור מיד ליד תוך חצי שעה". אנשי האבטחה באצטדיון העירוני מנעו ממנה להיכנס ונימקו, לטענתה, שזה "לא ספורטיבי ולא קשור לכדורגל". מהמועדון נמסר כי "הכנסת שלטים לאצטדיון מחייבת אישור מוקדם".
למשחק הביתי מול מ.ס אשדוד בשבת האחרונה הגיעו כמה אוהדות, והצטלמו ביציעים עם כרזה שכללה תמונה של הגיבור, לוגו של מכבי חיפה, וכיתוב: "עומר אצילי, צבא שלם של נשים תומכות בך" - מה שאומר שהן קיבלו אישור מוקדם. צבא שלם? לפי כמות הנשים שהופיעו בתמונות, זה נראה יותר כמו סיירת מטכ"ל - מטה כדורגלנים לקטינות.
מי נוצל, מי ניצל ומי לא התנצל? השאלות הללו כנראה פחות מטרידות את החיילות, שמתחברות אולי למסרים הביטחוניים שהחליפו ביניהם מפקדי המבצע המורכב ההוא. "יש לנו שלושה פגזים לא מהעולם הזה", סימס דור מיכה מסוללת התותחנים. "אני דפקתי את הכי פגז", דיווח לאצילי בסיום הפעולה מחמ"ל התחתונים.
באצטדיון בפריז צבא האציליות לא הפגין נוכחות - וחבל, כי דווקא שם אצילי חש בעצמו חוסר אונים מול כדורגלנים מפורסמים ופריבילגים, שהכל בא להם בקלות. מעניין באמת אם אחרי השביעייה לאו מסי שלח לניימאר תמונות מהמפגש בטלפון הסלולרי, וסימס לו: "איזה ערב, אמא'לה. דבר אחד הפריע לי, שזה בא בקלות מדי. מאבד מהריגוש".

הביזיון

נימני ממשיך להלל לקוחות
"שגיב יחזקאל המוכשר חותם בהפועל באר-שבע, בהצלחה שגיב היקר, איתך לאורך כל הדרך", כך כתב בשנה שעברה אבי נימני בעמוד הפייסבוק של סוכנות השחקנים בבעלותו, לצד תמונה במחיצת אלונה ברקת והלקוח שלו. לגיטימי לחלוטין, אבל ללכת איתו לאורך כל הדרך כפרשן, זו כבר תופעה שמתאימה רק לפרובינציה שאיבדה את דרכה.
"פעולה טובה מאוד של יחזקאל. גם החילוץ, גם היציאה קדימה, הצליח להביא את המהירות שלו לידי ביטוי", איבחן הסוכן נימני בדקה ה-12 של המשחק בקונפרנס-ליג מול ויאריאל. "פעולה נהדרת של יחזקאל. גם החילוץ, גם היציאה קדימה, והוא מכניס כדור עומק מצוין. באמת מגיעות לו מחמאות על ההתקדמות האדירה", הרחיב עוד לפני השריקה לסיום המחצית, שהייתה פעולה מצוינת של השופט.
5 צפייה בגלריה
אבי נימני
אבי נימני
נימני. מבצעים והנחות ללקוחות, בחסות צ'רלטון
(צילום: אוהד צויגנברג)
"פעולה טובה של יחזקאל", עידכן הפרשן הפעלתן במחצית השנייה, ולשיאו הגיע בדקה ה-79, כששגיב היקר כבש שער: "פעולה אישית מצוינת. הגיע יפה מאוד עם התנופה, יופי של דריבל, נכנס יפה מאוד לעומק, מגלגל יפה מאוד את הכדור פנימה", ובהילוך החוזר: "לקח כדור יפה, שומר על הכדור, מגלגל תוך כדי תנועה לפינה הרחוקה, שער יפה מאוד של יחזקאל". הגול שקבע 2:2 אכן היה תאווה לעיניים, אבל הריח זה משהו אחר.
קצת קודם, כשהקבוצה הספרדית עלתה ל-1:2, נימני לא נזקק למסדר זיהוי כדי להצביע על האשמים: "זה קל מדי, חבר'ה, זה קל מדי. אי-אפשר לעשות כאלה טעויות במרכז ההגנה", ניתח הפרשן ואמר לשדר: "שים לב, עובר פה בקלות את אבו-עביד. אי-אפשר". אלא שאז הגיע הילוך חוזר וגילה שאיאד אבו-עביד דווקא שמר על קו הנבדל, ומי ששבר אותו היה יחזקאל.
פרשנות לפרשנות: אבו-עביד היה פעם לקוח של נימני, והיום כבר לא. אולי בגלל זה, גם כשהציל מהקו כדור שעבר את השוער עומרי גלזר, מתאם הפעולות בשטחים לא אמר שזאת "פעולה מצוינת". מה שכן, בתחילת המחצית השנייה הוא המליץ על חילוף: "באר-שבע צריכה אולי תיכף שרמזי ספורי ייכנס, ויכניס את כדורי העומק הנכונים". רמז: נחשו מי סוכנו של רמזי.
האינטרסנט כמובן לא אשם, אלא מי שמעסיק אותו - חברת צ'רלטון במקרה הזה. "אבי נימני הוא פרשן מהטובים שהיו ויהיו פה, עם הבנה גדולה מאוד בכדורגל", מסר בתגובה מנכ"ל הערוץ אדר זהבי, שטוען כי לבעלים, אלי עזור, אין קשר לעניין.
על רמת הפרשנות אפשר להתווכח, אבל מה עם ניגוד העניינים? "הוא לא משדר בליגת העל".
כי ההסכם שחתמתם עם המינהלת לא מאפשר זאת. למה הוא מפרשן קבוצות עם שחקנים שלו במפעל אירופי? "לא יודע מי שחקן שלו. כשקבוצה ישראלית משחקת באירופה היא מייצגת את כולם, ולכן אין פה ניגוד עניינים".
נימוק מעניין, לא בטוח שענייני, אבל מבחינת הסוכן נימני אין ספק שמדובר בפעולה מצוינת. הפרשנות אמנם שבלונית ודלוחה, אבל איש לא יכול לטעון שאין לו מה למכור.

הטרמפיסט

פרץ מהטניס מתלהב ברמות
"ענף הטניס בישראל נהנה מחודשים עשירים באירועים, שהתחילו עם מפגש הדייויס מול צ'כיה והמשיכו לטורניר ה-ATP עמוס הכוכבים", נאמר בהודעה שהפיץ האיגוד, שגם בישרה על "מבול של תחרויות בינלאומיות" ברחבי הארץ. סוף-סוף הטניס שלנו על המפה, הסינופטית.
5 צפייה בגלריה
יו"ר איגוד הטניס, אבי פרץ
יו"ר איגוד הטניס, אבי פרץ
מתהדר בנוצות לא לו. יו"ר איגוד הטניס אבי פרץ
(צילום: ראובן שוורץ)
"אירוח מספר גדול של תחרויות בינלאומיות בכל הרמות בישראל, הינו חלק חשוב בתוכנית האסטרטגית והמקצועית של איגוד הטניס", הצהיר היו"ר אבי פרץ, למרות שהרמות הגבוהות ממש לא קשורות לאיגוד. את טורניר ה-ATP בהשתתפות נובאק ג'וקוביץ' ומרין צ'יליץ' מימן ואירגן אדם פרטי, אסטרטגיה שאיפשרה לו לקדם את העסק שלו, ולתפוס תמונה עם האלוף.
הטורנירים שהאיגוד מארגן, לעומת זאת, הם ברמות הרבה יותר נמוכות ובהשתתפות טניסאים אלמונים. בגביע דייויס נשארנו בבית התחתון, בלי שום זכר או קשר לרמות בהן שיחקו דודי סלע ושחר פאר, שלא לדבר על עמוס מנסדורף. נכון, כל הזכויות לקריסת הענף שמורות לקודמיו של פרץ בתפקיד, אבל כשמארחים טורנירים זניחים עם מדורגים נמוכים - וכוכבים יש רק בדירוג בתי המלון - אין צורך למכור לציבור אשליות על "אסטרטגיה" שכוללת חלוקה לרמות. או בקיצור, אין צורך לרמות.

מילה זו מילה

"17 הפרש לבוסטון, ואם דני לא היה קולע נקודה זה היה גם 18 הפרש"
המבזקן עמיחי שפיגלר בעוד עדכון מטורלל ממשחק של וושינגטון. נקודה
פורסם לראשונה: 10:58, 03.11.22