שמועות רבות מתרוצצות אודות ערן זהבי. הסקורר הבלתי מעורער של נבחרת ישראל שכרגע מחלים מפציעה. הוא עשוי לסיים את דרכו באיינדהובן בקיץ ולחשב מסלול מחדש, בין היתר בשל שתי הפריצות שחוו בני משפחתו בעת שהותם בהולנד. אמנם זהבי הוא לא הכוכב בהא הידיעה של קבוצתו, אבל 17 שערים בשנה שעברה ו-8 השנה גורמים לרבים לתהות לאן היה מגיע אם לפני מספר שנים היה מסרב להצעה הקוסמת בסין ומתמקצע בליגה קצת יותר רצינית, דוגמת זאת ההולנדית.
ההצעה שנשמעת הכי ריאלית כרגע עבור זהבי היא מכבי ת"א. נשמע סביר, בהתחשב בכך שהיא רוצה לחזור בשנה הבאה למאבק על האליפות. למרות השיפור היחסי לאחר הגעת המאמן מלאדן קרסטאיץ', הקבוצה רחוקה מלשכנע ובמיוחד בהגנה. הן מבחינת מכירת המינויים והן מבחינת סגירת מעגל מצד השחקן עצמו - התסריט אפשרי וניתן למימוש. השאלה העיקרית היא האם זהבי מאמין שהוא יכול להגיע רחוק עם הסגל שייבנה ולזכות איתו בתארים ובהישגים בליגה האזורית, וכמובן לשחזר את הישגי העבר מתקופת הזוהר בקבוצה.

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: רויטרס)

הצעה נוספת ודי מעניינת היא פנרבחצ'ה. הקבוצה שהתעניינה בו בשנה שעברה לא זכתה מאז 2014 באליפות, ונכון לעתה מדורגת רק שישית בליגה. מעבר לעניין הכספי, הבעיה העיקרית עם הקבוצה הטורקית היא שזהבי צפוי לקבל מעט דקות. הוא משחק על המשבצת של הכוכב האקוודורי אנר ולנסיה, ומבחינתו זה יכול ליצור תסכול מקצועי רציני. אמנם לפנר יש ניסיון מעולה עם חיים רביבו אי שם בתחילת המילניום, אבל קשה לראות אותם משקיעים בהבאתו של חלוץ ישראלי שיחצה את גיל 35. גם האווירה האנטי-ישראלית בטורקיה יכולה לעשות את שלה ולגרום לו לחשוב פעמיים על המעבר. מצד שני, מי יודע? בהרבה מקרים החיים (ועולם הספורט בכלל) לא מסתדרים ע"פ הגיון צרוף בלבד או נקיים משיקולים זרים.
אפשרות נוספת היא ליגת ה- MLS בארה"ב. אין כרגע מועמדת רצינית, אבל אם ינסה להגיע לספורטינג קנזס סיטי יהיה שם כבר שחקן אחד מוכר לו, חברו לנבחרת גדי קינדה. עם זאת, כמובן שייתכנו אופציות נוספות מצד קבוצות אחרות שירצו בו.
לאן יחליט זהבי לעבור? אולי בסוף הוא יישאר לעוד עונה, או שיחפש יעד אחר? נחכה עוד מספר חודשים ואז נקבל תשובות ברורות יותר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.