עכשיו כשסוף סוף עוצבה לה תמונת הבתים הסופית של המונדיאל בקטאר – אפשר לברך על המוגמר. אליפות העולם כבר כאן והיא חמה מתמיד, והחודש המרגש ביותר שיש ממש מעבר לפינה. בעוד איטליה וקולומביה בחוץ, הצרפתים ינסו לשמור על התואר הנחשק, כשלא מעט נבחרות אורבות להן מאחור. והאם קנדה, איראן וגאנה יצליחו להפתיע? קבלו הצצה לשלב הבתים של מונדיאל 2022:
בית 1 – קטאר, אקוודור, סנגל, הולנד: ההולנדים זכו לבית קל, ואם לא יבעטו בדלי גם יצלחו אותו מהמקום הראשון בלי הרבה בעיות. משחק המפתח בבית א' יהיה בין אקוודור התוססת לסנגל של סאדיו מאנה, כשהמנצחת תתפוס את המקום השני. המארחים מדוחא יעשו הכול כדי לא להיות בשר תותחים.

1 צפייה בגלריה
מתכוננים למונדיאל
מתכוננים למונדיאל
מתכוננים למונדיאל
(צילום: AP)

בית 2 – אנגליה, איראן, ארה"ב, וויילס: הבית הפוליטי ביותר במונדיאל יפגיש בין שתי נבחרות עוינות במיוחד, דבר שגם יתבטא על הדשא. כששתיים רבות השלישית מנצחת – ובייל, יחד עם הדרקון האדום של וויילס, יעפילו לשמינית הגמר, ככל הנראה לצד אנגליה, שמפגינה יכולת חלשה במיוחד בתקופה האחרונה.
בית 3: ארגנטינה, ערב הסעודית, מקסיקו, פולין: מסי, אולי באליפות העולם האחרונה שלו, יוביל את ארגנטינה לשמינית הגמר. גם כאן, משחק המפתח יהיה בין הנבחרת ממרכז אמריקה לפולין של לבנדונסקי, בעוד ערב הסעודית תנסה לחלץ נקודות. ארגנטינה ומקסיקו יעפילו.
בית 4: צרפת, אוסטרליה, דנמרק, טוניסיה: אלופת העולם נמצאת בכושר בינוני, ועם זאת, עדיין מועמדת מובהקת לשמור על התואר. הדנים, שעברו טלטלה ביורו האחרון עם דום הלב של כוכבם כריסטיאן אריקסן (שכבר חזר לפעילות ואמור לנסוע לקטאר), נמצאים בכושר נפלא ויסיימו את הבית במקום הראשון. אלופת העולם תסיים במקום השני, מה שככל הנראה יפגיש אותה עם ארגנטינה בשלב שמינית הגמר.
בית 5: ספרד, קוסטה ריקה, גרמניה, יפן: בית המוות, אם ניתן לקרוא לו כך. הגרמנים והספרדים יתמודדו על ראשות הבית, בעוד יפן תנסה לעקוץ את המקום השני. קוסטה ריקה מבחינתה תשחק בכדי לשחזר את המונדיאל הסנסציוני שלה ב-2014, שגם בו היא "זכתה" לשחק בבית הקשה מכולם, לצד אורוגוואי, איטליה ואנגליה, ועוד סיימה בו ראשונה והגיעה עד לרבע הגמר. נראה שעל הנייר האירופיות הן אלה שיעפילו, אך כבר מזמן הבנו שבאליפות העולם "על הנייר" זה ממש לא מספיק, ואם לא יפגינו יכולת מרשימה, לשתי הנבחרות האחרות בבית סיכוי לא קטן להשתחל לשמינית הגמר בהפתעה גדולה.
בית 6: בלגיה, קנדה, מרוקו, קרואטיה: סגנית אלופת העולם תנסה להגיע רחוק בטורניר, לפחות כמו בפעם הקודמת. הקנדים יסתפקו בשלב הבתים. בלגיה וקרואטיה יעפילו.
בית 7: ברזיל, סרביה, שווייץ, קמרון: מהבתים שיותר קשה לחזות את גורלם. בעוד ברזיל ללא ספק נמצאת בכושר החיובי ביותר מבין הנבחרות בבית, נראה שהמאבק על המקום השני פתוח מתמיד. שווייץ, שהעפילה על חשבון האיטלקים, לא תוותר בקלות וכבר ביורו האחרון הפגינה אופי יוצא דופן עם קאמבק אדיר נגד אלופת העולם צרפת. סרביה וקמרון יכולות לעשות היסטוריה, אך מכיוון ששתיהן נבחרות איכותיות פחות משווייץ ומברזיל, הן יצטרכו להראות יותר מרק יכולת בכדי לעשות זאת.
בית 8: פורטוגל, גאנה, אורוגוואי, דרום קוריאה: האם מדובר בבית ההפתעות? כזכור, לנבחרת האפריקאית חשבון לא סגור בכלל עם הדרום אמריקאים. המפגש בין שתי הנבחרות יהיה תוסס מתמיד, וגאנה ללא ספק תנסה לנקום את שקרה במונדיאל 2010. אומרים שחיה פצועה היא המסוכנת ביותר, וכזאת תהיה גאנה, שתפתיע ותהיה הנבחרת האפריקאית שתעפיל לשמינית הגמר, לצד פורטוגל ורונאלדו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.