המשלחת הישראלית למשחקים האירופאים הפראלימפיים ברוטרדם חזרה בתחילת השבוע לארץ עם מטען נאה של מדליות - 1 זהב, 3 כסף,- 6 ארד.
להלן פרוט מרוכז של ההישגים, בוצ'יה: נדב לוי, חבר אילן ר"ג, הוכתר כאלוף אירופה בבוצ'יה: לאחר ניצחון בגמר על רוברט מז'יק מסלובקיה (11 בעולם) ובתוצאה: 4:5, שהקנתה לו את מדליית הזהב. בת אל ברייטמן זכתה במדלית ארד בבוצ'יה. ברייטמן המדורגת 24 בעולם ושביעית בטורניר, גברה במאבק על מדליית הארד על דורה באסיץ' מקרואטיה המדורגת ראשונה בטורניר,בתוצאה 3:4.
5 צפייה בגלריה
נדב לוי
נדב לוי
אלוף אירופה. לוי
(צילום: לילך וייס רוזנברג)
5 צפייה בגלריה
בת אל ברייטמן הכהן
בת אל ברייטמן הכהן
ארד אירופי. בת אל ברייטמן
(צילום: לילך וייס רוזנברג)
טאקוונדו: הלוחם אסף יסעור, הפסיד 37:26 בשלב הגמר לעלי ג'אן אוזקאן הטורקי וזכה במדלית בכסף. חברו לוחם הטאקוונדו, עדנאן מילאד, זכה גם במדליית הכסף. מילאד פתח את האליפות בניצחון 8:20 על סנדו מגרלשווילי הגיאורגי בחצי הגמר, אך הפסיד 42:12 לטורקי מחמוט בוזטקה בקרב על הזהב.
5 צפייה בגלריה
אסף יסעור
אסף יסעור
זכה בכסף. יסעור
(צילום: לילך וייס רוזנברג)
בדמינטון: מדלית כסף בזוגות נשים בבדמינגטון, לנינה גורדצקי ומאן קיי טו הבלגית עם 1:2 בגמר לשוויצריות. מדלית ארד הוענקה לאמיר לוי, מבית הלוחם ירושלים, חניכו של ראובן מוזס, לאחר שהפסיד 2:1 בחצי הגמר לשחקן שוויצרי. מדליה ארד ניתנה לקונסטנטין איפנגנוב מבית הלוחם תל אביב, המתאמן עם קסניה פוליקרפובה וראובן מוזס, לאחר הפסד בחצי הגמר למתמודד צרפתי בתוצאה 2:1. מדלית ארד לנינה גורודצקי מבית הלוחם חיפה, חניכתו של ליאון פוגץ' אחרי הפסד 2:0 בחצי הגמר לשוויצרית.
5 צפייה בגלריה
נבחרת הבדמינטון
נבחרת הבדמינטון
נבחרת הבדמינטון
(צילום: לילך וייס רוזנברג)
בזוגות, אפינגנוב ולוי נוצחו על ידי צמד גרמני בשתי מערכות וקיבלו גם כן מדליית ארד. הישגים ללא מדליות: מקום 4 ליוליה צרנוי בקליעה ופעמיים מקום רביעי לעמית חסדאי באופני יד נגד השעון ובכביש.
ד"ר רון בולוטין המנהל המקצועי של הוועד הפראליפי הישראלי: "סיימנו את המשחקים האירופאיים עם הרבה הישגים והצלחות וגם כמה אכזבות והפסדים כפי שקורה בספורט. מבקש להודות לכל הספורטאים אנשי המעטפת והמאמנים על תרומתם להצלחת המשלחת ולייצוג ישראל באופן מכובד וספורטיבי".
במשחקים הפראלימפים האירופאים ייצגו אותנו 30 ועוד כ-30 אנשי מקצוע מאמנים, מטפלים, יועצים מנטליים ומלווים אישיים לנכים קשים בשבעה ענפי ספורט - כדורסל בכסאות גלגלים, טניס, בוציה, טקוואנדו, קליעה, אופניים ובדמינטון.
בכל ענף התחרויות היו בפועל אליפות אירופה הרישמית לשנה זאת והתחרויות משמעותיות לצבירת ניקוד לדרוג העולמי הקובע לפריז. המשחקים האירופאים יתקיימו מעתה כל ארבע שנים, כשנה לפני המשחקים הפראלימפים. התחרויות ברוב הענפים התקיימו בקומפלקס ענק אחד שכולל מספר רב של אולמות. הגמרים של הבוציה והטניס נערכו באצטדיון שנבנה במיוחד במרכז העיר כדי לאפשר לקהל ההולנדי להיחשף לספורט הפראלימפי
5 צפייה בגלריה
משה מוץ מטלון
משה מוץ מטלון
"מודה על המאמץ והנחישות". משה מוץ מטלון
(צילום: לילך וייס רוזנברג)
שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "ברכות לחברי המשלחת הישראלית על התוצאות המדהימות במשחקים הפראלימפיים ברוטרדם! השנה הגדלנו את תקציב ההכנות למשחקים על מנת לאפשר הישגים טובים יותר לספורטאים ולמדינת ישראל ואני שמח לראות את התוצאות בשטח 10 מדליות מרשימות. הספורט הפראלימפי בישראל נותן השראה לכולנו, ואני מקווה כי יותר ויותר בני ובנות נוער המתאימים לתחום יצטרפו לעולם הספורט החשוב הזה ויביאו אותו לשיאים חדשים?".
משה מוץ מטלון מ"מ, יו"ר הוועד הפראלימפי הישראלי: "אני רוצה לברך את חברי הספורטאים, ראשי הצוותים המקצועיים, כל אנשי המעטפת וכל מי שלקח חלק בהכנות ובהשתתפות במשחקים האירופאים הפראלימפיים ברוטרדם. אני רוצה להודות להם על המאמץ, על ההכנות, ועל הנכונות ועל הנחושות וכמובן על הישגים היוצאים מן הכלל שהשיגו.
"יש לנו לפנינו, שנה פראלימפית קשה, מאתגרת ואנחנו נעמוד בה ונפיק את המיטב מכל אחד ואחת מאיתנו. תודה גדולה לכל הספונסרים שלנו שהם הכוח המניע מאחרי כולנו ולחברת אל על, המאמצת הראשית שמטיסה אותנו למשחקים הפראלימפים האירופאים ולאולימפיאדה ב-2024. מבקש להודות לאנשי שגרירות ישראל בהולנד ובאופן אישי לשגריר מודי אפרים, שדאגו למשלחת, ביקרו אותם עודדו ודאגו לכל דבר שבקשנו".