נבחרת הג'ודו נמצאת בימים אלה במחנה אימונים בטוקיו לקראת אליפות אירופה והמשחקים האולימפיים, והבוקר (שבת) מצאו את עצמם שגיא מוקי ופיטר פלצ'יק בהפגנה פרו-פלסטינית. השניים ניסו להתווכח עם המפגינים - ולאחר מכן שיתפו את החוויה. בעוד פלצ'יק הצליח "לנהל שיח מכבד עם מפגין עזתי", כך לפי דבריו, מוקי טען שהמפגינים חטפו את חליפת הג'ודו שלו. מאוחר יותר, השניים מחקו את הפוסטים שלהם.
"אחרי אימון בוקר מתיש, הלכתי לאכול ובדרך מצאתי את עצמי בהפגנה של פרו חמאס", סיפר מוקי. "כל כך עצוב לי לראות שהם בורים, שהם לא יודעים את המידע הנכון, שהם הולכים אחרי הזרם, אחרי מה שהם רואים במדיה. זה היה כל כך קשה, ניסיתי להילחם על האמת בשביל מדינת ישראל - והיה לי הרבה יותר קשה מהאימון, זה התיש אותי. רציתי לחזק את כל מי שעושה את זה יום-יום, אין לנו ארץ אחרת".
"כחלק ממה שהם עשו, הם פשוט לקחו לי את החליפה, פשוט חטפו אותה וברחו, לא הבנתי איפה החליפה שלי", המשיך מוקי, "אבל אני אמשיך לעומד ולייצג את מדינת ישראל כי אין לנו ארץ אחרת. אני גאה במדינה שלי, גאה בעם שלי, גאה בכל מי שנלחם בשבילנו בצבא, שעושה את הכל שנהיה מוגנים. אני אמשיך לייצג בכבוד את ישראל בזירה הבינלאומית".
פלצ'יק סיפר: "הבוקר ראינו דגלים מרחוק, והחלטנו שאנחנו הולכים לייצג את ישראל בתוך ההפגנה. בשלב מסוים הוצאתי חליפת ג'ודו עם דגל ישראל ולבשתי אותה. לעולם לא אעמוד מהצד כשעושים הפגנות חרפה נגד המדינה שלי. על הדרך, מצאתי בחור עזתי שרצה לשמוע את דעתי. ניהלנו שיח מכבד, והסברתי לו מה אני חושב על ה-7 באוקטובר ולמה כל ההפגנה שלהם מיותרת, בטח בהתחשב בכך שמודבר ביפנים שבכלל לא מבינים כלום ושום דבר לגבי הסכסוך".
מוקי הוא אלוף העולם (טוקיו 2019) ופעמיים אלוף אירופה (באקו 2015 ות"א 2018). פלצ'יק הוא זוכה מדליית ארד מאליפות העולם (2023) ואלוף אירופה (2020). שניהם מחזיקים במדליית ארד אולימפית מטוקיו 2020 עם נבחרת ישראל בקטגוריית הנבחרות המעורבות.
פורסם לראשונה: 12:29, 30.03.24