אליפות העולם בשייט העלתה היום (שני) הילוך, כאשר מאות גולשים וגולשות הצטרפו היום למעגל התחרויות, לאחר שרק דגמי הסירות התחרו בימים האחרונים. לאחר שבימי התחרות הראשונים נרשמו רוחות באיזור 40 קמ"ש היום נרשמה רוח חלשה, דבר שהקשה מאוד על הגולשים, גרם לעצירת חלק מהשיוטים ולבסוף הביא לסיום מוקדם של היום, לפני שגולשות הרוח הצליחו להתחרות.
נבחרת הקייט פויל נשים פתחה את היום מצויין, כאשר לאחר שלושה שיוטים ממוקמות גל צוקרמן ומיה אשכנזי במקומות 4 ו-5 בהתאמה, כאשר לחובת שתיהן 19 נקודות. תוצאות אלו אינן סופיות, שכן חלק מהמתחרות בדגם צפויות לבצע את השיוט השלישי שלהן רק מחר.
2 צפייה בגלריה
השייטת גל צוקרמן
השייטת גל צוקרמן
גל צוקרמן
(Sailing Energy)
בשיוט הראשון של היום סיימה צוקרמן שניה, מיד לאחר דניאלה מורוז האמריקאית, אחת הפייבוריטיות לזכיה. בשיוט הבא סיימה 13, אך שיפרה בשיוט השלישי וסיימה רביעית. אשכנזי הייתה יציבה מעט יותר, עם שני שיוטים במקום חמישי ושיוט במקום תשיעי.
שיוטי הנשים בקייט נעצרו לבסוף בגלל נפילת הרוח, לפני שחלק מהצי הספיק להשלים את השיוט השלישי, והם יתחדשו מחר.
נבחרת הגברים בקייט עם פתיחה יפה גם כן, כאשר דביר אזולאי ודור זרקא ממוקמים במקומות 18 ו 19 בהתאמה לאחר 4 שיוטים. אצל נבחרת הגברים בגלישת רוח, בהובלת המאמן גל פרידמן, יום נהדר, עם שלושה ישראלים בעשרת הגדולים לאחר ארבעת שיוטי היום.
תום ראובני רושם פתיחה מצויינת של התחרות ומדורג במקום השישי הכללי. ראובני פתח את האליפות בשני ניצחונות רצופים בשיוטים הראשונים, אך בשיוט השלישי קיבל החלטה טקטית לא נכונה וסיים 31. בשיוט האחרון להיום סיים 11 וכעת לחובתו 13 נקודות.
2 צפייה בגלריה
השייט תום ראובני
השייט תום ראובני
תום ראובני
(Sailing Energy)
גם יואב כהן עם פתיחה טובה לתחרות, כאשר הוא מסיים את השיוטים במקומות 13,5,3,7 וממוקם השמיני, עם 15 נקודות לחובתו. עמיתו לנבחרת, יואב עומר במקום העשירי עם שיוטים במקומות 5,11,1,13 ו 17 נקודות לחובתו.
ניתאי חסון ונועה לסרי, צוות סירות ה 470 הישראלי, ביצע היום רק שיוט אחד, אותו סיימו במקום 13, וירדו שני מקומות, עד למקום התשיעי. הצוות, שהיה ממוקם במוקם 42 בתום היום הראשון, השתפר מאוד והעפיל לבית הזהב של התחרות. מחר יחלו שני ימי שיוטים במסגרת בית הזהב ובמידה וחסון ולסרי יסיימו בין עשרת הגדולים, הם יתחרו ביום חמישי בשיוט המדליות. מכיוון שבתחרות מחולקים שמונה כרטיסים למשחקים האולימפיים בפריז 2024, ההגעה לשיוט המדליות תבטיח לישראל את הקווטה הראשונה למשחקים בוודאות גבוהה.
בדגם ה ILCA6 שומרת שי קקון על המקום ה 57 מאתמול, לאחר שהיום ביצעה שיוט מצויין, אותו סיימה במקום החמישי, אך גם שיוט חלש מאוד, אותו סיימה 45. הגברים בדגם ה ILCA7 לא הפליגו היום בגלל הרוח החלשה.