אחרי שיסיים את הפרק ההולנדי בקריירה, ערן זהבי צפוי לקבל במהלך השבוע הבא את ההחלטה בנוגע לזהות התחנה הבאה, וככל הנראה גם האחרונה שלו. על פי כל ההערכות, מכבי ת"א היא המועמדת העיקרית לקלוט את הקשר בן ה-34, אבל יש לו גם אופציות נוספות.
זהבי החליט לפני מספר חודשים שבכל מקרה הוא לא ימשיך בהולנד, ואחרי שהפך בינואר לשחקן חופשי הוא קיבל לא מעט הצעות, שהתרבו לנוכח המספרים המרשימים שסיפק במדי איינדהובן. בשיחות ובהתייעצויות שהוא מנהל בימים האחרונים, כולל עם עומרי כספי למשל, זהבי חוזר ואומר שהוא עדיין לא קיבל את ההחלטה הסופית, אבל האנשים הקרובים אליו מעידים שהנטייה שלו היא לחזור למכבי ת"א. אחד מהם אפילו אמר: "אין לנו ספק שערן זהבי ישחק במכבי ת"א".
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
עדיין לא קיבל את ההחלטה הסופית. זהבי
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
(איור: ליאו אטלמן)
השיקול שיכריע את הכף בסופו של דבר לא יהיה כלכלי, אלא משפחתי. הוא קיבל כבר הצעות מפתות ממדינות רבות, גם מחוץ לאירופה, אבל אחרי מסע של שש שנים מחוץ לישראל – כולל רמות שכר גבוהות בסין וחוזה 2 מיליון היורו בהולנד, אבל גם סיוטי השוד שחוותה משפחתו באמסטרדם – זהבי מעדיף כנראה לשוב ארצה עם אשתו שי ושלושת ילדיהם.
כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, מיץ' גולדהאר כבר פנה לזהבי והציע לו חוזה לשנתיים, תמורת כמיליון דולר לעונה בתוספת סעיפים שיווקיים ותפקיד מקצועי אחרי הפרישה. זהבי עוקב מקרוב אחרי מה שקורה במועדון, ואחד התנאים שלו לחזרה לקריית שלום הוא חיזוק רציני אחרי שנתיים ניהוליות ומקצועיות לא טובות. הוא מודע לכך שלא יוכל לשחזר את היכולות שלו מהעבר, ולכן יחד עם שכרו – שיהיה הגבוה בכדורגל הישראלי – והציפיות שיטפסו בהתאם, הוא עלול לספוג ביקורות, כפי שקיבל למשל יוסי בניון אחרי חזרתו בתום קריירה אדירה באירופה.
4 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר מכבי תל אביב
מיץ' גולדהאר מכבי תל אביב
בר פנה לזהבי והציע לו חוזה לשנתיים. גולדהאר
(צילום: עוז מועלם)
בנוסף, בניגוד לסין ולהולנד, שבהן יכול היה לנהל חיים רגילים, הוא לא יוכל לעשות זאת ברחוב הישראלי. מצד שני, אחרי שמכבי ת"א הפסידה שני תארי אליפות ברציפות, זהבי יוכל להגיע כמושיע בעיני האוהדים. תנאי העסקתו כבר די סגורים, כשבמקרה שלו גולדהאר עצמו מעורב ישירות במו"מ.

גם אמריקה קוראת

שתי האפשרויות הנוספות שנלקחו לאחרונה בחשבון הן בוטפוגו הברזילאית וה-MLS. אם זהבי היה מקבל הצעה ממיאמי או מלוס-אנג'לס, הוא היה מקבל אותה בוודאות בשל האטרקטיביות של הערים. ההעברות בארה"ב נסגרו בשבוע שעבר, והחלון ייפתח שוב ב-7 ביולי למשך כחודש. יש לו לפחות שתי הצעות משם, אבל לא במקומות שמתאימים לו ולמשפחתו.
הלחץ הגדול הגיע דווקא מברזיל, משהו שמזכיר את מה שקרה לו מול אוהדי פנרבחצ'ה לפני שחתם באיינדהובן. הוא מקבל מדי יום מאות הודעות מאוהדי בוטפוגו, שהנשיא שלה הציע לו 4 מיליון דולר לעונה. הברזילאים מרגיעים את זהבי לגבי ביטחון משפחתו בריו דה-ז'ניירו ומסבירים לו כי מעמד הכדורגלן בברזיל הוא אלוהי. הקשר לא פסל את האפשרות על הסף, אלא ניהל מו"מ רציני כשהוא שוקל להפוך לישראלי הראשון שמשחק בליגה הברזילאית.
4 צפייה בגלריה
אוהדי בוטאפוגו
אוהדי בוטאפוגו
זהבי מקבל מהם הודעות מדי יום. אוהדי בוטאפוגו
(צילום: רויטרס)
אחרי שהפך לאחד הזרים הטובים ביותר שנחתו בליגה הסינית, לזהבי היה חשוב להוכיח לכולם וגם לעצמו שהוא יכול להצליח גם באירופה. מחרתיים הוא ישלים שתי עונות מוצלחות מבחינתו באיינדהובן, למרות שהקבוצה לא עמדה ביעד המרכזי שלה – זכייה באליפות. רגע השיא שלו בהולנד היה הזכייה בחודש שעבר בגביע אחרי ניצחון בגמר על איאקס. עד לסיום העונה נותר משחק אחד, וזהבי רשם בינתיים 20 שערים בכל המסגרות (11 בליגה, אחד בגביע ו-8 במפעלים אירופיים) ו־10 בישולים, למרות שנעדר יותר מחודשיים בגלל פציעה.
במשחק הבית האחרון העונה של איינדהובן, בו כבש שלשום מול ניימיכן, הקהל בפיליפס ארנה קם על הרגליים כשזהבי הוחלף ומחא לו כפיים. זהבי הדומע התחבק עם אנשי הצוות המקצועי ועבר בין היציעים כדי להודות לאוהדים באדום־לבן. בשבוע הבא זהבי כבר יהיה עם הראש במקום אחר, ועל פי כל הסימנים נראה כי היעד הבא יהיה מכבי ת"א.