בשלהי חלון ההעברות של חורף 2019 הגיע למכבי חיפה הרכש המיוחל שלו כולם חיכו. הטורקי, קרים פריי שעד אז כבר הספיק לעבור במספר מועדונים באנגליה ובטורקיה, הושאל למחצית השנייה של העונה ההיא בכדי לעזור לקבוצה של מרקו בלבול לטפס כמה שיותר גבוה בטבלה, כשכבר בחודש מרץ שלאחר מכן מכבי ת"א של ולאדן איביץ' תזכה באליפות המהירה ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי. פריי עצמו עזב את ארץ הקודש כשבאמתחתו תרומה דלה בדמות שער ליגה בודד לצד שלושה בישולים. על אף היעדר המספרים, יושבי סמי עופר התאהבו בטורקי שהצית להם את הדימיון בכל נגיעה בכדור, כשבטורקיה עצמה כבר התחמם לו המחליף של פריי.
רבות כבר דובר על העונה וחצי ההיא בה בלבול קיבל את המושכות בכפר גלים, תוך שהוא מבשל על אש קטנה את תחילת השושלת של ברק בכר שיבוא לאחריו ויזכה לתהילת עולם. בכר נתפס כגרסה המשודרגת, החדשנית והמצליחה של בלבול, על אף שהאחרון זכה לאחוזי ההצלחה הטובים שהיו במועדון עד להגעתו של בכר במהלך ה"עשור השחור". כך בדיוק, צ'ארון שרי הצליח למנף את קודמו לחולצת ה-10 ולהפוך "טוב" ל-"מצוין".
1 צפייה בגלריה
שרי
שרי
שרי
(צילום: עוז מועלם)
אפשר להצביע על משחקו הראשון של שרי בירוק כמשחק שהוא סימבול לקדנציה שלו בכרמל. מחזור הפתיחה של עונת 2019/20 זימן לסגנית האלופה דאז, הגרלה "נוחה" בדמותה של הפועל רעננה, כשעוד בטרם התיישבו אחרוני האוהדים בסמי עופר, הובילה הקבוצה מהשרון 0:2 במחזור פתיחה נוסף בשנים השחונות של המועדון, שמרמז על עונה מייאשת שתבוא לאחריו.
בדקה ה-30 עלה על כר הדשא ההולנדי, בישל שני שערים, והביא לניצחון 4:3 שהושג רק בדקות הסיום. מכבי חיפה החבוטה וחסרת הביטחון ששרי קיבל לידיו, התעצמה וגדלה יחד איתו לכדי אחת השושלות העוצמתיות שהיו בכדורגל הישראלי. כמו העשור השחון של המועדון בין 2011 ל-2021, כך גם נראתה הקריירה של שרי עד לנקודות הזמן ההיא - מבולבלת, הפכפכה ולא עקבית. ההולנדי לא מצא את עצמו "תוקע יתד" באף אחד מהמועדונים בהם שיחק, תוך שהוא מחליף 9 קבוצות ב-11 שנים. עם מעורבות ב-44 שערי ו-35 בישולים במסגרת הליגה בלבד, שרי הפך לרוק סטאר של הליגה, יקיר הקהל הירוק, כשהוא חתום על שלל רגעים שייחקקו בלבבותיהם של האוהדים הירוקים, החל משעריו המשמעותיים במשחקי העונה מול מכבי תל אביב, עובר במעורבות בשערים נגד יריבות אירופיות מהשורה הראשונה כמו טוטנהאם, יובנטוס ופריז סן ז'רמן, וכלה בהנפת צלחת האליפות השלישית כקפטן הקבוצה.
בסקרים שלפעמים צצים ברשתות החברתיות, בשיחה אגבית עם החבר'ה, או בכל פרלמנט שכולל מספיק עכברי הכדורגל הישראלי עולות שאלות של "הגדול מכולם"- הישראלי עם הקריירה הגדולה ביותר, המאמן הגדול ביותר, הסגל המוצלח ביותר, ומיהו הזר הגדול ביותר ששיחק בליגה? שאלה זו היא שאלה ללא תשובה חד משמעית. הליגה המקומית ידעה זרים גדולים במהלך שנות ה-90', שהגיעו בעיקר ממזרח אירופה המתפוררת, מצ'אנוב ועד אובארוב, מרומן פץ ועד קנדאורוב וקודריצקי. גם בראשית שנות האלפיים ולאחריה נחתו בארץ הקודש שחקנים זרים איכותיים שהיו לעוגנים משמעותיים בקבוצות אלופות ושהעפילו לשלב הבתים בליגת האלופות, כשבראשם ג'ובאני רוסו, וחברו לקבוצה ההיסטורית של 2002, יעקובו איגביני, שבהמשך רשם קריירה רבת שנים בפריימר־ליג וכבש בה קרוב ל-100 שערים).
אם בכל זאת יוסכם על בחירת פרמטרים הכוללים: דומיננטיות מקצועית, משך הקדנציה, והנהגת הקבוצה - צ'ארון שרי צובר מספר עצום של נקודות זכות בכל אחד מהם, וללא קשר למה שהוא עוד עשוי לתרום לקבוצתו החדשה־ישנה החל מהקיץ הקרוב, ההולנדי המעופף כבר קנה מקום של כבוד בהיכל התהילה של הכדורגל הישראלי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.