ליגת העל בכדוריד תצא לדרך מחר (שישי) עם המשחק הגדול של הענף – הקלאסיקו בין הפועל למכבי ראשון לציון (15:00). אבל בשנים האחרונות הכדוריד הישראלי הוא כבר ממש לא רק שתי הראשל"ציות, אליהן הצטרפו בין השאר הפועל אשדוד וא.ס רמת השרון, ונראה שקבוצות נוספות לא אמרו את המילה האחרונה.
השינוי הגדול העונה הוא האפשרות לרשום לא פחות מארבעה זרים בסגל של כל קבוצה, כמות אדירה שעל הנייר פוגעת במעמדו של השחקן הישראלי. יחד עם זאת, לא מעט קבוצות בחרו בשלב הזה שלא להחתים את המכסה המקסימלית ומסתפקות בשניים-שלושה זרים, כאשר א.כ נס ציונה הסתפקה בשחקן חיזוק אחד בלבד, ולא מטעמים כספיים. רגע לפני שהעונה מתחילה - כמה מילים על כל קבוצה.
7 צפייה בגלריה
קלדרון עוצר את גררה
קלדרון עוצר את גררה
קלדרון וגררה. הישראלים נפגעו
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
מכבי ראשל"צ - האלופה שמרה פחות או יותר על אותו סגל, כאשר ירמי סידי יהיה הכוכב המקומי לצדם של שלושת הזרים שנשארו – איבן קראציץ, גאפר חדזימרוביץ' וברנקו קאנקרש. ראשל"צ היא בין היחידות שלא החתימו שוער זר, כאשר ניב פישלוביץ' ואלדר שיקלושי יחלקו את העמדה. ג'ו מתתיה ממשיך בעמדת המאמן.
הפועל ראשל"צ – עידן מימון פותח עונה חמישית כמאמן, והאדומים עשו לא מעט שינויים מעניינים, כולל החתמה של ארבעה זרים, ביניהם פיבוט נבחרת סרביה ושוער בוסני עם אזרחות קטארית, שאף שיחק בנבחרת מהנסיכות. רוב הקאדר המקומי בראשות עוז חממי ויובל גררה ממשיך.
7 צפייה בגלריה
עידן מימון, ג'ו מתתיה
עידן מימון, ג'ו מתתיה
מימון ומתתיה. ממשיכים בקבוצותיהם
(צילום: גבי אלאלוף, איגוד הכדוריד)
הפועל אשדוד – מחזיקת הגביע ביצעה הכי הרבה שינויים. המרכזי הוא עזיבת המאמן אולג בוטנקו, שהוביל אותה לזכייה באליפות וגביע. אנדראה ווקייביץ', שהיה עוזרו, ועוד קודם לכן העלה את דימונה מהליגה השלישית לראשונה, יחליפו. בגזרת השחקנים, השוער טומיסלב סטויקוביץ' הוותיק עזב לרמת השרון, כמו גם רם טורקניץ. עמית סטלמן הגיע אחרי שהיה בהסגר ממכבי ראשל"צ. ניבו לוי, עומרי קושמרו, עומר גרא ויוסי ביטרמן ממשיכים. אשדוד זכתה לאחרונה בגביע ווינר שופטים.
א.ס רמה"ש – תקווה סוף סוף לזכות בתואר משמעותי, ולשם כך, כרגיל, החתימה כוכבים גדולים: סטויקוביץ' וטורקניץ מאשדוד, טל הרשקוביץ מהפועל ראשל"צ ואביעד בן זימן מחולון, שאמור להיות מהכוכבים הגדולים בליגה. דניאל שקלים, יוסי אפו, עדן ג'ינג'י ומילאן פאבלוביץ' ממשיכים.
7 צפייה בגלריה
טומיסלב סטויקוביץ' בטירוף
טומיסלב סטויקוביץ' בטירוף
סטויקוביץ'. עבר מאשדוד לרמה"ש
(צילום: עוז מועלם)
א.כ נס ציונה - הבשורה הגדולה היא חזרתו של סער פרנקל לכדוריד אחרי שנתיים של הפסקה. המאמן בחר לצרף זר אחד בודד, ויקטור אלונסו, שהיה בעבר ה-MVP של הליגה הספרדית, והצהיר כי קבוצתו רוצה להיות הפועל גליל עליון של הכדוריד בכל מה שקשור לטיפוח צעירים. שימו לב לאיתי וליאור קוזניץ, אב ובן שמשחקים יחד בקבוצה.
