נס איסטנבול ב-2005 (יש עדיין מישהו שלא מכיר? ליברפול חזרה בגמר ליגת אלופות מפיגור 3:0 במחצית מול מילאן הגדולה ובסופו של דבר ניצחה בפנדלים) והפיגור 3:0 שמחקה באנפילד מול ברצלונה בחצי הגמר לפני שלוש עונות, הם לכאורה אירועים חד פעמיים שנחרטים בזיכרון של כל אוהד כדורגל.
הערב בבירנבאו ליברפול מקווה לעשות שוב היסטוריה ולמחוק את פער שלושת השערים מההתפרקות באנפילד לפני שלושה שבועות בהפסד 5:2.
1 צפייה בגלריה
דרווין נונייס דני קרבאחל
דרווין נונייס דני קרבאחל
דרווין נונייס ודני קרבאחל
(צילום: AP)
המשחק מול ריאל המחיש עד כמה ליברפול צריכה לבנות את מרכז השדה שלה מחדש בקיץ. השם הכי גדול שמדובר עליו הוא ג'וד בלינגהאם של דורטמונד, אך תג מחיר של מעל 100 מיליון יורו ובעיקר הסכנה שליברפול לא תהיה בליגת האלופות בעונה הבאה (כרגע הקבוצה לא מדורגת במקום ממנו הולכים לצ'מפיונס מהפרמייר ליג) מרחיקים את הסיכוי שהכוכב יצטרף. אך ישנם שמות נוספים שמוזכרים וקלופ כבר הודה שבקיץ מרכז השדה ייבנה מחדש.
מאז אותו משחק מול ריאל, נראה שפאביניו (בעונה החלשה שלו מאז שהצטרף לקבוצה ממונאקו ב-2018) והקפטן הנדרסון בן ה-32 (בשלהי הקריירה שלו) חזרו לעצמם, ויחד הם משרים ביטחון על ההגנה ומהווים נקודת חיבור להתקפות של סלאח, גקפו ונונייס.
הערב המשימה של השניים האלה תהיה קשה במיוחד. לא רק שהם יצטרכו להתעלות ולנסות לשבש את משחק ההתקפה של ריאל, אחרי שוויניסיוס עשה צחוק מההגנה של ליברפול במשחק הקודם, אלא במקביל לייצר את המסירה עבור ההתקפה שתחתוך את הגנת ריאל או תוציא למתפרצת. משימה לא פשוטה כאשר יש את מודריץ' שממשיך להנדס את מרכז השדה.
מי שיסייע לפאביניו והנדרסון במרכז השדה הוא כנראה אחד מהצעירים, הרווי אליוט או סטפן בייסטיצ', שנזרקו העונה לקדמת הבמה בעקבות יכולת חלשה ופציעות בלתי נגמרות של טיאגו, קייטה ואוקסלייד צ'מברליין (שניים שכנראה יעזבו את אנפילד בקיץ, בברכת כל האוהדים). אליוט בן ה-19 ו-בייסטיצ' בן ה-18 עושים עבודה פנטסטית יחסית לגילם ועולים בהרכב לפני מילנר (הסוס הוותיק שלא בנוי לשחק ברצף) וקרטיס ג'ונס, שהיה התקווה הגדולה לפני מספר עונות ודי נעלם.
קשה לבקש מהצעירים האלה לתת הופעה בלתי נשכחת במקום כמו הברנבאו, וכשמולם שחקנים שזכו כבר 5 פעמים בליגת אלופות. איש לא יבוא אליהם בטענות, האכזבה העונה היא בעיקר מהוותיקים שאיבדו את החדות.
על פניו המשחק הערב הוא לפרוטוקול בלבד. מעולם לא חזרה קבוצת החוץ מפער 3 שערים במשחק השני (היו חזרות מפער של 3 שערים ומעלה, אך כולן של הקבוצה הביתית), וקבוצה כמו ריאל עם מאמן בדמות אנצ'לוטי לא מתפוררת בבית בקלות. בנוסף, ליברפול של העונה מגלה יציבות באי-יציבות. בעונה המאכזבת הזאת בה היא מפרקת 0:9 את בורנמות' ו־0:7 את יונייטד, אבל מפסידה לנוטיגהאם פורסט, לידס, ברנטפורד, ברייטון, וולבס, ובשבת האחרונה לבורנמות' (כן, אותה אחת מהתשיעייה), אין לדעת איזו ליברפול תופיע הערב.
רוב האוהדים יסתפקו בהופעה מכובדת, קלופ ידרבן את השחקנים וייטע בהם את התקווה שהכל עוד אפשרי.
למעקב בטוויטר: @cro1
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.