הכדורגל של מנצ'סטר סיטי הוא פשוט חלומי, ופפ מצליח כל שנה לשפר את מעמדו כמאמן הטוב בהיסטוריה (סליחה פרגי). אך קשה מאוד לאוהד הלא ניטרלי לפרגן למכונה העוצמתית שפפ בנה, ואני לא מדובר על העובדה כי הוא עומד בראש הכדורגל האירופי, אלא על הדרך שמנצ׳סטר סיטי עברה, או יותר נכון קנתה.
כדורגל התחלתי לראות בשנת 2010, בעודי בן 13 רואה את מוריניו בונה את המבצר הכי מפואר שראיתי מימיי, ואת פפ ניצב באתגר הגדול ביותר בעודו מאמן. התחלתי לראות ולשחק כדורגל עוד מלפני כן, אך המשחק הזה היווה עבורי את נקודת המפנה הראשונה שלי בראייה על הכדורגל. במשחק הזה, ראיתי במו עיניי את השאלה הפילוסופית הכי גדולה בחיים: האם הדרך עדיפה על התוצאה, או שמא התוצאה היא הדבר החשוב ביותר?

1 צפייה בגלריה
אילקאיי גונדואן
אילקאיי גונדואן
אילקאי גונדואן
(REUTERS/Carl Recine)

וכמובן שפפ הוא הדרך היפה ביותר. מתחילת דרכו בברצלונה, שבו הכיר לעולם את הטיקי טאקה והתחיל את הדרך של השחקן הטוב בהיסטוריה, ידענו שהמאמן הזה הוא משהו מיוחד. ממש כמו הדייט הראשון עם בחירת ליבך, אתה מרגיש את הייחודיות. היו גאונים לפניו, והיו מרגשים לפניו, אבל כל העולם הבין שאנו עדים לתחילת דרכו של הטוען לכתר לתואר המאמן הטוב בהיסטוריה. וזה המשיך בבאיירן, שבה חווה ירידה בביצועים, אך כאן התחילו הניסויים הטקטים. מהתאמת מערכים ליכולות שחקניו, ועד הסבה מקצועית לשחקנים כמו לאם, קרוס וקימיך. המעבר לסיטי גם לא היה חלק, שכן העונה הראשונה הייתה כישלון חרוץ, אך כמו שאנו מכירים מהסרטים, כל גיבור חווה מפלה בדרך אל הארץ המובטחת.
ואם לא יקרה משהו חריג, פפ יהפוך למאמן הראשון בהיסטוריה שזוכה בשני טרבלים, ועוד עם שתי קבוצות שונות, ולדעת רבים גם יבסס את מעמדו בהר האולימפוס למאמנים. כי יש לו הכל: טקטיקה, מנטליות וגמישות. פפ הכניס את מנצ'סטר סיטי לארבע הגדולות באנגליה. או יותר נכון, מנצ'סטר סיטי קנתה את דרכה לארבע הגדולות באנגליה.
כי איזו סיבה יש לפפ להחליט לאמן את מנצ'סטר סיטי? קבוצה שעד שהגיע אליה זכתה ב-2 אליפויות, אפס מסורת, כישלונות נחרצים בליגת האלופות, ובעיקר קיצים עמוסים ברכישה ומכירה של שחקנים. הקבוצה הרועשת והמעצבנת מהצד התכול של מנצ'סטר. איזו סיבה יש לפפ לבוא אם לא הצ'ק הפתוח של האמירים מדובאי?
יש המון נקודות זכות לסיטיזנס, כי קבוצות רבות נכנסו ויצאו מהצמרת האירופית, אך זה מתחיל להרגיש שהתכולים כאן כדי להישאר. וכל הכבוד להם. אך קשה להתעלם מהכוכבית. הרבה יותר קל לקנות שחקן שאתה יודע שתוכל להחליף אותו בקלות רבה, כי המזומנים נשפכים והנפט נמכר. הרבה יותר קל לשלם לשחקן עשרות מיליונים בידיעה שחוקי הפייר פליי של פיפא הם בגדר המלצה. הרבה יותר קל לקנות אליפויות מאשר להרוויח אותן.
נכון, קווין דה בריינה אדיר, הולאנד מפלצת, ברנרדו סילבה חייזר ודיאש גלדיאטור. ופפ יודע איך לעבוד עם כל שחקן שיגיע לקבוצה. אך אין זהות, אין נשמה, ויש רובוטיות. וזה מה שקורה לקבוצה שמתנהלת על פי כסף, כי ערכים משיגים בדרך הכואבת והקשה. הכדורגל שלה מהיפים שראינו, ומעטות הקבוצות שהיו יותר עוצמתיות ממנה, אבל הדרך, שפפ מייצג אותה בצורה כה יפה, מוכתמת.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.