5 מיליון שקל יתווספו לתקציב משרד הספורט לצורך חיזוק מעמד המאמן בישראל. הדבר הושג ביוזמת חבר הכנסת סימון דוידסון ממפלגת "יש עתיד", יושב ראש שדולת הספורט בכנסת.
הכסף יועבר ממשרד הספורט לאגודות הספורט, כאשר כל איגוד יקבל מספר מלגות על פי גודל האיגוד. במסגרת המהלך תינתן עדיפות לנשים ולמאמנים מהחברה הערבית.
1 צפייה בגלריה
מיקי חליקה וסימון דוידסון
מיקי חליקה וסימון דוידסון
סימון דוידסון
(צילום: אורן אהרוני)
האיגודים ינהלו את התכנית המקצועית ויחליטו על המקומות אליהם המאמנים ייצאו להשתלמויות. אם האיגוד לא ינצל את מכסת המלגות, הכסף יוחזר למנהל הספורט ויועבר לאיגודים אחרים שידרשו תקנים נוספים. כל איגוד יחויב לעמוד בקריטריונים של מנהל הספורט באשר להחלטה למי תינתן האפשרות לצאת להשתלמות - מאמן מוסמך, מאמן שעובד באגודה רשומה, או מאמן שעובד לפחות שנתיים תחת האיגוד. כמו כן תהיה השתלמות בישראל, כאשר חלק מהתקציב יינתן גם לאיגודים המעוניינים להעביר השתלמות מקצועית ברמה גבוהה עם מומחים מהעולם.
דוידסון, שהיה מאמן שחייה כל חייו, הקים אגודות שחייה ושימש כיושב ראש איגוד השחייה וחבר הוועד האולימפי, מבין את משמעות המאמן בתהליך קידום הספורטאים במדינת ישראל.
"כמי שהיה מאמן 25 שנה אני מבין את המשמעות והחשיבות של יציאה להשתלמויות בחו"ל והלמידה מהכי טובים בעולם", אמר דוידסון. "התכנית בעלות של 5 מיליון שקלים מוקדשת כולה למען המאמנים בכל הענפים: הפראלימפים, התאחדות אילת (לא אולימפי), האולימפים וכל ענפי הכדור במדינת ישראל. כאלף מאמנים יזכו להנות מהתכנית בשנתיים הקרובות והמטרה להביא למהפך מקצועי למאמנים במדינת ישראל. התכנית מהווה שיתוף פעולה ביני לבין למשרד הספורט בראשות השר חילי טרופר".