גבירותיי ורבותיי, ברצלונה חזרה. זה כבר נראה אבוד, הייתה תחושה שאחרי לאו מסי עזב ואחרי פתיחת העונה הזוועתית עם רונלד קומאן שבארסה הולכת אחורה. אולי היא הולכת לחזור לשנים השחורות בה היא בקושי גירדה כרטיס לליגת האלופות, עם סגל בינוני ויקר מדי - ואז הגיע צ'אבי. ארבעה חודשים וחצי בלבד הוא בתפקיד, ובקלאסיקו הראשון שלו הוא מנצח 0:4 את ריאל מדריד, ועוד בברנבאו. כנראה שהקשר הגאון הפך למאמן גאון. המהפך שהוא עשה בברצלונה פשוט מדהים, זאת לא אותה קבוצה.
ברצלונה אספה שאריות בינואר, ביום האחרון של החלון החורפי היא החתימה את פייר אמריק אובמיאנג, שארסנל זרקה אותו בחינם. החלוץ בן ה-32 כבר נחשב לשחקן גמור על סף פרישה, אמש הוא כבש צמד. המספרים שלו בברצלונה: שבעה שערים בשבעה משחקי ליגה. בינגו של צ'אבי. בינגו נוסף הוא פראן טורס שמנצ'סטר סיטי ויתרה עליו ואתמול היה אחראי על שער אדיר.
2 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים. איזה קאמבק
(צילום: גטי אימג'ס)
מעל כולם עומד עוסמאן דמבלה. החלוץ הצרפתי הבעייתי, שאמור היה לרשת את ניימאר ובבארסה תיכננו שהוא יישב ביציע עד סוף העונה, סוף סוף מממש את הפוטנציאל האדיר שלו. אמש זה היה המשחק הכי טוב שלו בבארסה, עם שני בישולים. בהתחשב במה שעבר על דמבלה בחמש השנים האחרונות מדובר בתחיית המתים. בסוף הוא עוד יישאר בברצלונה, חתיכת סיפור מהסרטים.
אפשר לדבר על ההתפרקות של ריאל מדריד, על ההיעדרות של קארים בנזמה, אבל זה לא הסיפור של הקלאסיקו הזה. זאת אותה ריאל מדריד שהפכה פיגור של 2:0 בסיכום שני המשחקים מול פריז סן ז'רמן. זאת אותה ריאל מדריד שנמצאת במקום הרביעי בסוכנויות ההימורים כפייבוריטית לזכייה בליגת האלופות, ואותה ריאל שתזכה באליפות ספרד העונה. בארסה חזרה להסתכל ליריבה הגדולה שלה בעיניים, והביסה אותה כמו בימים הגדולים - עם לאו מסי כשמאחוריו אינייסטה וצ'אבי. אולי הניצחון הענק הזה ידליק משהו אצל הארגנטינאי, ויהיה קאמבק מרגש לבארסה. לפני המשחק צ'אבי נשאל על האפשרות הזאת ואמר שהדלת פתוחה. זאת נראית כרגע כמו פנטזיה פרועה, אבל גם 0:4 על ריאל מדריד היה נראה כמו משהו שלא יקרה בעתיד הקרוב.
2 צפייה בגלריה
אובמיאנג כובש
אובמיאנג כובש
אובמיאנג כובש. ארסנל ויתרה - בארסה הרוויחה
(צילום: גטי אימג'ס)
אי אפשר להסביר רק בכלים של כדורגל את מה שצ'אבי עשה בברצלונה בארבעה וחצי החודשים האחרונים, צריך גם לדבר קצת על מיסטיקה. צ'אבי הביא איתו רוח חדשה, היה אפשר להרגיש אותה ממש עם ההודעה על החתמתו. הוא דחה מספר פעמים את הקאמבק שלו לברצלונה, ובסוף איכשהו הגיע בזמן הכי פחות נוח, לקבוצה נטולת מסי ונטולת חשק. כבר במסיבת העיתונאים הראשונה שלו הוא דיבר על המועדון הגדול בעולם שצריך לנצח בכל משחק, זה היה נראה קצת הזוי כי קופת המועדון הייתה די ריקה, וכבר אז ידעו שהעונה אין מצב לאליפות. אבל הנה, הוא עמד במילה שלו - הוא החזיר את ברצלונה לגדולתה.