משהו אחד היה חסר כדי להפוך את הסיפור של אנמיק ואן פלוטן לסיפור מהאגדות, והיא השיגה אותו הבוקר (רביעי). רוכבת האופניים ההולנדית, מהטובות בעולם, חוותה המון בקריירה, מזכיות מרשימות במרוצים הנחשבים בעולם ועד פציעות מפחידות.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
רק משהו אחד, כאמור היה חסר לה, זהב אולימפי. הבוקר היא סיימה ראשונה במרוץ הכביש נגד הזמן וסוף סוף ענדה על צווארה את המדליה שכל כך חשקה בה כדי לסגור מעגל בצורה מושלמת.
3 צפייה בגלריה
אמניק ואן פלוטן
אמניק ואן פלוטן
הנפילה של ואן פלוטן בריו והזכייה בזהב בטוקיו
(צילומים: gettyimages, צילום מסך)
לוואן פלוטן כבר הייתה מדליית כסף ממרוץ הכביש ל-137 ק"מ, אותו מרוץ בו עומר שפירא הישראלית הייתה מרחק נגיעה מפודיום. אך זה לא הספיק להולנדית בת ה-38.
האירוע המשמעותי בקריירה של ואן פלוטן, עד היום, ולצערה, קרה באולימפיאדת ריו 2016. היא הובילה לאורך כל הדרך במרוץ הכביש, אך 12 ק"מ לסיום חוותה תאונה קשה כאשר שכחה לבלום בזמן במהירות גבוהה, עפה קדימה והתרסקה בצורה מפחידה. היא סבלה משלושה שברים בעמוד השדרה וכן מזעזוע מוח רציני.
"זה היה נראה גרוע מאוד, הייתי בטוחה שהיא מתה", אמרה חברתה אנה ואן דר ברגן, שזכתה בזהב באותו מרוץ. אבל למרות הכל, עשרה ימים לאחר מכן ואן פלוטן כבר חזרה להתאמן, וחודש אחרי אף זכתה במרוץ חשוב בבלגיה.
3 צפייה בגלריה
אנמיק ואן פלוטן
אנמיק ואן פלוטן
ואן פלוטן במרוץ היום
(צילום: EPA)
נחזור למרוץ למרחק של 137 ק"מ באולימפיאדה שנערך ביום ראשון. גם אליו ואן פלוטן הגיעה כפייבוריטית, ואף הראתה יכולת נהדרת, אך בסופו של דבר סיימה "רק" במקום השני. בהתחלה היא הייתה בטוחה שחצתה את קו הסיום ראשונה. הסיבה? הזוכה, אנה קישנהופר האוסטרית, כל כך ברחה לדבוקה, וניצחה בפער של 1:15 דקות, שהדבוקה שכחה ממנה.
"חשבתי שניצחתי", אמרה בסיום ואן פלוטן בראיונות לתקשורת. גם רוכבות אחרות לא הבינו בהתחלה שההולנדית סיימה רק שנייה. "הרוכבת הטובה ביותר ניצחה היום את המרוץ. אנמיק הייתה ללא ספק החזקה ביותר, כל הכבוד לה", אמרה הבריטית ליזי דיגנן, ורק אחרי זה הבינה את מה שקרה.
גם במרוץ הזה היא חוותה תאונה יחסית בשלב מוקדם, כאשר נתקעה בגב של רוכבת אחרת, נפלה, אבל קמה מהר, ניערה מעליה את האבק והמשיכה לרכב.
3 צפייה בגלריה
ואן פלוטן בריו לפני הנפילה
ואן פלוטן בריו לפני הנפילה
ואן פלוטן בריו לפני הנפילה
(צילום: AFP)
דרך אגב, אם מדינת ישראל צריכה עזרה עם אפידמיולוגים בעקבות מגפת הקורונה, ואן פלוטן היא האדם הנכון. הרוכבת ההולנדית מחזיקה בתואר שני באוניברסיטה באפידמיולוגיה. עוד נתון מעניין עליה - עד 2007 היא חשבה שתהיה כדורגלנית מקצוענית, אך פציעה בברך גרמה לה להחליף ענף ספורט.