הישג ענק לאתלטיקה הישראלית. יונתן קפיטולניק זכה הערב (שבת) באליפות העולם עד גיל 20 בקפיצה לגובה, חודש בדיוק לאחר שהוכתר כאלוף אירופה. הקופץ בן ה-18 קבע שיא אישי חדש (2.26 מ'), בתחרות היוקרתית הנערכת בקניה, מה שהבטיח לו את מדליית הזהב.
קפיטולניק, אלוף ישראל בשנתיים האחרונות, הגיע לתחרות כשהוא מדורג ראשון והעפיל ישירות לגמר, בשל מיעוט משתתפים ואילוצי הקורונה שגרמו לביטול המוקדמות. הישראלי בחר לוותר על הגובה ההתחלתי של 2.00 מ', ועבר בניסיון הראשון גבהים של 2.06, 2.10, 2.14, 2.17 וכאמור גם 2.19, שהספיקו לו למדליית הזהב. מיד לאחר מכן ניסה לשבור את השיא האישי שלו - והצליח שוב בניסיון הראשון של 2.26 מ'.
3 צפייה בגלריה
יונתן קפיטולניק
יונתן קפיטולניק
הישג מרשים. קפיטולניק
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
יונתן קפיטולניק מאושר
יונתן קפיטולניק מאושר
אלוף עולם ישראלי. קפיטולניק
(צילום: איגוד האתלטיקה)
במקום השני, סיים האיטלקי מסימיליאנו לויו (2.17 מ') ובמקום השלישי דורג הפולני מתיאוש קולודז'ייסקי (2.17 מ'). זאת הפעם השנייה אי פעם שישראל עולה על הפודיום באליפות העולם עד גיל 20. ב-2006, בתחרות שנערכה בבייג'ינג, זכה קופץ הגובה ניקי פאלי במדליית הכסף.

התגלה רק בכיתה ט' - והגיע לטופ

קפיטולניק התגלה בכיתה ט', כשהגיע לראשונה לאצטדיון האתלטיקה בהדר-יוסף. מורה הספורט שלו, עופר סלומון, המליץ עליו למאמן הקפיצה לגובה, אנטולי שפרן, שהתרשם מנתוניו של הבחור הגבוה (1.93 מ') והרזה. שנה לאחר שפגש את קפיטולניק, שפרן כבר הצהיר כי מטרתו היא להוביל את חניכו לשבירת שיא הנוער של ניקי פאלי שניתר ל-2.30 מטר ב-2006.
בעונתו הראשונה קפץ לגובה של 1.40 מ' בלבד, אבל סיים אותה עם 1.91 מ' (!) ומדליית זהב באליפות הקדטים (עד 18), וכל זאת לפני גיל 16. הפריצה הגיעה באליפות בתי הספר באזור ת"א באצטדיון הדר יוסף, אז ניתר ל-2.18 מ' בניסיון הראשון ואפילו שהתוצאה לא אושרה, קיבלנו אינדיקציה לפוטנציאל של קפיטולניק.
3 צפייה בגלריה
יונתן קפיטולניק
יונתן קפיטולניק
קפיטולניק התגלה רק בכיתה ט'
(צילום: פרטי)
לפני כחודש, כאמור, קפיטולניק הדהים באליפות אירופה עד גיל 20 כשזכה במדליית זהב וקבע שיא אישי של 2.25 מ'. זו הייתה המדליה השנייה בהיסטוריה של ישראל בתחרות, אחרי הארד של פאלי ב-2005.

אפריפה שביעי בגמר ה-200 מ'

בהמשך, השתתף האצן בלסינג אפריפה, בגמר הריצה ל-200 מטר, שם סיים במקום השביעי בזמן של 21.03 שניות - שלא הספיק כדי לשבור את השיא הישראלי לבוגרים.