ה-0:5 על הפועל תל אביב השכיח לכמה ימים את הפלייאוף המזעזע של מכבי תל אביב, מזל שיש את בני סכנין כדי שתזכיר לצהובים כמה הם גרועים העונה. הקבוצות התמודדו ארבע פעמים ב-2021/22 וסגנית האלופה לא הצליחה לנצח את סכנין אפילו פעם אחת - וזה לא שסכנין רצה לאליפות.
סכנין היא מוקש שמכבי הייתה מנטרלת בקלילות בימים עברו, זה לא פעם ראשונה שסכנין מבזבזת זמן בלי הכרה ועושה הכל כדי לא לשחק כדורגל. פשוט מכבי של שנים עברו הייתה מדלגת מעל כל הקשיים הללו, בלי להתבכיין יותר מדי. בטח בלי להגיד "שסכנין לא באה לשחק" כפי שמלאדן קרסטאיץ' עשה אמש. מתי היא כן באה לשחק? האם הסרבי חשב שסכנין תהפוך את עורה לערב אחד? הוא דיבר בסיום כאילו זאת הפעם הראשונה שהוא נתקל בתופעה ששמה בני סכנין. קבוצה שמוציאה את המיץ לכל יריבה, מכבי ת"א לא מיוחדת בעניין זה.
3 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'. בשורה התחתונה הוא נכשל
(צילום: עוז מועלם)
השורה התחתונה של קרסטאיץ' היא כישלון בכל החזיתות, אפילו כישלון מחפיר. ניצחון אחד בשישה משחקי פלייאוף, והדחה כואבת במיוחד בגביע המדינה, לחטוף שלושה שערים מהפועל באר שבע בבלומפילד זה לא משהו שאפשר לעבור עליו לסדר היום. ברוב הפלייאוף מכבי ת"א נראית כמי שרוצה שהעונה תסתיים. יש לא מעט שחקנים שעתידם במועדון לא בטוח, והם עושים הכל כדי להוכיח שלא מגיע להם לקבל חוזה לעונה הבאה.
נכון, מיץ' גולדהאר מתנהל לפעמים בעצלתיים ו"לא עונה למיילים". אולם הקנדי משקיע הון עתק במכבי ולא מקבל תוצאות, השחקנים מקבלים שכר חלומי ותנאים נפלאים - ולא מספקים את הסחורה.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א יורדים מהמגרש
שחקני מכבי ת"א יורדים מהמגרש
לא מראים מנהיגות, שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
גם קרסטאיץ' קיבל תנאים טובים. אולי הוא לא קיבל את כל הרכש שהוא רצה, מצד שני גולדהאר פתח את הכיס והנחית את ג'ורג'ה יובאנוביץ' ב-2 מיליון אירו. החלוץ הנפלא לפעמים מוצא את עצמי באגף, מנסה להגביה כדורים. זה לא התפקיד שלו, וזאת אשמת המאמן הסרבי.
לא רק קרסטאיץ' אשם כמובן, אלא כל המערכת המקצועית בקריית שלום ובראשה ברק יצחקי. המנהל המקצועי איבד את דור פרץ ויונתן כהן, ולא הביא להם תחליפים מספיק טובים. הסגלים שזכו באליפויות בעשור הקודם התאפיינו במרכז שדה חזק ובלתי פריץ, העונה מכבי ת"א העמידה מרכז שדה פריך כמו חטיף צ'יפס. בהגנה האילתורים של קרסטאיץ' כבר הספיקו להשפיע, וכך גם החילופים שלו.
3 צפייה בגלריה
ברק יצחקי
ברק יצחקי
ברק יצחקי. נכשל בבניית הסגל
(צילום: עוז מועלם)
אמש הוא הלך על חילוף מרובע, במקום החילוף המשולש הרגיל שמשדר ייאוש ופאניקה. הסרבי לא היה רחוק מלהיכנס בעצמו לכר הדשא יחד עם עוזריו ולנסות להכניע את מחמוד קנדיל. הוא לא סומך על הסגל שלו, ונראה שגם השחקנים שלו לא מחבבים אותו במיוחד.
הסגל זקוק למהפכה, והבעיה היא שמי שיעשה את המהפכה הזאת אחראי לכישלון הנוכחי, ברק יצחקי רחוק מלהיות ג'ורדי קרויף שקיבל קרדיט גם בעונות פחות טובות. אצל ההולנדי מכבי ת"א לא נראתה כך גם כאשר הפסידה במאבק האליפות להפועל באר שבע. אצל יצחקי היא תסיים במקום השלישי, כשבאר שבע ומכבי חיפה נראות הרבה יותר טוב ממנה, והיא בקושי מסתדרת מול הקבוצות שמדורגות מתחתיה. כמו שיצחקי ניהל את המועדון העונה, גם צ'ק פתוח מגולדהאר לא יעזור לו להחזיר למכבי ת"א את הבכורה.
מלאדן קרסטאיץ' בטח לא יישאר לעונה נוספת, וימשיך להוציא קיטור בריאיונות לתקשורת. יש עוד ארבעה משחקים עד שהעונה הזאת תיגמר, במכבי בטח מתפללים שהם ילכו לישון ויגלו שהכל כבר מאחוריהם. אבל לא, העונה הזאת עוד יכולה להיות יותר גרועה ועלולה לכלול תבוסה בסמי עופר במשחק ההכתרה של מכבי חיפה, עוד הפסד להפועל באר שבע בבלומפילד ואפילו הפסד בדרבי במחזור האחרון. הסיוט עוד לא נגמר, ולא נראה שיש בקריית שלום מישהו שיכול להרים את הקבוצה.