ריאל מדריד לא רק רשמה עד כה מאזן מצוין של 13 נקודות בחמישה מחזורים בליגה הספרדית, היא גם כבשה את מספר השערים הרב ביותר, 15, ממוצע של שלושה שערים למשחק. וזה לא קורה רק בזכות קארים בנזמה.
אם עד תחילת העונה הנוכחית נדמה היה שהבלאנקוס תלויים ביכולת של החלוץ הצרפתי, כעת נראים הדברים אחרת לגמרי בזכות פתיחת העונה המצוינת של ויניסיוס. אז נכון, בנזמה מוליך את טבלת מלך השערים עם שישה כיבושים, אבל מיד אחריו מדורג הברזילאי עם חמישה, כמות מרשימה שמעידה על הכוח העצום של הקבוצה בחלק הקדמי.
5 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
כמות כיבושים מרשימה. ויניסיוס
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור
הפך ליקיר האוהדים. העלייה השנויה במחלוקת של ויניסיוס ליציע מול סלטה ויגו
(צילום: רויטרס)
דומה שבעונה הרביעית שלו במדי הקבוצה מצליח ויניסיוס לבסס סוף סוף את מעמדו ולהפוך לכוכב ולשחקן קבוע בהרכב של קרלו אנצ'לוטי. הכישרון שלו היה ידוע עוד מהיום שבו נרכש מפלמנגו ב-2017 (הגיע למועדון רק כעבור עונה אחרי שהמשיך כמושאל בקבוצתו הקודמת) תמורת 46 מיליון אירו, אבל חוסר היציבות שלו בתקופת זינדין זידאן הותיר לא מעט סימני שאלה לגביו.
אם עד העונה היו כאלה שהעבירו ביקורת על הברזילאי וטענו שהוא מחזיק יותר מדי בכדור, לא עומד בלחץ ולא מנצל מספיק טוב הזדמנויות, העונה הכל נראה אחרת. מאז העזיבה של זידאן ואי הגעתו של קיליאן אמבאפה הוא רק פורח. לא רק שהוא לא התרגש מהעובדה שאדן הזאר וגארת' בייל פתחו בהרכב לפניו במשחקים הראשונים, הוא לקח את ההזדמנויות שקיבל בשתי ידיים והוכיח שהוא ראוי לקרדיט.
5 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור
סתם פיות. ויניסיוס ג'וניור במשחק מול ולנסיה
(צילום: getty images)
בכל העונה שעברה הבקיע ויניסיוס שלושה שערי ליגה בלבד ב-35 משחקים שבהם שותף, ו-6 ב-49 משחקים בכל המסגרות. העובדה שכבר עכשיו הוא כבש יותר עזרה לו לסתום את פיות המבקרים והפכה אותו ליקיר האוהדים, והחשיפה שהוא מקבל בתקשורת היא בהתאם. מעבר לזה, הוא גם מוליך את טבלאות הסטטיסטיקה בדיוק בבעיטות לשער (69 אחוז) ובכדרורים מוצלחים (14).

לפני ראול ואמיליו בוטרגניו

אם בנזמה (33) נחשב לשחקן ותיק ומנוסה, הרי שוויניסיוס הצעיר (21) נחשב להפתעה נעימה. שום שחקן של ריאל מדריד לא הצליח ב-57 השנים האחרונות להגיע בגילו לכמות כזו של כיבושים בחמשת המחזורים הראשונים של העונה, אפילו לא ראול (שערך הופעת בכורה בגיל 16) ואמיליו בוטרגניו האגדיים. האחרון שעשה זאת היה רמון גרוסו ב-1964.
5 צפייה בגלריה
ויניסיוס מתחבק עם בנזמה
ויניסיוס מתחבק עם בנזמה
שיתוף הפעולה בין ויניסיוס לבנזמה מוצלח
(צילום: AP)
בזכות הספרדית שהשתפרה והיכולת המשכנעת נשלח ויניסיוס לעמדת הראיונות אחרי הניצחון 1:2 על ולנסיה בחוץ, בו כבש ובישל לבנזמה, כאשר גם הצרפתי החזיר לו בישול. שיתוף הפעולה בין השניים מניב תוצאות ובמועדון שוררת הרגשה שיש על מי לסמוך.
ויניסיוס כבר לא נחשב להבטחה, הוא שחקן מצוין שמקיים במציאות את מה שכולם רצו לראות ממנו. לא רק השערים והמסירות הפכו אותו לשחקן שהאוהדים מרבים לדבר עליו. הכדרורים שלו באגף כבר הפכו לשם דבר, והקהל בסנטיאגו ברנבאו מצפה לאקשן בכל פעם שהכדור מגיע לרגליו.
5 צפייה בגלריה
אנצ'לוטי
אנצ'לוטי
אנצ'לוטי יודע שיש לו על מי לסמוך בהתקפה
(צילום: גטי אימג'ס)
במחזור הלפני אחרון, בניצחון 2:5 על סלטה ויגו, הצטיין ויניסיוס עם שער וסחיטת פנדל. הוא ספג ביקורות כשעלה ליציע וחגג עם האוהדים בחיבוקים ונשיקות הדדים, תוך שהפר את הוראות משרד הבריאות הספרדי במלחמה בקורונה.
אנצ'לוטי התרשם לא רק מהתנועה שלו במגרש, אלא גם מכך שהוא מפגין תכליתיות וממעט לגעת בכדור לפני הבעיטות לשער: "ויני מרגיש בטוח עכשיו ונשאר רגוע כשהוא מגיע מול השער. הוא מראה איכות, מציג רמה גבוהה ועוזר לקבוצה המון. הוא בוגר יותר ואני לא חושב שיש לזה קשר לאי הגעתו של אמבאפה. גם אם היה מגיע אלינו שחקן אחר היינו רואים ממנו את אותו הדבר".
בהנחה שוויניסיוס, בנזמה וחבריהם ימשיכו בתנופה גם הערב (רביעי, 23:00) מול מאיורקה במחזור השישי, צפויה ריאל להמשיך בדהירה קדימה ולשוב לפסגת הטבלה.