הפועל קריית אונו - העפילה לגמר גביע ווינר שופטים והפסידה לאשדוד. המאמן גלעד מאור עזב, רועי סאסי, שירד עם מכבי תל אביב ליגה, החליפו. ארבעה זרים בסגל, שלושה מהם עם ניסיון בליגת העל. מושיקו אלימלך, עמית גל ואלעד קפון ממשיכים. נבו מדינה הצעיר אמור להמשיך ולפרוץ.
7 צפייה בגלריה
סער פרנקל על הקווים
סער פרנקל על הקווים
פרנקל. חזר לכדוריד עם מסר
(צילום: אבי מועלם)
בני הרצליה - ההפתעה הנעימה של העונה שעברה. ברגע האחרון הכוכב שלה ולדיצה סטויאנוביץ' עזב. המאמן הצעיר דניאל לינדגרן ממשיך לעונה שנייה. אורן מאירוביץ', שלומי צייטלר ואלון אוברמן הצטרפו. גם רן יוניש. תומר שמעוני הוותיק חזר מפציעה. בן ליברטי ממשיך.
מ.כ חולון - הקבוצה הצעירה בליגה, תמשיך להתבסס על צעירים ממחלקת הנוער. אורון ברגיל חזר אחרי תקופה בהפועל ראשל"צ ואשדוד בשער. אור ממן ואור לוי מנבחרת העתודה צפויים להיות המובילים בישראלים. ניסים פלח ממשיך בעמדת המאמן.
7 צפייה בגלריה
אור לוי
אור לוי
אור לוי במדי נבחרת הנוער. אמור להיות משמעותי בחולון
(צילום: EHF)
מכבי דימונה - בניסיון לתקוע יתד בליגה ואולי אף מעבר לכך, החתימה הקבוצה לראשונה בכדוריד הישראלי מאמן פורטוגלי, נונו אלברז, ומקווה ליציבות בעמדה הזאת אחרי לא מעט חילופים. יותם טל הוותיק נשאר, אמיר דן מקריית אונו הצטרף. שוער פורטוגלי מבטיח עם שם הולנדי, תומאש ואלנטה ואן זלר, אמור להיות אחד השחקנים המעניינים בליגה.
מכבי קריית מוצקין – כהרגלה תתבסס בעיקר על שחקני בית בתקווה לשרוד בליגה ואולי לעשות פלייאוף. נלה מאטיץ', אחד המאמנים האיכותיים והוותיקים, נשאר על הקווים.
7 צפייה בגלריה
יותם טל
יותם טל
טל. הנכס של דימונה
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
מ.כ ב"ש - על פניו מועמדת לירידה, בטח נוכח העובדה שלא מעט שחקנים שלה עזבו לדימונה ואין לה יותר מדי עומק בסגל. הקבוצה צירפה שלושה זרים. איתמר אלמוסלינוס יצטרך לקחת על עצמו הרבה. אבנר דרורי יאמן.
הפועל חבל איילות - רשמה עלייה היסטורית לליגת העל. קבוצה משפחתית, יו"ר ושני בנים מאותה משפחה, האם חברת הנהלת האיגוד. סרדן רונדיץ', מאמן סרבי, שמאמן אותה שש שנים והעלה אותה מהליגות הנמוכות, ממשיך. קסם עמיאל הגיע לעונת השאלה ממכבי ראשל"צ. עוד קבוצה שמועמדת לירידה.
7 צפייה בגלריה
דרורי. לב"ש יהיה קשה מאוד
דרורי. לב"ש יהיה קשה מאוד
דרורי. לב"ש יהיה קשה מאוד
(צילום: הרצל יוסף)

משחקי המחזור הראשון (שישי)

הפועל ראשל"צ - מכבי ראשל"צ (15:00)
הפועל אשדוד - מ.כ חולון (15:00)
א.ס רמה"ש - הפועל חבל איילות (14:00)
מכבי קריית מוצקין - א.כ נס ציונה (15:00)
בני הרצליה - מ.כ ב"ש (15:00)
מכבי דימונה - הפועל קריית אונו (ראשון, 20:00).