בגיל 48, לא רק שרוני אוסאליבן, שחקן הסנוקר הטוב בהיסטוריה, לא עוצר – הוא שובר שיאים ועוד עשוי לקבוע העונה הישג שלא קבע מעולם. אוסאליבן זכה הלילה (בין ראשון לשני) בפעם השמינית בתואר המאסטרס, אחד משלושת טורנירי הסנוקר היוקרתיים ביותר בסבב, אחרי שניצח 7:10 בגמר בלונדון את אלי קארטר.
אוסאליבן זכה מוקדם יותר העונה באליפות בריטניה – ואם יזכה במאי באליפות העולם, הוא יהפוך לשחקן הרביעי בהיסטוריה שזוכה בשלושת תארי הכתר המשולש (טריפל קראון – שלושת הטורנירים היוקרתיים ביותר בסבב) באותה העונה.
2 צפייה בגלריה
שחקן הסנוקר רוני אוסאליבן
שחקן הסנוקר רוני אוסאליבן
לא עוצר. רוני אוסאליבן
(JUSTIN TALLIS / AFP)
לאוסאליבן ולקארטר יש יריבות מתוחה למדי, שהגיעה לשיא ב-2018 כשקארטר ניצח את אוסאליבן באליפות העולם (הניצחון היחיד שלו על אוסאליבן ב-19 מפגשים). במהלך אותו משחק הכתפיים שלהם התנגשו חזיתית ואוסאליבן כינה את קארטר: "מר כועס".
גם לקראת הגמר אתמול, נשאל אוסאליבן על היריבות בין השניים ואמר שהוא מרגיש שלקארטר "יש משהו נגדו". קארטר שנראה מצוין במהלך כל השבוע וניצח כוכבים גדולים כמו ג'אד טראמפ ומארק אלן, אכן הגיע נחוש לנצח את הנמסיס וסיים את הסשן הראשון ב-3:5.
"קיבלתי החלטה לקראת סשן הערב, שאם קארטר רוצה לנצח אותי, הוא יצטרך לגרד אותי מהשולחן", אמר אוסאליבן – וקיים. בפיגור של 6:3, רוני השתלט על השולחן וניצח בשבעה משמונת המשחקונים הבאים.
אוסאליבן היה שיאן הזכיות במאסטרס עוד לפני הזכייה הנוכחית. הוא זכה בתואר היוקרתי בפעם הראשונה ב-1995 כשהיה בן 19, הזוכה הצעיר ביותר, ואתמול זכה בו בפעם השמינית, כשהוא בן 48, הזוכה המבוגר ביותר. סך הכול אוסאליבן זכה ב-23 תארי טריפל קראון בקריירה, יותר מכל שחקן אחר. סטיבן הנדרי, השחקן שהכי קרוב אליו, זכה ב-18.
2 צפייה בגלריה
שחקן הסנוקר רוני אוסאליבן
שחקן הסנוקר רוני אוסאליבן
קיבלתי החלטה שאם קארטר רוצה לנצח אותי, הוא יצטרך לגרד אותי מהשולחן"
(Richard Pelham/Getty Images)
אוסאליבן שייהנה מפרס כספי בסך רבע מיליון פאונד, נמנע מלהניף את הגביע בסיום בגלל כאבים במרפק שגרמו לו לפרוש ממספר טורנירים העונה. "אני לא יודע איך זכיתי בטורניר הזה", הוא אמר בסיום, "אלי לא שיחק טוב בסשן השני. הוא היה יותר טוב בסשן הראשון. הוא לא ניסה להטביע כמה כדורים שחשבתי שינסה, וזה נתן לי אמונה. ניסיתי להוציא את המיטב מהמצב הזה".
אוסאליבן המשיך: "הדבר האחד שאני אקח מהקריירה שלי הוא התמיכה שתמיד קיבלתי מהקהל ברחבי העולם. אני אמשיך לשחק בשבילו, עד שלא אוכל יותר להטביע כדורים. תארים ומספרים מעולם לא היו גורם המוטיבציה שלי. אני רק מנסה לשחק טוב ולהנות מהמשחק, אם על הדרך אני גם זוכה בכמה תארים, זה בונוס. אני רוצה לשלוט במשחק לגמרי, ומעולם לא הצלחתי בכך, אבל אמשיך לנסות".
"הוא מתחיל לעצבן אותי", אמר קארטר בחיוך בסיום, "כמובן שאני מאוכזב מאוד מההפסד. בגמר, הדבר היחיד שחשוב הוא לנצח. רוני שיחק טוב מאוד, כשהוא החטיא קצת לקראת הסיום, הקהל מאוד התרגש. ככה זה, כשאתה משחק נגד רוני אתה צריך לקבל שאתה משחק גם נגד הקהל. עשיתי את המיטב שלי אבל זה לא היה מספיק".
אוסאליבן סיפר לאחר המשחק ליורוספורט על תוכניותיו להמשך העונה. הוא מתכוון לשחק בטורניר הגראנד פרי העולמי השבוע – ולאחר מכן לקחת הפסקה בת חודשיים מהסבב בה יתמקד במנוחה ובמשחקי ראווה. המשימה הגדולה שלו תתחיל באפריל אז תיפתח בשפילד אליפות העולם.
אוסאליבן זכה בתואר העולמי כבר שבע פעמים, ואם יזכה בו השנה הוא גם יהפוך לשיאן הזכיות הבלעדי באליפות העולם בעידן המודרני (כרגע הוא מחזיק בשיא בצוותא עם הנדרי) - וגם יצטרף לשלוש אגדות סנוקר אחרות: סטיב דייויס, סטיבן הנדרי ומארק וויליאמס, השחקנים היחידים בהיסטוריה עד כה שזכו בשלושת תארי הטריפל קראון באותה העונה.
אוסאליבן, שידוע באופי פרפקציוניסטי ובביקורת העצמית הגבוהה שלו, נשמע סקפטי לגבי הסיכויים שלו: "אני יכול לזכות באליפות העולם, אבל כרגע אני לא מרגיש שאני משחק מספיק טוב בשביל לחוש בטוח בעצמי. אני אמשיך להילחם".