רגע לפני שאולימפיאדת טוקיו יוצאת לדרך, לא מעט אתרים ומכוני סטטיסטיקה מנסים לנבא עם כמה מדליות תסיים כל מדינה. האתר Olympic Medals Predictions העלה תחזית משלו והיא מבשרת הצלחה גדולה למשלחת הישראלית עם לא פחות מחמש מדליות, כולל אחת מזהב.
האתר אסף את כל הנתונים מהשנים האחרונות, אליפויות עולם ואירופה, ועוסק כבר שנים רבות בניבויים לקראת האולימפיאדות. במשחקים בלונדון 2012 האתר פגע ב-85 אחוזי הצלחה ובריו ב-82 אחוזים.
2 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
יעלה אל ראש הפודיום? שגיא מוקי
(צילום: אורן אהרוני)
ומי המדליסטים הישראליים יהיו? לפי התחזית של האתר, הג'ודוקא שגיא מוקי יזכה במדליית זהב, השנייה של ישראל במשחקים האולימפיים אחרי גל פרידמן באתונה 2004. מדליה יוקרתית נוספת תגיע ממתעמל המכשירים ארטיום דולגופיאט, שיזכה בכסף בתרגיל הקרקע, בדיוק כמו הגולשת קטי ספיצ'קוב. במדליות ארד יזכו המתעמלת האמנותית לינוי אשרם והג'ודוקא טוהר בוטבול.
בריו, למי שתוהה, מכון הסטטיסטיקה הגרמני אינפוסטרדה, שנחשב לגדול ביותר בתחום, העריך שישראל תסיים עם שלוש מדליות, שלושתן מענף הג'ודו, כשמדליית כסף הייתה אמורה ללכת לירדן ג'רבי ומדליות ארד ללינדה בולדר ושגיא מוקי. בסופו של דבר המדליות של המשלחת הישראלית אכן הגיעו מהג'ודו, כשג'רבי ואורי ששון זכו בארד.
2 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם
(צילום: אורן אהרוני)
ואיזו משלחת תסיים עם הכי הרבה מדליות? ארה"ב כמובן, שאמורה לקטוף 106 מדליות סך הכל - מתוכן 49 מזהב. את המקום השני יתפסו הסינים עם 92 מדליות (42 מתוכן מזהב), הרוסים עם 70 מדליות בסך הכל (27 מזהב) יסיימו במקום השלישי ואילו המארחת יפן תקטוף 53 מדליות, כולל 16 מזהב.