בואו נודה ביושר גמור, יורו 2024 שיתקיים בקיץ בגרמניה תקוע לרוב המשתתפות בו כמו עצם בגרון. הסיבות רבות ואינן קשורות נטו לתחום הספורט: מסחור הכדורגל וכניסתם של גורמים ערביים כמו קטאר וסעודיה למירוץ אחרי החתמת ספורטאים; הסמיכות לטורניר הקודם שנערך ב-2021 (בשל מגיפת הקורונה); המצב הכלכלי שנובע ממלחמת רוסיה - אוקראינה; ולא פחות חשוב, הסיכוי הרב לניסיונות פיגועי טרור (שיגברו פי כמה אם ישראל תעפיל לטורניר בטעות). אם היו עורכים משאל בין מרבית הנבחרות שהגיעו או מועמדות להגיע מהפלייאוף, יש הרגשה שמרביתן היו מצביעות בעד דחיית הטורניר עד שהעולם "יחזור להיות נורמלי".
בכל זאת, תרשו לי להסתכן ולהמר כבר עכשיו שהזוכה תהיה אנגליה, "נבחרת שלושת האריות". לא, אני לא אוהד שלהם (דווקא של ספרד). אבל הסיכוי שלהם עולה בגלל העובדה שיש להם מאמן אחד שרוצה לשבור סטיגמה ושלושה חלוצים ברמה עולמית (מה שליתר הנבחרות המועמדות לזכייה אין). תיכף הפירוט:
1 צפייה בגלריה
נבחרת אנגליה
נבחרת אנגליה
נבחרת אנגליה
(צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
1. גארת' סאות'גייט הפך רשמית לאחד הלוזרים הגדולים של נבחרת אנגליה בכל הזמנים. כשחקן הוא החמיץ פנדל בחצי הגמר שהוכרע בדו קרב בעיטות ביורו 96 מול גרמניה וכמאמן הוא הולך את הנבחרת להפסד בדו קרב פנדלים נגד האיטלקים - ועוד על הראש של אנגליה בוומבלי, מגרשם הביתי. הסכנה מאובדן חידוש החוזה יכולה לגרום למאמן האנגלי לצאת מהשבלונה ולשחק יותר התקפי. דווקא הביקורת הנוקבת תיתן לו את התחושה שאין לו מה להפסיד – וללכת עד הסוף בהרכב הכי חזק שיש לו.
2. בוקאיו סאקה, עם 16 שערים ב-34 משחקים עבור ארסנל, הוא אחת הסיבות לכך שקבוצתו עוד בתמונה לאליפות אנגליה. גם במקרה שלו, יש לו מה להוכיח. החמצת הפנדל נגד האיטלקים יושבת לו בראש ולא נותנת לו מנוח. סביר, שיעשה הכל כדי למחוק את הרושם העגום שהותיר בגמר ההוא בוומבלי.
3. הארי קיין צפוי להגיע גם הוא עם הרבה מוטיבציה. שחקן בן 31, קפטן הנבחרת ומלך שעריה בכל הזמנים שכבש קרוב למחצית משערי באיירן מינכן העונה ועדיין עם אפס תארים בקריירה. השנים הרבות מדי בטוטנהאם פגעו בסיכויים שלו לצאת עטור גביעים ומדליות. על כן הוא יבוא במוכנות שיא כדי למלא את הארון הריק לפני שיהיה מאוחר מדי.
4. ג'וד בלינגהאם הוא בפירוש השחקן הטוב בעולם כיום, אפילו יותר מאמבאפה ומהולאנד. הפציעה שעבר בריאל מדריד יחסית זניחה והוא אמור להגיע ליורו כשיר וחדור מטרה. דווקא ויניסיוס אמור היה להיות היורש של בנזמה ובמפתיע – כנראה שדווקא האנגלי הצעיר מוכיח שהוא האחד. 20 שערים ב-29 משחקים זה הרבה ביחס למה שציפו ממנו. לכן טבעי לדרוש שישחק בעמדה קדמית יותר בנבחרת ויבקיע יותר (יש לו רק שני שערים ב-29 הופעות).
אז זהו? אחרי 58 שנה של שממה, אנגליה בשלה לתואר כנבחרת בוגרת? בחודשים יוני-יולי הקרובים נדע מהי התשובה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 11:28, 03.03.24