לפני שנתיים הודיע בעלי מכבי ת"א, מיץ' גולדהאר, על שני מינויים לא אופייניים למערכת בקריית שלום שהורכבה מבעלי תפקידים זרים: שרון תמם הפכה למנכ"לית וברק יצחקי למנהל מחלקת הכדורגל. ואולם, אחרי עוד שתי אליפויות של מכבי חיפה, המועדון עם התקציב הגבוה ביותר בכדורגל הישראלי החליט על מהפכה, רה-ארגון של המערכת הכושלת.
בהודעה שיצאה אתמול נטען כי יצחקי החליט בעצמו לעזוב, אבל זה לא בדיוק נכון. העזיבה הפתיעה בתזמון שלה, אבל ריחפה באוויר לנוכח השינויים המתוכננים במערכת. מדובר בשילוב של הבנה כי הוא עושה צעד אחורה, לקיחת אחריות ותחושה שהוא הקורבן של המצב.
3 צפייה בגלריה
 ברק יצחקי
 ברק יצחקי
החליט לעזוב או שהראו לו את הדרך החוצה? יצחקי
(צילום: גיל נחושתן)
ההחלטה על חזרתו של בן מנספורד התקבלה לפני מספר שבועות, והוא החל כבר בהכנות לעונה הבאה. מנספורד, שיחליף את תמם, אשר התקשתה להיכנס לנעליו הגדולות, יהיה מנכ"ל עם אוריינטציה מקצועית. כמו כן יש כוונה לצרף מנהל מקצועי זר, והפנטזיה היא להחזיר את ג'ורדי קרויף מברצלונה, ואולי גם מנהל ארגוני זר. ג'ק אנגלידיס, אדריכל הכישלון בשנים האחרונות וחברו הקרוב של הבעלים, צפוי לעשות צעד אחורה.
גורם נוסף שעשוי להצטרף לשדרה הניהולית-מקצועית הוא עוזר ישראלי למנהל המקצועי, ואחד השמות שהועלו הוא שרן ייני. הקפטן הוותיק הצהיר אמנם לאחרונה כי הוא אינו מתכוון לפרוש ממשחק, אבל מדובר בדמות שהיו רוצים לקדם במערכת כמו במקרה של גל אלברמן במכבי חיפה.
3 צפייה בגלריה
ברק יצחקי ובן מנספורד
ברק יצחקי ובן מנספורד
חוזר לקריית שלום. מנספורד
(צילום: עוז מועלם)

הפילו עליו את התיק

עד לאחרונה הגנו במערכת על יצחקי, ואנגלידיס אמר לפני מספר שבועות במסיבת עיתונאים: "אין אדם שמבקר את עצמו יותר מברק. הוא אדם שמאוד מודע למצב, יודע מה אפשר לעשות טוב יותר. להצביע על אדם אחד ולהגיד שלא ניצחנו בגללו, אני מצטער, אבל אלה שטויות. הוא חלק מקבוצה שמקבלת החלטות יחד. נמאס לי לשמוע ביקורת על אדם אחד. ברק עדיין בתהליך של למידה, ואנחנו מאמינים בו". אלא שיצחקי אמר לאחרונה לא פעם כי הוא מרגיש שהפך לפנים של הכישלון וכי כל חיצי הביקורת מופנים אליו. מחאות הקהל כוונו בעיקר כלפיו, והוא חווה לחץ גדול שהקשה עליו.
"תמיד נתתי מאה אחוז בטוב וברגעים הקשים, והצבתי את האינטרסים של המועדון מעל לכל. זו לא החלטה קלה לעזוב מקום שאותו אתה כל כך אוהב ומעריך. למכבי תמיד יישאר מקום מיוחד אצלי בלב", אמר אתמול יצחקי. אולי כדאי להתעכב על נושא הצבת האינטרסים של המועדון לפני כל דבר, האנשים הקרובים ביותר אליו הסבירו: "זו החלטה של הימים האחרונים ולא באמת משנה מי קיבל אותה, ברק, שהפילו עליו כל תיק אפשרי ולא באמת נתנו לו לעבוד כמו שצריך, או המועדון. ברק הבין – ברגע שמנספורד מגיע, הוא יירד מדרגה. אולי יהפוך לאחראי סקאוטים או אחראי מחלקת הנוער, ועם כל הלחץ שהיה עליו הוא לא יכול היה להישאר במערכת".
3 צפייה בגלריה
ברק יצחקי
ברק יצחקי
"נאמן למועדון". יצחקי
(צילום: עוז מועלם)
עוד סיפרו בסביבתו הקרובה של יצחקי כי מערכת היחסים שלו עם המאמן אייטור קראנקה הייתה קרירה ומלווה בביקורות הדדיות. הם לא פוסלים את האפשרות שהעזיבה של יצחקי תשאיר את הספרדי לעונה נוספת, החלטה שכבר תהיה של מנספורד והמנהל המקצועי החדש.
"ברק עבד במשך שנים רבות במכבי והיה מהימן ונאמן למועדון. ברק הוא אדם עם יושרה ואני מאוד מעריך את תרומתו למועדון, כמו גם את העובדה שנשאר בתפקידו עד תום עונה מאתגרת זו. כולנו מאחלים לו הצלחה בכל דרך חדשה שבה יבחר", סיכם אתמול גולדהאר.