בשיתוף הטוטו
שם: ליה שחורי
גיל: 14
מקום מגורים: קיבוץ ארז
ענף: ג'ודו (ספיישל אולימפיקס)
איך הגעתי לספורט הזה: "נולדתי פגה, 768 גרם, ומגיל קטן, היו לי קשיים בתקשורת ובלהבין סיטואציות נכון, והיה לי גם קושי להתמודד עם שינויים", מספרת ליה שגיל עשר אובחנה עם הפרעות קשב וריכוז ואוטיזם. "היה לי ג'ודו בבית ספר, אבל בהתחלה אני פחדתי להגיע, פחדתי להיות בג'ודו. באימון הראשון הצלחתי להפיל את היריב על המזרן והבנתי שאני אוהבת את זה. היה לי כיף".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 ליה שחורי ג'ודו
טופ טאלנט 2 ליה שחורי ג'ודו
ליה שחורי
(צילום: חיים הורנשטיין)
ליה משתפת שהיתרון שלה הוא הגובה. "אני נמוכה, זה יתרון אצלי. בגלל שאין מישהו יותר גבוה ממני אז יהיה יותר קל להפיל אותו. כשאני לא צריכה להתכופף, אני פשוט יכולה להפיל. אני יציבה יותר", היא מסבירה, "בזכות הג'ודו אני יותר מאמינה בעצמי ויותר אמיצה. זו הרגשה טובה".
הישגים בולטים: "בשנה שעברה התחרתי באליפות special olympics בשוויץ וזכיתי במקום השני", מספרת ליה על התחרות הראשונה בה השתתפה, "זאת תחרות מיוחדת לילדים מיוחדים שיש להם אוטיזם או תסמונת דאון למשל. התחרתי מול 15-16 מדינות ולמרות שקשה לי עם שינויים והיו לי אתגרים רבים שמחתי מאוד".
כמה אני מתאמנת: "אני מתאמנת ארבע פעמים בשבוע בבאר שבע בקבוצה שמשלבת ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים".
מה החלום: "להצליח להפיל את המורה שלי על המזרן וכמובן האולימפיאדה הבאה, לא הקרובה".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 ליה שחורי ג'ודו
טופ טאלנט 2 ליה שחורי ג'ודו
"החלום: "להצליח להפיל את המורה שלי על המזרן"
(צילום: חיים הורנשטיין)
דבר המומחים: "הדבר שהכי מרגש אותי בליה זה איך שהיא מסתכלת על המוגבלות שלה", אומרת בהתרגשות השייטת האולימפית ורד בוסקילה, "היא לוקחת את זה והופכת כל חיסרון שלה ליתרון. ספורטאית מדהימה, אמיצה, נחושה, עם לב ענק. לא הייתי רוצה לעמוד מולה".
מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון אומר: "ליה מתאמנת, מתחרה ומגיעה להישגים. מי שהופך את החסרונות שלו ליתרונות ויודע להגיע להישגים הוא ספורטאי נפלא".
"הדרך שלה מאוד נכונה", מדגיש הספורטאי האולימפי אלכס אברבוך. "היא יכולה להצליח בגדול וצריכה להמשיך בדרך הזאת. אני מאחל לליה להמשיך ככה, בלי פחד".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
המומחים: גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו