הסיבוב השני באליפות אוסטרליה הפתוחה ננעל הערב (חמישי), כשבמהלך היום קיבלנו שלל סיפורים מעניינים ודרמות גדולות.

נשים

המשחק שהדהים את עולם הטניס היה הקרב בסופו ילנה ריבאקינה (3 בעולם), פיינליסטית 2023, סיימה את דרכה בטורניר. הקזאחית הודחה אחרי שנוצחה על ידי אנה בלינקובה 4:6, 6:4, 6:7 אבל לא לפני שהשתיים שברו שיא - שובר שוויון עם הכי הרבה נקודות בטורניר גראד סלאם נשים, כשהרוסיה מנצחת 20:22. השתיים נפגשו רק פעם אחת בעבר וזהו הניצחון השני של המדורגת 57 בעולם.
4 צפייה בגלריה
אנה בלינקובה
אנה בלינקובה
בלינקובה מתפרקת מהתרגשות לאחר הניצחון
(צילום: EPA/JAMES ROSS)
"תודה רבה לקהל שעודד אותי", אמרה הטניסאית בת ה-25 בסיום. "זה נתן לי כל כך הרבה אנרגיה להילחם עד הסוף. היו רגעים שנהניתי ורגעים אחרים. אני לא יודעת מה להגיד. זה היה סופר קשה. ניסיתי להישאר מרוכזת בכל נקודה. היו לי כל כך הרבה נקודות משחק. ניסיתי להיות תוקפנית אבל היד שלי רעדה וגם הרגליים. ניסיתי להיות רגוע ככל שיכולתי. סופר שמחה לנצח בסופו של דבר".
איגה שווינטק, שהזיעה גם בסיבוב הראשון מול סופיה קנין, שוב עבדה קשה. דניאל קולינס הייתה זו שהדיחה את הפולנייה בחצי הגמר במלבורן ב-2022, וגם הפעם הייתה חזק בעניינים. במערכה הראשונה קולינס עלתה ל-1:3 לאחר ששברה את שוויונטק, אך זו ענתה עם שתי שבירות וניצחה בחמש מששת המשחקונים הבאים בדרך לניצחון במערכה.
המערכה השנייה החלה טוב מבחינת שוויונטק, ששברה כבר במשחקון הראשון, אך קולינס הזכירה נשכחות מ-2021 וניצחה בחמשת המשחקונים שלאחר מכן, כולל שלוש שבירות בדרך ל-3:6 ושוויון במערכות. המערכה השלישית הייתה מותחת כאשר שבירה של שוויונטק במשחקון העשירי, כולל שלוש נקודות משחק, הסתיימו בניצחון קשה ועלייה לסיבוב השלישי עם 4:6, 6:3, 4:6.
גם ג'סיקה פגולה, המדורגת חמישית בעולם, הצטרפה לרשימת המאכזבות לאחר הפסד 6:4, 6:2 לקלרה בורל הצרפתייה (51). פגולה פתחה את המשחק עם שבירה, אך איבדה את הגשתה במשחקון שלאחר מכן והפסידה את המערכה הראשונה. המערכה השנייה הייתה כולה בורל בת ה-22, שהשלימה ניצחון מרשים בדרך לסיבוב השלישי.
4 צפייה בגלריה
הטניסאית הפולנייה איגה שוויונטק
הטניסאית הפולנייה איגה שוויונטק
גמלה ליריבה שהדיחה אותה לפני שנתיים. איגה שוויונטק
(EPA/LUKAS COCH)

גברים

אצל הגברים, דניל מדבדב שרד דרמה אדירה, שכללה חמש מערכות במשחק שנמשך למעלה מארבע שעות. הפיינליסט מ-2021 ו-2022 והמדורג 3 בעולם חזר מפיגור שתי מערכות לניצחון 6:3, 7:6 (1), 4:6, 6:7 (1), 0:6 על אמיל רוסבורי (53) הפיני. המערכה המכרעת הייתה חד-צדדית לחלוטין כשהפיני קורס ומדבדב מנצח קצת לפני השעה 4 לפנות בוקר שעון מלבורן.
כמעט חמש שעות נאלץ סשה זברב (6 בעולם) לסחוב מול לוקאש קליין הסלובקי (163), שמתח את הגרמני כמעט עד הקצה. זברב ניצח 5:7 במערכה הראשונה, אך מצא את עצמו בפיגור לאחר שאיבד את שתי המערכות הבאות. המדורג שישי בעולם צלח את המערכות הרביעית והחמישית רק בתום שובר שוויון בדרך ל-5:7, 6:3, 6:4, 6:7 (5), 6:7 (7) קשה.
4 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
שרד דרמה. מדבדב
(צילום: Kelly Defina/Getty Images)
כמו זברב, גם קספר רוד (11) הזדקק לחמש מערכות כדי לגבור על מקס פורסל המקומי (45). הנורבגי הוביל פעמיים במערכות, אך בכל פעם פורסל, בעזרת התמיכה של הקהל במלבורן, הצליח להשוות. בסופו של דבר רוד יצא עם ידו על העליונה בזכות ניצחון בשובר שוויון במערכה המכרעת, וניצח 3:6, 7:6 (5), 3:6, 6:3, 6:7 (7).
המדורג מספר 2 בעולם, הספרדי קרלוס אלקראס התמודד נגד האיטלקי לורנזו סונגו (46 בעולם) והזדקק לארבע מערכות כדי להבטיח את הכרטיס לסיבוב השלישי אחרי 4:6, 7:6, 3:6, 6:7.
4 צפייה בגלריה
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס
איבד מערכה אחת בדרך לשלב הבא. אלקראס
(REUTERS/Issei Kato)
הדחה דרמטית שנרשמה במהלך יום המשחקים הנוכחי רשומה על שמו של המדורג שמיני בעולם, הולגר רונה, שהודח על ידי ארתור קואזו שמדורג 122 בעולם. והצרפתי לא היה צריך יותר מארבע מערכות כדי להשלים את הסנסציה אחרי ניצחון 6:7, 4:6, 4:6, 6:3.
פורסם לראשונה: 09:43, 18.01.24