ב-11 באפריל יחל טורניר הפלייאין של ה-NBA - ועל הכניסה אליו יש מלחמה. גם במזרח וגם במערב הטבלה צמודה מאוד, וכשמספר מועט של משחקים נותר לתום העונה הסדירה - כל הקבוצות יודעות שזה המאני טיים. חוץ ממספר קבוצות בודדות שהסיכויים שלהן להגיע לפלייאין אבדו או שואפים לאפס, לכל קבוצה במערב או במזרח ממקום 5 עד מקום 12 יש סיכוי ממשי להגיע לשם.
במערב, המצב בטבלה צמוד ולכל קבוצה ממקום 5 עד מקום 12 יש סיכוי להיכנס לפלייאין ואפילו לדלג עליו ולעלות ישר לפלייאוף. המרוץ צמוד וכל קבוצה יודעת שזה הזמן לתת פוש אחרון ולנסות לתפוס מקום. לשם המחשה, אפילו האלופה הנוכחית, גולדן סטייט ווריורס, מתקשה העונה ונמצאת בסכנה ממשית למצוא את עצמה נלחמת בפלייאין בתום העונה הסדירה, מה גם שכרגע (נכון לכתיבת כתבה זאת) רק דנבר וממפיס הבטיחו את מקומן בפלייאוף במערב. המצב שם צמוד מאוד ואף יש סיכוי שנחזה בהפתעות גדולות עוד לפני תום העונה.

1 צפייה בגלריה
שחקן מילווקי באקס יאנס אנדטוקומבו
שחקן מילווקי באקס יאנס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
(AP)

המזרח השנה מוציא את שתי הקבוצות הטובות בליגה - מילווקי ובוסטון (שתיהן הבטיחו כבר מקום בפלייאוף) - ששולטות ביד רמה בדירוג העוצמה ונראות כמו מועמדות לגיטימיות לאליפות. פילדלפיה עם ג'ואל אמביד, מועמד מוביל להיות ה-MVP של הליגה, וג'יימס הארדן שמשמש ככינור שני מעולה, רודפת אחרי מילווקי ובוסטון וניצבת במקום השלישי במזרח. קליבלנד עם דונובן מיצ'ל ודריוס גארלנד ניצבת במקום הרביעי וקרובה מאוד להבטחת מקום בפלייאוף. רוב תמונת הפלייאוף של המזרח סגורה, אך המאבק על הפלייאין עדיין חם ופתוח. ממקום 8 עד מקום 11 לכל אחת סיכוי להגיע לפלייאין.
מהזווית הישראלית זה נראה פחות טוב. וושינגטון נמצאת במקום ה-12 במערב ונראית רחוקה מהפלייאין. רוב הקבוצות מהמזרח שעולות ישר לפלייאוף סגורות, אבל מה שבטוח - צפוי לנו במזרח פלייאוף מעניין. לא משנה מי מהקבוצות ימצאו את עצמן בפלייאין או בפלייאוף - הפלייאין שיחל ב-11 באפריל והפלייאוף שיחל ב-15 באפריל צפויים להיות מעניינים, מותחים ועם כדורסל מצוין.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.