הגענו לאמצע ינואר, שזה גם אומר שהגענו לאמצע העונה הסדירה בליגה הטובה בעולם. כשאנו מתעסקים ב-NBA, קשה להתעלם מהעובדה שבבירה וושינגטון משחק אחד הכישרונות הגדולים אי פעם של הכדורסל הישראלי - דני אבדיה. כמה הייפ יש סביב הבחור הזה, שחווה תקופה מאוד לא יציבה בקבוצה הבעייתית שלו (תכף נדבר על זה).
אבדיה סיים חודש דצמבר נפלא עם אחוזים טובים מכל הטווחים ו-4 משחקים רצופים בהם קלע בספרות כפולות. אין כלל ספק שהיה מאוד כיף לראות את השיפור העצום שלו בחודש הזה, עם עבודת הגנה נהדרת על שחקנים רבים בעמדות שונות בחלקים קריטיים של המשחק. שימו לב לנתונים שלו ברצף המשחקים הטובים בדצמבר, גם באחוזים וגם בכמות הזריקות שלקח לסל: מול פיניקס: 5 מ-6 מהשדה; מול סקרמנטו, 5 מ-10; מול יוטה, 4 מ-5;, מול ניו יורק, 5 מ-8; מול פילדלפיה, 4 מ-10.
1 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: EPA)
אבל במקרה של דני, המשפט שאומר שאחרי כל תקופה טובה מגיעה תקופה חלשה יותר, נכון ב-100 אחוז. מאז המשחק מול שיקגו ביום השני לשנה החדשה, הישראלי מקרין חוסר ביטחון, בעיקר בהתקפה, ועובדה זו מתבטאת באחוזים רעים מהשדה בנוסף להגנה פחות טובה. שימו לב לנתונים שלו מאז: מול שארלוט, 1 מ-7 מהשדה; מול יוסטון, 2 מ-12, מול שיקגו שוב: 3 מ-7, מול אורלנדו: 1 מ-3. מאז הספיק לשחק מול הת'אנדר וקלע באחוזים טובים, 3 מ-4, ושוב מול אורלנדו 2 מ-4.
נכון, מדובר בתקופה קצרה, ויש לצפות כי העניין יתיישר בהמשך. מה שכן, דני יהיה חייב לעבוד על היציבות שלו ובעיקר על הקליעה לשלוש. ההבדלים בין הנתונים הם הבדלים של שמיים וארץ. אם הוא ישפר את האלמנט הזה, אז הוא יכול וצריך להיות יותר משחקן משלים בקריירה שלו.
הבעיה היא שמבחינת הישראלי, זה הזמן הכי רע לחוות בירידה בכושר, בגלל סיבות מאוד פשוטות והגיוניות. רוי האצ'ימורה חזר לסגל, מה שיוצר עומס בעמדות הפורוורדים. כעת יהיה עוד יותר קשה לדני לקבל את מספר הדקות שהתרגל אליו, וראינו זאת בשבוע החולף. כרגע מתחרים על מקומות בעמדות 4-3 אבדיה, האצ'ימורה, קייל קוזמה, קנטביוס קולדוול-פופ, קורי קיספרט ודאוויס ברטאנס. זו הסיבה שהוויזארדס חייבים שינוי, קיצוץ כזה או אחר בסגל (גם בקו האחורי).
לוושינגטון אין שחקנים שחושבים מסירה - מלבד אבדיה ואנתוני גיל. בקבוצת כדורסל זה בעייתי, כי זה משחק קבוצתי וצריך לשתף את הכדור - מה שאין בוושינגטון. בתור אוהד של דני ואחד שצופה בכל המשחקים של הקבוצה, זה מתסכל, ורוב המשחק מתבסס על מהלכי אחד על אחד של דינווידי/ביל/נטו ולעתים קוזמה. זה דבר שחייב להשתנות. אם לוויזארדס יש כוונות אמיתיות להיכנס לפלייאוף ולתת שם פייט, הם חייבים רכז פותח ברמה גבוהה יותר, ופחות תחרות בעמדות 4-3.
בשורה התחתונה, הפחד הכי גדול שלי הוא שאבדיה מבזבז את עצמו בקבוצה כמו וושינגטון, אז מי יודע - אולי עדיף לראות אותו בקבוצה אחרת? ואם התשובה היא שלילית, זאת אומרת שהאופציה השנייה היא טרייד שמביא לקבוצה שחקנים שמוסרים, ולוקח ממנה שחקנים שחושבים רק על עצמם. אני יכול לדמיין לעצמי כמה שמות כאלה, ואתם?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.