אוהדי הכדורגל יכולים לשפשף ידיים בהנאה ולחכות בכיליון עיניים למשחקי רבע הגמר. נכון, ספרד וגרמניה, שזכו יחד ב-5 מונדיאלים, לא תהיינה שם הפעם. אנריקה צריך חלוץ אמיתי, לא מדומה. גם איטליה תבלוט בחסרונה. היא כלל לא העפילה למונדיאל, אך זכתה בו 4 פעמים בעבר.
אך רוב הנבחרות הגדולות, האהודות והפייבוריטיות, הגיעו ותתמודדנה ראש בראש בשלב הזה. בכלל, מבין 8 הנבחרות שעלו, 6 זכו בטורניר בעבר, או לפחות הגיעו לשלב הגמר. במיוחד, ברזיל, ארגנטינה, צרפת ואנגליה שחולקות ביניהן 10! זכיות (מתוך 21) ושתי האחרות, קרואטיה והולנד, הגיעו לגמר 4 פעמים (מהן הולנד, 3 פעמים) אך לא זכו.
1 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
קיליאן אמבאפה
(צילום: עוז מועלם)
מצב זה מעלה מספר אפשרויות מרתקות:
הולנד, שהגיעה 3 פעמים לבאר ולא שתתה, תוכל לעשות היסטוריה. עם לואי ואן חאל, השועל הוותיק על הקווים, זה יהיה מרגש עוד יותר, מה עוד שקריירת האימון שלו מסתיימת בסוף הטורניר. אם זה יקרה, יוהאן קרויף יביט מאושר מלמעלה.
ברזיל מצידה יכולה לזכות בפעם השישית! ולשבור את שיא הזכיות, שהיא עצמה מחזיקה. אני מקווה שפלה, שהיה שותף ל-3 זכיות וכולם מתפללים לשלומו, צופה מרחוק, וזו לא תוכל להיות זכייה סמלית יותר.
או קחו את אנגליה, שזכתה פעם אחת, אצלה בבית, במשחק אולי הכי זכור בתולדות המונדיאל (ניצחו 2:4 את מערב גרמניה, עם השער השנוי במחלוקת של ג'ף הרסט במונדיאל 1966), ומתהדרת תמיד בתואר מולדת הכדורגל, תוכל להוכיח סוף סוף את יכולתה לעשות זאת גם בחוץ והפעם - בלי מחלוקות. וואי וואי וואי אם היה אז, var או יותר נכון עין הנץ.
וחישבו על ארגנטינה, שזכתה פעמיים, אך שיחקה בגמר 5 פעמים. האם מסי, לדעתי גדול השחקנים לאורך השנים, יעשה זאת לראשונה בחייו, ועוד בהזדמנות האחרונה שנותרה לו? כמה מרגש זה יהיה? אני עוד זוכר את הדמעות של דייגו מראדונה, האליל, דווקא בגמר האחרון שלו, כשארגנטינה הפסידה לגרמניה. גם מסי ידמע, אך אולי תהיינה אלו דמעות של אושר.
או צרפת, או יותר נכון קיליאן אמבאפה צרפת. הוא כל כך טוב שיכול להפריך את הטענה ששחקן אחד, גדול ככל שיהיה, לא יכול לשאת קבוצה שלמה על גבו.
ספרד לא תהיה! אבל ראמוס כן. טוב, לא סרחיו של סן ז'רמן, אבל גונסאלו של פורטוגל כן. ועוד אחרי שלושער לאיש שתפס את מקומו של המלך. פורטוגל נראתה נהדר כמעט כמו ברזיל. היא ומרוקו הן היחידות שלא ראו גמר אבל כל עוד רונאלדו באזור – ושמענו איך הקהל קרא כאיש אחד בשמו לפני שנכנס כמחליף – האגדה נמשכת.
זו הזדמנות אחרונה גם עבורו. מה לא עובר עליו בזמן האחרון, הוא זוכה לקיתונות של בוז וביקורת, איבד מקום בהרכב, אבל הוא עדיין ענק והוא רוצה. כל כך רוצה. השחקנים לצידו מוכשרים ולא אפול מרגליי אם ימשיכו גם לשלבים מתקדמים יותר.
ומרוקו – נכון, לא מהגדולות, אבל עם 12 שחקנים. כן, הקהל האדיר שלהם הוא השחקן ה-12. רבע גמר ראשון לקבוצה ערבית. נשים בצד את זה שכולם משחקים מחוץ למדינתם. וזו קבוצה שלא ספגה עדיין אף שער מקבוצה יריבה. מי מוכן להמר נגדה בשלב שלם?
לבסוף, סליחה, קרואטיה, סליחה, מודריץ', שהשארתי אתכם לסוף. אם לא אתבדה, בכושר הנוכחי, עצם ההגעה למעמד הינה הישג בפני עצמו (אלא אם תגיעו שוב לפנדלים.). לוקה, אתה תמשיך לעשות קסמים בריאל.
ועכשיו, חישבו על כל העימותים האפשריים בין הנבחרות הללו. איזה תענוג צרוף עוד ממתין לנו. אני כבר לא יכול לחכות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.