ושוב, זה קרה. עברנו עוד קמפיין מוקדמות, נבחרת ישראל שוב הגיעה למעמד ה"כמעט הצלחנו לעלות", ושוב נכשלה במשחקים המכריעים. היינו בטורניר גדול רק פעם אחת, במונדיאל 1970 כשעלינו אחרי משחקים מול אוסטרליה וניו זילנד. מאז הדברים השתנו, מאז 1992 המשימה הרבה יותר קשה בגלל המעבר לאופ"א, אבל הנבחרת הקטנה שלנו עדיין רוצה להגשים את חלום ההעפלה.
לדעתי, הדרך היא להצעיר את הנבחרת. פשוט לזמן כמות גדולה של שחקנים צעירים שמראים פוטנציאל ולתת להם את ההזדמנות להביא את השינוי. יש לנו לא מעט כאלה: השוער אופיר מרציאנו הצליח לקחת הרבה כדורים גדולים בקמפיין, ויכול להיות שבלעדיו היינו סופגים אפילו יותר ממה שספגנו, אבל הגיע הזמן לשינוי. דניאל פרץ כבר מציג יכולת גבוהה בליגת העל במדי מכבי ת"א ובהחלט יכול להוות תחליף ראוי.

1 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
דניאל פרץ
(צילום: עוז מועלם)

אמנם הוא רק בתחילת הדרך שלו בקריירת הבוגרים, אבל אם יתחיל לצבור ניסיון עכשיו, בעוד מספר שנים הוא יוכל לשדרג את עמדת השוער של הנבחרת. עד אז, למכבי ת"א יש שוער אחר שיהיה אפשר לזמן לנבחרת בקרוב, דניאל טננבאום, ובהמשך גם ג'וש כהן יוכל להיות בתמונה עד שפרץ יהיה באנקר.
בהגנה יש לנו את עופרי ארד, בלמה בן ה-23 של מכבי חיפה, ולדעתי הוא בלם העתיד של נבחרת ישראל. עם יכולת מדהימה בגיל צעיר כמו שלו, אפשר לחלום לאן הוא עוד ישתפר. הוא מציג פיזיות טובה והרבה תיקולים נקיים. בקישור, דן גלזר היה צריך להחליף כבר מזמן את ביברס נאתכו, שזמנו בנבחרת חלף. גלזר הוא הקשר ההגנתי הטוב ביותר שזומן לנבחרת מאז נאתכו וגל אלברמן, שחקן שנלחם על כל כדור, יודע לזכות במאבקי אוויר, יוצא קדימה ומצליח לעזור לקבוצה לכבוש. הוא בדיוק מה שנחוץ כדי להניע משחק כמו שצריך בחלק האחורי ולצאת קדימה.
בחלק הקדמי, מנוור סולומון כבר מקבל את הצ'אנס ונותן איזושהי תקווה, אך אינו יכול לעשות זאת לבדו; על הספסל יושב ליאל עבדה, קיצוני שמשחק בסלטיק שכבר הראה מה הוא יודע לעשות, ומתמחה במהירות, דריבל מצוין ובעיטות פצצה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.