ב־11.8 יצאה בית"ר ירושלים בקמפיין מינויים - והתאריך היה אמנם מקרי אבל יש בו גם קורטוב של סימבוליות. 11 זה הרי המספר האלמותי של אלי אוחנה, "הגדול מכולם", שבדיוק סיים קדנציה מתישה וכושלת בת חמש שנים, ו־8 זה המספר הנצחי של יוסי אבוקסיס, מי שעומד כיום על הקווים, האיש המזוהה יותר מכולם עם בית״ר החדשה, המוגבלת, נטולת האמצעים, זו ששואפת לנשוך בגדולות, לצמצם פערים (ואוי הפערים כפי שראינו בבלגרד) ולהחזיר עטרה ליושנה דרך עבודה קשה, ובעיקר דרך תמיכת הקהל.
"ואיפה הקהל?", שואלים כולם. זו בית״ר של הקהל, כפי שהתרגלנו לומר, אבל האוהדים לא בדיוק מתנפלים על המינויים, והאמת היא שאני יכול להבין אותם. הסגל החלש והקיץ המסויט שעבר על בית״ר גרמו למין חשש בקרב הקהל הצהוב־שחור, והמחירים הגבוהים מדי גרמו לקצב מכירות איטי יחסית, כשבנוסף האירוע שחווה בדרן הרשת גיא הוכמן שהגיע לבלומפילד למשחק נגד הפועל ת״א בגביע הטוטו והותקף בברוטאליות, בתקרית שצולמה מכל זווית - ודאי לא הועיל למצב.
1 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
אבל בבית״ר הסיקו מסקנות. הקבוצה התחזקה במישור המקצועי וצירפה מספר שחקנים - המעניין שבהם הוא אדוארדו גררו, והשכילו לגייס את משפיעני הרשת ודפי הפייסבוק הגדולים לקמפיין, על מנת ליצור חזית אחידה ולגרום לקהל לנהור בהמוניו ולרכוש מינויים.
כמו כן, יזמתי בעזרת חברים נוספים קמפיין לגיוס כספים לרכישת מינויים ללוחמים וחיילים בודדים, את הקמפיין פרסמתי בקבוצת ״המנורה - אוהדי בית״ר ירושלים״, ולשמחתי שוב הוכח שלאוהדי בית״ר יש לב רחב ואמפתיה אחד כלפי השני, ובייחוד ללובשי המדים, כשאוהדים רבים, בעלי עסקים ובעלי אמצעים, התגייסו והתנדבו לרכוש מינוי או לתרום סכומי כסף נכבדים שיסייעו בסופו של דבר לאוהדי רבים להגיע ולפקוד את היציעים של הקבוצה. במיזם כזה כולם יוצאים נשכרים, המועדון מוכר יותר מינויים, חיילים רבים יכולים להגיע למגרש, והיציעים מתמלאים.
בנוסף, במטרה לסייע למועדון להגדיל את קצב המכירות, הנחתי על שולחנה של בית״ר הצעה כבר לפני שבועיים, לפיה יתוגמלו משפיענים שישווקו את תוכנית המינויים באינטנסיביות, ויקבלו הטבה בדמות כרטיסים ומינויים (תלוי כמובן במספר המינויים שימכרו דרכם), אותם יוכלו לחלק לאוהדים מעוטי יכולת, כאלה שתומכים בקבוצה, וכן לפזר בפעילויות ותחרויות שייצרו שיח בלתי פוסק סביב העניין ויובילו באופן עקיף לעלייה במספר המכירות.
במהלך שכזה בית״ר למעשה הופכת 20־30 מובילי דעה למשווקים לא רשמיים, ויוצרת אצלם מוטיבציה לפרסם מדי יום את הקישור לרכישת מינויים, מהלך מבורך לכל הדעות.
הקהל של בית״ר באופן מסורתי אינו רוכש מינויים, אלא מכוון לרכישת כרטיסים במשחקים גדולים, זה לא דבר חדש.
בית״ר יכולה לשלוח 10 צמדים של שחקנים ל־10 בתי ספר בעיר מדי שבועיים, לאפשר להם לחלק 100 כרטיסים, וכך לבנות דור חדש של אוהדים בעיר, לחבר את הקהל הירושלמי הצעיר לקבוצה, ולהכניס רוח חדשה ליציעים המתבגרים של בית״ר.
מוזמנים לעקוב אחריי כאן:
https://www.facebook.com/mitparetset/
https://about.me/maoz - כל הקישורים

גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 07:30, 27.08.22