אחרי שתשפ"ג האירה פנים לספורט הישראלי, גם תשפ"ד נפתחה ברגל ימין עם הישג נהדר לנבחרת ישראל בגביע דייויס. הנבחרת ניצחה 2:3 את יפן בתום יומיים מרתקים של טניס בהיכל שלמה בת"א. היפנים העדיפים כבר הובילו 1:2 והיו בדרך לניצחון בהתמודדות, אבל דניאל צוקרמן וישי עוליאל ניצחו במשחקי היחידים והפכו את התוצאה.
היפנים ניצחו במשחק הזוגות שפתח את היום - בן מקלאכן וקאיטו אוסוגי ניצחו 2:6, 6:7 את דניאל צוקרמן ועידן לשם. במשחק הרביעי שו שימבקורו (146 בעולם) היה הפייבוריט לנצח את דניאל צוקרמן (372 בעולם). שימבקורו ניצח בקלות 2:6 במערכה הראשונה, אבל צוקרמן החזיר עם 1:6 וניצח במערכה השלישית 6:7 אחרי שובר שוויון דרמטי.
2 צפייה בגלריה
ישי עוליאל. ניצחון ענק
ישי עוליאל. ניצחון ענק
ישי עוליאל. ניצחון ענק
(חגי מיכאלי, ONE)
2 צפייה בגלריה
דניאל צוקרמן, מגיבורי הניצחון
דניאל צוקרמן, מגיבורי הניצחון
דניאל צוקרמן, מגיבורי הניצחון
(חגי מיכאלי)
למשחק האחרון עלה ישי עוליאל (470 בעולם) מול שינטרו מוצ'יזוקי (193 בעולם). היפני ניצח בקלות 2:6 במערכה הראשונה. אבל כמו שקרה במשחק הקודם בין צוקרמן לשימבקורו, גם הפעם הישראלי ניצל את תמיכת הקהל. במערכה השנייה עוליאל התעלה על עצמו וניצח 5:7. במערכה המכריעה הוא כבר היה הרבה יותר טוב מיריבו וניצח 0:6 חלק, ששלח את היפנים הביתה.
בעקבות הניצחון ישראל העפילה לפלייאוף העלייה לבית הגמר של גביע דייויס, שם 16 הנבחרות הטובות בעולם מתחרות על זכייה במפעל. משחקי הפלייאוף ייערכו ב-3 בפברואר 2024. ההגרלה תיערך ביום שני הקרוב, וישראל תקווה לארח את המפגש. כי כמו שראינו היום - בבית מדובר בנבחרת שונה לחלוטין.